موضوعات داغ

لیزر دندانپزشکی چه مزایایی دارد و چطور در مشکلات دهان و دندان استفاده می شود؟

در هنگام استفاده از لیزر دندانپزشکی نیازی به استفاده از بی‌حس کننده موضعی نیست چرا که درد ناشی از انجام درمان بسیار مختصر و کم است. با استفاده از لیزر بافت‌های آسیب دیده لثه را می‌توان با دقت بسیار بالایی برش داده و برداشت کرد.

یکی از روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن بیماری‌های لثه، عفونت ایمپلنت و … را درمان کرد، استفاده از لیزر دندانپزشکی است. جرم گیری و صاف کردن سطوح ریشه برای برطرف کردن عامل به وجود آمدن مشکل و عفونت در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیماری‌های پیشرفته دندانپزشکی و لثه معمولاً باعث آسیب رسیدن به دندان‌ها می‌شوند. لثه‌هایی که دچار عفونت شده‌اند از بین می‌روند و در نتیجه با گذشت زمان ریشه دندان در معرض محیط خارجی قرار می‌گیرد.

این مسئله باعث می‌شود که ریشه و بدنه دندان به خود رسوب بگیرد. رسوبی که روی دندان می‌نشیند پلاک نام دارد. تمیز کردن و صاف کردن رسوب‌های دندان و ریشه باعث می‌شود دندان از شر این رسوبات راحت شود.

این روش همانند پاکسازی و جرم‌گیری معمولی دندان است با این تفاوت که در این روش عمق لثه‌ها نیز تحت درمان و پاکسازی قرار می‌گیرند.

periodontal-before-afterهدف از این کار این است که تارتارها و رسوب‌های سفت و محکم شده در اعماق لثه و در کنار ریشه دندان از بین بروند. برای این کار از ابزارهای فرا صوت استفاده می‌شود.

در واقع امواج فرا صوت قادرند رسوبات ریشه دندان را از بین ببرند که دندانپزشک متخصص از همین ویژگی استفاده می‌کند.

میز محتوای صفحه: روی تیترها کلیک کنید تا سریع ببینید.

لیزر دندانپزشکی برای پاکسازی ریشه دندان

استفاده از لیزر دندانپزشکی در کنار روش رایج پاکسازی ریشه دندان هم یکی از روش‌هایی است که می‌توان مورد استفاده قرار داد.

روش معمول برای این کار به خوبی قادر است جرم‌ها و رسوبات را از بین ببرد ولی مشکل آن جاست که این روش چندان دقیق نیست.

در واقع در روش‌های معمول و سنتی ممکن است بافت‌های لثه و سالم نیز دچار آسیب شوند یا آن که دندانپزشک قادر به از بین بردن و برداشتن تمام بافت‌های آسیب دیده نباشد و مقداری از بافت‌های عفونت یا رسوبات بر جای خود باقی بمانند.

استفاده از لیزر دندانپزشکی می‌تواند این ضعف را به‌طور کامل پوشش دهد.

لیزر درمانی در دندانپزشکی می‌تواند به ضد عفونی کردن محیط دهان کمک کند و باکتری‌هایی که در عمق زیاد پاکت قرار دارند را از بین ببرد.

در رفع بیماری‌های لثه و دندان، از بین بردن علت ایجاد بیماری و از بین بردن عفونت‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتور ها برای موفقیت نهایی است.

لیزردرمانی لثه دندانپزشکی

به علاوه زمانی که از لیزر برای درمان و از بین بردن باکتری‌ها و عفونت‌ها استفاده می‌شود، لثه سریع‌تر بهبود می‌یابد و سرعت بازیابی آن بالاتر خواهد بود.

بخوانید:  درمان بوی بد دهان با مشکلات لثه، دندان و معده، علت اصلی ناشناخته و تمام علل بد بویی آن

پس از اتمام درمان، بافت‌های لثه شروع به ترمیم خود خواهند کرد و اطراف دندان را دوباره خواهند پوشاند.

بنابراین اگر دندان به درستی تمیز شده باشد احتمال ایجاد پاکت و عفونت باکتریایی در اطراف دندان و لثه بسیار کمتر خواهد بود.

مزیت‌های استفاده از لیزر دندانپزشکی برای درمان بیماری لثه

لیزر دندانپزشکی

اگر به هر علتی لازم است برای درمان مشکلات خود به دندانپزشک مراجعه کنید، بهتر است به کلینیک و یا بیمارستانی مراجعه کنید که در آن از لیزر درمانی در دندانپزشکی استفاده می‌شود.

