عوامل سردرد چیست؟ طب سوزنی چطور به از بین بردن این عوامل کمک می کند؟

تحقيقات انجام شده در بريتانيا در مورد عوامل سردرد و استفاده از طب سوزنی برای ميگرن در 25 مارس سال 2004 چهار روزنامه بريتانيايی گزارش کردند که در يکی از مطالعات انجام شده مشخص شده است که طب سوزنی برای ميگرن مفيد است.

میلیون‌ها نفر از این مشکل رنج می‌برند. بسیاری یاد گرفته‌اند که درد میگرن را تحمل کنند و با آن زندگی کنند ولی دوست ندارند به میگرن بعدی فکر کنند. ولی عوامل سردرد چیست؟

عوامل سردرد و استفاده از طب سوزنی برای رفع آن

طب سوزنی یکی از انواع روش‌های درمانی جایگزین یا مکمل است که از طب سنتی چینی نشأت گرفته است.این روش درمانی شامل فرو کردن سوزن‌های نازک در نقاط خاصی از بدن به نام نقاط مخصوص طب سوزنی و استفاده از روش امبدینگ یا کاشت نخ در این می‌باشد.

طب سوزنی برای جلوگیری از میگرن و از بین بردن عوامل سردرد

عوامل سردرد و درمان آن ها با طب سوزنی

اگر شما تصمیم دارید طب سوزنی برای میگرن را جلوگیری از حمله‌های میگرنی خود امتحان کنید، و پزشک طب سوزنی را می‌شناسید که تفاوت میان جلوگیری و درمان حمله‌های میگرنی را می‌داند،

ممکن است طب سوزنی SES و سایر سبک‌های طب سوزنی بنا بر تشخیص پزشک برای رفع مشکل سردرد و درمان میگرن شما انجام شود.روش بس ای بس (SES) بر روی شما در حالت نشسته انجام می‌گیرد.

برای این کار سوزن‌های نازکی در سطح پوست شما قرار می‌گیرد. نقاط مخصوص طب سوزنی که برای این سبک در نظر گرفته می‌شوند معمولاً ساعد و قسمت پایین پا می‌باشد.

طب سوزنی برای میگرن در زمان حمله سردرد

اگر تصمیم گرفته‌اید که طب سوزنی برای میگرن را زمانی که تحت حمله هستید امتحان کنید، سوزن‌ها در نقاط مخصوص طب سوزنی در تمام بدنتان قرار داده خواهند شد.

پس از آن سوزن‌ها به‌آرامی عقب و جلو می‌شوند. زمانی که این سوزن‌ها عقب و جلو می‌روند، هر سوزن باعث باز شدن رگ‌های خونی اطراف خود می‌شود. بدین ترتیب طب سوزنی باعث افزایش جریان خون در بافت‌های بدن می‌شود.

نقاط طب سوزنی سرطب سوزنی برای جلوگیری از میگرن

پزشکان طب سوزنی ممکن است روش‌های مختلفی را در پیش گیرند. از آنجا که به‌طور کلی باور بر این است که دردهای میگرنی مربوط به رگ‌های خونی در سر می‌باشند،

پزشک سوزن‌های ظریف مثل مو را در قسمت سر و گردن فرو خواهد کرد. این کار ممکن است به‌طور موقت درد شما را بیشتر کند اما بعد از چند دقیقه سردرد تمام.

همچنین پزشک ممکن است به جای سر و گردن، طب سوزنی را بر روی نقاط موجود در دست و پا انجام دهد.

تحقیقات انجام شده در بریتانیا در مورد عوامل سردرد و استفاده از طب سوزنی برای میگرن

در 25 مارس سال 2004 چهار روزنامه بریتانیایی گزارش کردند که در یکی از مطالعات انجام شده مشخص شده است که طب سوزنی برای میگرن مفید است.

این 4 روزنامه مطالب خود را از منابع مختلف به دست آوردند. فردی که این مطالعه را انجام داده بود، تأثیر استفاده از طب سوزنی برای میگرن در کنار دیگر روش‌های درمانی را مورد بررسی قرار داده بود.

این آزمایش در 12 منطقه مختلف انگلستان و ولز انجام شد و شامل 401 بیمار می‌شد. در این مطالعه گزارش مربوط به 301 نفر از افراد مورد آزمایش آمده بود.

افرادی که با استفاده از طب سوزنی تحت درمان قرار گرفتند نسبت به افرادی که از روش‌های درمانی دیگر بر روی آن ناس استفاده شد، سر دردهای کم شدت تری داشتند.

همچنین بیمارانی که طب سوزنی بر روی آن‌ها انجام شده بود تعداد روزهای کمتری دچار سر درد می‌شدند و داروی کمتری مصرف می‌کردند. همچنین این افراد نسبت به افرادی که تحت مراقبت‌ها معمول قرار گرفتند، مراجعات کمتری به پزشک داشتند.

