سردردها و میگرن

درمان میگرن با طب سوزنی و کمک به بیماریهای مزمن موثر می باشد؟

این مطلب پس از انجام یک مطالعه تطبیقی برای جواب این سوال که آیا درمان میگرن با طب سوزنی امکان پذیر است انجام شد.در بعضی موارد، طب سوزنی حتی از وقوع میگرن جلوگیری می کند که بهبود زندگی بیمار کمک می کند.

برای درک این مطلب که طب سوزنی چگونه به مبتلایان میگرن کمک می کند می بایست میگرن را در طب سنتی چین درک کنید، از منظر طب چینی بروز ناهماهنگی در جریان خون و انرژی موجب بروز میگرن می شود.

به منظور درمان میگرن با طب سوزنی، متخصص می بایست با فرو کردن سوزنهای بسیار نازک در نقاط طب سوزنی در جهت بهبود جریان خون به مغز تنش را تسکین دهد تا دردی که بیمار در حال تجربه آن است کاهش یابد.

درمان میگرن با طب سوزنی

درمان میگرن با طب سوزنی چطور انجام می شود؟

سوزنهای فرو برده شده به بدن کمک می کند تا سطح سروتونین که یک انتقال دهنده عصبی است را در خون متعادل کند ، سروتونین بر رگهای خونی اثر گذاشته و نقشی در میگرن ایفا می کند.در حقیقت، این جلسات پی در پی بهترین گزینه هستند. حتی ممکن است به جایی برسد که درگر تقطه خاصی لازم نباشد فقط خود تحریک کلی کفایت کند.

نتیجه نهایی جلسات طب سوزنی حیرت آور است. اگر برای 15 الی 20 روز درد آزار دهنده ای را تجربه می کنید شاید این درد به 8 روز کاهش یابد. حتی به مانند قبل دیگر به مصرف آن داروها نیازی نخواهید داشت.
  • برای افراد شاغل این مسئله خیلی خوب است زیرا میزان غیبتهایشان از محل کار خیلی نخواهد بود و میزان کسر حقوقشان زیاد نخواهد بود.
  • اما چگونه کاری که طب سوزنی برای یک بیمار انجام می دهد با بیمار دیگر فرق دارد. این مسئله به شرایط بروز حمله و فرد بستگی دارد.

بهترین بخش درباره درمان میگرن با طب سوزنی آن است که هیچ عارضه جانبی ندارد و بدون درد است. افراد حرفه ای ماهی می توانند این کار را انجام دهند.

بنابراین از هماتوم( توده ای از لخته که بعلت عبور خون از دیواره رگها و تجمع آن در بافت ایجاد شده است) و پنوموتوراکس(وجود هوا در حفره جنب می‌باشد که مانع بازشدن کامل ریه می‌شود ) رنج نخواهید برد.

بیشتر بخوانید:  علت سردرد و روش مقابله با آن به کمک طب سنتی چینی و طب سوزنی

آیا از طریق طب سوزنی ممکن است ایدز یا هپاتیت منتقل شود؟درمان میگرن با طب سوزنی

بیماری دیگری که بطور بالقوه خطرناک است ایدز یا هپاتیت است که تا مادامی که سوزنهای مورد استفاده برای طب سوزنی بطور شایسته و بایسته استریل شوند از بروز آنها جلوگیری خواهد شد. اگر فرد از سوزنهای یک بار مصرف استفاده کند خیلی بهتر خواهد بود.

بیشتر از دو دهه است که طب سوزنی در آمریکا انجام شده است . اگرچه آزمایشات نشان داده اند که طب سوزنی برای درمان بیماریهای مزمن و اعتیادهای خاص چقدر موثر است اما نیاز به انجام مطالعات بیشتری است تا ببینیم طب سوزنی در کجاها می تواند مفید فایده باشد.

اگرچه یک آزمایش نشان داده است که طب سوزنی می تواند به میگرن کمک کند اما تست های دیگر می بایست انجام شوند تا ثابت کنند که آیا این مسئله درست است.

تا آن زمان که نتایج دیگری منتشر می شوند بیماران می بایست به درمانهای متداول و مرسومی که توسط یک پزشک تجویز می شود اعتماد کنند.

آیا برای درمان میگرن تنها طب سوزنی کفایت می کند ؟

اما شما نباید منتظر انتشار نتایج باشد اگر که فکر می کنید درمان میگرن با طب سوزنی ارزش یک بار امتحان کردن را دارد صبر نکنید و اقدام کنید. فقط برای ارجاع از پزشکتان بخواهید چرا که پزشکان بسیاری هستند که این مسئله که درمانهای جایگزین می تواند به بیمار کمک کند را پذیرفته اند.

هم چنین می توانید فردی آنلاین را بیابید. اگر این افراد توسط کمیسیون ملی صدور گواهینامه برای طب سوزنی و طب شرقی تایید شوند می توانید نسبت به صحت گواهینامه آنها اطمینان حاصل نمایید.

جدای از اینها می بایست تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید زیرا عوامل محرکی هستند که موجب بروز میگرن می شوند. استرس عامل اول این لیست است بنابراین به اندازه کافی استراحت نمایید و همراه با یک رژیم غذایی متعادل ورزش هم کنید.
بیشتر بخوانید:  درمان سردردها و فشارهای عصبی با طب سوزنی و طب چینی بدون عوارض

بیمارانی که از میگرن رنج می برند می بایست به بررسی این مسئله بپردازند که شرکت بیمه هزینه های طب سوزنی را پرداخت خواهد کرد یا نه ، البته این روزها برخی شرکتهای بیمه هزینه های طب سوزنی را تحت پوشش قرار می دهند.

میگرن ویکی پدیا فارسی

بیشتر نشان بده