این توصیه به این علت است که لیزر دندانپزشکی مزایای زیادی نسبت به روش‌های دیگر دارد. این فناوری جدید نتایجی بهتر از روش‌های دیگر به شما خواهد داد.

همان طور که قبل‌تر هم گفتیم، لیزر درمانی می‌تواند به کشتن باکتری‌ها و پاکسازی محیط کمک کند.

این کار بسیار مهم است چرا که باعث می‌شود بازدهی درمان بالاتر رود. به علاوه این که لیزر دندانپزشکی بسیار غیرتهاجمی است.

در هنگام استفاده از لیزر دندانپزشکی نیازی به استفاده از بی‌حس کننده موضعی یا بی‌هوشی نیست چرا که درد ناشی از انجام درمان بسیار مختصر و کم است. با استفاده از لیزر بافت‌های آسیب دیده را می‌توان با دقت بسیار بالایی برش داده و برداشت کرد.

به علاوه این که لیزر درمانی در دندانپزشکی خاصیتی دارد که باعث می‌شود رگ‌های خونی آسیب دیده و برش یافته به‌طور خودکار بسته شوند

و در نتیجه احتمال ورود عفونت و باکتری به داخل بافت‌ها به حداقل برسد. این مسئله باعث می‌شود که تورم و التهاب پس از انجام عمل به حداقل ممکن برسد.

لیزردرمانی رفع عفونت لثه

استفاده از لیزر دندانپزشکی روشی غیرتهاجمی است که همه بیماران می‌توانند به راحتی آن را انجام دهند و در قیاس با استفاده از تیغ حراجی، درد و مشکلات بسیار کمتری خواهد داشت.

زمانی که درمان تمام شود، بیمار درد خاصی احساس نخواهد کرد و نیازی به مراقبت زیادی از محل تحت درمان هم ندارد، طوری که می‌تواند بعد از آن بدون مشکل به روند عادی زندگی‌اش بازگردد.

ایمنی و اثرگذاری لیزر دندانپزشکی

لیزر دندانپزشکی بسیار ایمن است. به ویژه این که کسانی که از لیزر برای درمان‌های دندانپزشکی استفاده می‌کنند معمولاً دوره‌های ویژه برای این کار را گذرانده‌اند.

لیزر درمانی دندانپزشکی جزو جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌های درمانی دندانپزشکی محسوب می‌شود.

بنابراین اگر مشکلات دندانپزشکی دارید و قصد دارید با کمترین درد، زمان بازیابی، درد سر و بالاترین احتمال موفقیت آن را از بین ببرید، بهتر است از لیزر درمانی در دندانپزشکی استفاده کنید.

بیماری‌های لثه عمدتاً همراه با عفونت‌های باکتریایی در بافت‌ها اتفاق می‌افتند.

در این گونه مواقع معمولاً لازم است که درمان دندانپزشکی برای از بین بردن بافت‌های آلوده شده استفاده شود. دندانپزشکی با لیزر می‌تواند به راحتی و بدون درد مشکل را برطرف کند.

زمانی که لثه دچار عفونت می‌شود، بافت‌ها تورم کرده  و دردناک می‌شوند.

حتی احتمالاً بیمار شاهد خون ریزی‌ها مکرر لثه هم خواهد بود که یکی از نشانه‌های بیماری لثه است. لثه زمانی که دچار مشکل می‌شود معمولاً دردناک هم می‌شود.

بنابراین بیمار انتظار دارد که درمان مشکل هم طبیعتاً درد زیادی به همراه داشته باشد. اگر چه شاید درمان لثه ناخوشایند به نظر برسد، ولی درمان آن ضروری است.

دندانپزشک متخصص معمولاً سعی می‌کند از دست باکتری‌ها خلاص شود و بافت‌های سالم را نگاه دارد تا بتوانند خود را ترمیم کرده و بهبود پیدا کنند.

بخوانید:  رفع لبخند لثه‌ای با استفاده از لیزر درمانی بر روی لثه‌ها و درمان مشکلات لثه

کاربرد مرسوم و مزایای دندانپزشکی با لیزر

لیزر درمانی دندانی سرد سازیدندانپزشکان امروزی سعی می‌کنند از بهترین راه حل‌ها و کم خطرترین و راحت‌ترینشان برای درمان مشکلات بیماران استفاده کنند.

دندانپزشکان زیادی هستند که آموزش‌های مختلف برای کار با روش بسیار پیشرفته لیزر درمانی را یاد گرفته‌اند و می‌توانند از مزایای آن برای بهبود بیماری‌های دندانی و لثه‌ها استفاده کنند.

