رفع ریزش و رشد مو با طب چینی

میکروسوزن کاری روشی مدرن برای درمان ریزش مو و رشد مجدد موها

همه می‌دانند امروزه ریزش مو امری طبیعی و عادی است ولی رشد مجدد موها با میکروسوزن یا میکرونیدلینگ از روش های طب چینی امکان پذیر است.

پدیده ریزش موها حدود 50 میلیون مرد در سرتاسر ایالات‌متحده آمریکا را به خود درگیر کرده است. بیشتر انسان‌ها با افزایش سن دچار کم‌پشتی مو شده و درنهایت دچار کچلی یا طاسی می‌شود.

میکروسوزن برای رشد مجدد موها به خصوص خانم ها

درواقع در حدود 30 میلیون زن در ایالات‌متحده با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند و بیش از 60 درصد از خانم‌های بزرگ‌سال با مشکل کم‌پشتی مو و از دست دادن مو در یک مقطع از زندگی خود مواجه هستند.

روگین (Rogaine) تنها محصولی است که از طرف سازمان غذا و دارو آمریکا به‌عنوان دارو مؤثر در درمان ریزش مو در مردان و زنان مورد تأیید قرارگرفته است. محلول 5 درصد آن برای مردان و محلول 2 درصد آن برای زنان توصیه می‌گردد.

در حدود 40 درصد کسانی که از این محصول استفاده می‌کنند، در طول 3 تا 6 ماه رشد دوباره موهای خود را تجربه خواهند کرد.

این مسئله بسیاری از افرادی که از این محصول استفاده می‌کنند، نتیجه می‌گیرند حقیقت دارد ولی باید این نکته را در نظر گرفت که تنها تعداد کمی از کسانی که از این دارو مصرف می‌کنند نتایج قابل‌توجه را مشاهده خواهند کرد.استفاده طولانی‌مدت و مرتب از این محصول برای داشتن رشد مجدد و ماندگار موها کاملاً ضروری است.

در ماه جولای سال 2013، مجله The international Journal of Trichologoy (مطالعه علم مو) نتایج یک مطالعه بسیار شگفت‌انگیز را منتشر کرد که در آن نشان داده‌شده بود میکروسوزن کاری زمانی که با درمان روگین ترکیب شود، می‌تواند به‌طور مؤثر به رشد مجدد در زنان و مردان کمک کند.

رشد مجدد موها با روش میکروسوزناستفاده از روگین برای رشد مجدد موها بهتر است یا میکروسوزن؟

در این مطالعه 100 مرد به مدت 3 ماه تحت درمان اصولی قرار گرفتند. نیمی از آنان از محلول 5 درصد مینوکسیدیل به‌طور مستقیم استفاده کردند.

نیمه دیگر از همین محصول استفاده کرده و در کنار آن به‌طور هفتگی تحت درمان میکروسوزن‌ کاری سر نیز قرار گرفتند. پس از 12 هفته درمان، نتایج مشاهده شد در این دو گروه بسیار متفاوت بود.

در گروهی که از روگین و میکروسوزن‌ کاری استفاده می‌کرد، 82 درصد از افراد تحت درمان 50 درصد بهبود در رشد مو را گزارش کردند. گروه دیگر که تنها از محصول روگین استفاده می‌کرد، 4 درصد از افراد چنین میزان بهبودی را تجربه کرده بودند.

پس از انجام درمان با استفاده از روگین و میکرو سوزن‌کاری افزایش میزان تراکم مو در سر مشاهده شد که میزان آن 91 مو در هر سانتیمتر مربع از پوست سر گزارش شد. در گروهی که تنها از روگین استفاده کرده بودند، تراکم مو تنها 22 عدد در سانتی‌متر مربع پوست سر ثبت شد.

این به آن معناست که ترکیب درمان‌های روگین و میکروسوزن‌ کاری بیش از 4 برابر در افزایش رشد موها در مقایسه با استفاده از روگین، اثرگذاری داشته است.

ولی چرا میکرو سوزن‌، این روش طب چینی برای نرم کردن و لطافت پوست، چنین تأثیری در رشد موهای سر دارد؟

میکروسوزن کاری موجب جوان‌سازی و تغییرات مثبت در پوست شده که شامل تحریک عوامل رشد مو نیز هست. عوامل رشد تأثیرات بسیار قدرتمندی بر پیازچه‌های مو داشته و به‌طور مستقیم رشد مو را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

میکروسوزن کاری همچنین کانال‌های ریزی را به‌طور موقت در پوست ایجاد می‌کند که به روگین اجازه می‌دهد به‌طور مستقیم‌تر با ریشه مو در تماس بوده و رشد مو را بیشتر تحت تأثیر قرار دهد.

اگر قصد دارید از برای درمان کم‌پشتی موهای خود یا برطرف کردن محل‌های طاسی در سر خود قدم بردارید، استفاده از روگین در ترکیب با میکروسوزن کاری یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس است.

پوست سر ویکی پدیا فارسی

وب‌سایت کلینیک‌ها

رفع مسئولیت: این محتوا برای آگاهی بیشتر شما است که از منابع کلینیکی و پزشکان معتبری تهیه شذه است ولی جایگزین مشاوره‌ و تشخیص پزشکی، دندانپزشکی یا کلینیکی نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ و هیچ‌گونه پشتیبانی در مورد خدمات پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک در این وب‌سایت ارائه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 1 =