تحقیقات انجام شده و تأثیر طب سوزنی بر روی عوامل سردرد در آمریکا

دو نشریه در ایالات متحده آمریکا مطالعاتی را منتشر کردند که در آن‌ها نتیجه گیری مثبت و کاملاً مستحکم و قطعی در مورد تأثیر گذاری طب سوزنی برای کاهش و بر طرف کردن میگرن بود.

1- مجله انجمن پزشکی آمریکا (American Medical Association – JAMA)
مجله انجمن پزشکی آمریکا تحت عنوان طب سوزنی برای بیمارانی که دچار میگرن هستند مطالعه‌ای شامل آزمایشات انجام شده بر روی 302 بیما را منتشر ساخت.

بیشتر این بیماران زنان بوند. بیماران به سه دسته تقسیم شدند.

کسانی که برای مشکل میگرن خود تحت درمان طب سوزنی قرار گرفتند، آن‌هایی که بر روی آن‌ها طب سوزنی غیرواقعی (شبه دارو) انجام گرفت و تعدادی که در لیست انتظار قرار گرفتند.

تحقیقات نشان می‌دادند که گروهی که از شبه دارو استفاده می‌کردند به همان اندازه کسانی که از طب سوزنی استفاده کردند، بهبود یافته‌اند. ولی هر دو گروه تأثیرات بسیار مثبت‌تری نسبت به گروه انتظار نشان دادند.

2- مجله بلکول سینرجی (Blackwell Synergy)

در این مطالعه 160 زن مورد مطالعه قرار گرفتند تا مشخص شود آیا طب سوزنی برای میگرن مؤثر است یا خیر. در این تحقیق انجام طب سوزنی در مقابل استفاده از فلوناریزین برای میگرن، مورد مقایسه قرار گرفت.

گروه اول کسانی بودند که هر هفته یک بار و به مدت 2 ماه طب سوزنی بر روی آن‌ها انجام می‌شد. پس از آن نیز به صورت ماهانه به مدت 4 ماه تحت درمان طب سوزنی قرار گرفتند.

گروه دوم تحت درمان با استفاده از فلوریزین به صورت روزانه و به مدت 2 ماه قرار گرفتند. پس از آن بیماران به مدت 20 روز از ماه به مدت 4 ماه فلوریزین دریافت می‌کردند.

مطالعات نشان دادند که انجام طب سوزنی برای کاهش و از بین بردن میگرن نسبت به دیگری تأثیر بیشتری داشته است.

آیا طب سوزنی برای درمان عوامل سردرد ، دردی دارد؟

شاید شما هم از جمله کسانی باشید که از میگرن رنج می‌برند و طب سوزنی را روشی دردناک و انتخابی میان تحمل درد میگرن و تحمل درد سوزن می‌بینید.

همچنین ممکن است برخی افراد از سوزن ترس شدید داشته باشند. چطور می‌توان این ترس را کنار گذاشت؟

1- یک پزشک طب سوزنی دارای مهارت و باتجربه بیابید. اگر می‌توانید در این زمینه از دیگران کمک بگیرد و پرس و جو کنید. مطمئن شودی که پزشک طب سوزنی شما دارای گواهی نامه و مدرک معتبر است و کسب و کار او قانونی است.

2- از پزشک بخواهید که فرآیند و روش استریلیزه کردن سوزن‌ها را به شما نشان دهد (معمولاً از سوزن‌های استریل یک بار مصرف مثل سرنگ برای هر فرداستفاده می‌شود.)
کت گوت3- اگر همچنان از سوزن ترس دارید، از اون بخواهید اگر امکان دارد از روش جایگزین استفاده کند.

برخی از پزشکان استفاده از سوزن‌های مغناطیسی، بادکش درمانی و یا روش‌های گیاهی را به شما پیشنهاد می‌کند (اما هیچ کدام نمی‌توان اثر سوزن‌های ظریف مانند مو را داشته باشد و یا امبدینگ طب چینی).

زمانی که به پزشک برای معاینه طب چینی مراجعه می‌کنید، مطمئن شوید که مشکل خود، میزان تکرار و شدت آن را به درستی و کامل برای پزشک خود توضیح می‌دهید. تا جایی که امکان دارد،

اطلاعات پزشکی به او ارائه دهید. این کار به پزشک طب سوزنی کمک می‌کند تا بهترین نقاط برای درمان میگرن با استفاده از طب سوزنی را تعیین کند.

توجه کنید بهتر است که پزشک عمومی خود را از این که تحت درمان طب سوزنی برای میگرن هستید آگاه کنید.

تعریف فشار روانی در ویکی پدیا

وب سایت کلینیک ها

رفع مسولیت: این محتوا برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است و به دلیلی جایگزین مشاوره های پزشکی، تشخیص یا ارائه درمان نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ شما همواره باید با پزشک خود یا یک متخصص مراقبت بهداشتی مشاوره نمایید تا پرسش های خود را مطرح نمایید./ وب سایت کلینیک ها هیچ گونه پشتیبانی در مورد محتوای پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک خاص یا هر گونه مواد یا اطلاعاتی در این راهنما یا هر جای دیگری در این وبسایت ارائه نمی دهد.