مزایای دندانپزشکی با لیزر برای درمان بیماری‌های لثه

همان طور که گفته شد برای رفع مشکل و عفونت‌های لثه، دندانپزشک مجبور است بافت‌هایی که عفونت کرده‌اند را بردارد تا بتواند بافت‌های سالم مانده را نجات دهد.

این کار در حالت معمول با استفاده تیغ مخصوص جراحی انجام می‌شود. اگر چه این روش در نهایت باعث از بین رفتن مشکل می‌شود، ولی مشکلاتی هم می‌تواند به همراه داشته باشد.

بیمار در هنگام درمان ممکن است احساس درد کند و هم این که بعد از پایان درمان احتمالاً نیازمند زمان زیادی برای بهبود و ترمیم خواهد بود.

تورم و التهاب لثه پس از برداشتن بافت‌های لثه هم قطعاً اتفاق خواهد افتاد چرا که بهبود و ترمیم بافت‌ها نیازمند خون رسانی زیاد به بافت‌های آسیب دیده و در حال ترمیم است.این‌ها در حالی است که دندانپزشکی با لیزر پیشرفته این مشکلات به حداقل می‌رسند.

لیزر دقت بسیار بالایی دارد و در نتیجه برداشت بافت‌های عفونی شده با آن باظرافت بسیار زیادی انجام می‌شود. این کار باعث می‌شود که بافت‌های سالم حداقل آسیب ممکن را داشته باشند.

دندانپزشکی با لیزر برای رفع عفونت لثهبه علاوه دندانپزشکی با لیزر یک مزیت دیگر هم دارد. لیزر باانرژی که تولید می‌کند می‌تواند به‌طور هم زمان علاوه بر برش دادن بافت‌های آسیب دیده، آن منطقه را هم ضد عفونی کند.

انرژی لیزر رگ‌های خونی کوچک در بافت‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد که باعث می‌شود میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در آن کشته شوند.

به علاوه استفاده از لیزر در جراحی لثه و جراحی ایمپلنت دندان کمک می‌کند خون ریزی کمتری اتفاق بیفتد. دندنپزشکی با لیزر این امکان را می‌دهد که بافت‌های برش داده شده را با لیزر سوزانده و خون ریزی را به سرعت متوقف کند.

دندانپزشکی با لیزر بدون درد است و فرآیند ترمیم بافت‌ها و طول دوره بازیابی پس از آن هم بسیار کوتاه‌تر از روش جراحی معمولی است. به علاوه شانس و احتمال عفونت دوباره و ایجاد مشکلات بعدی بسیار کمتر است.

پاکسازی و ضد عفونی کردن با لیزر

همان طور که گفته شد لیزر در دندانپزشکی انرژی کافی برای از بین بردن میکروب‌ها و عفونت‌ها را دارد.

دندانپزشک هنگام برش دادن بافت‌ها و از بین بردن عفونت با استفاده از لیزر دندانپزشکی، در واقع آن منطقه را استریل و ضد عفونی هم می‌کند. این کار باعث می‌شود اثر گذاری درمان بسیار بیشتر شود.

علاوه بر این، از لیزر درمانی دندانپزشکی می‌توان برای پاکسازی و ضد عفونی کردن پاکت‌های عمیق لثه هم استفاده کرد. پاکت به فاصله میان دندان و لثه گفته می‌شود. این بخش‌ها در دهان معمولاً محل تجمع باکتری‌ها و میکروب‌ها هستند.

بی حس کننده موضعی جراحی لثه

لیزر درمانی در دندانپزشکی دهان می‌تواند برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن این محل مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این که کاربرد آن آسان‌تر و زمان لازم برای درمان هم بسیار سریع‌تر است.

از آن جایی که دندانپزشکی لیزری بدون درد است، دندانپزشک دیگر نیازی به استفاده از بی‌حس کننده‌های موضعی هم ندارد.

بخوانید:  رفع خونریزی لثه به علت بیماری و درمان قطعی آن با لیزر بافت نرم دندانپزشکی

یعنی به خاطر آن که لیزر درمانی در دندانپزشکی درد بسیار کمتری نسبت به روش‌های معمول دارد، بیمار دیگر لازم نیست عوارض مربوط به استفاده از بی‌حس کننده را تحمل کند.

دندانپزشکی با لیزر روش ایمن و مؤثر برای درمان

استفاده از لیزر برای درمان لثهروش استفاده از لیزر در دندانپزشکی یک روش درمانی بسیار مدرن و پیشرفته محسوب می‌شود.

دندانپزشکانی که از این روش برای درمان استفاده می‌کنند، آموزش‌های اختصاصی در این زمینه را دیده‌اند و کار با این ابزارها را به‌طور کامل بلد هستند.

علاوه بر این لیزر درمانی دندانپزشکی به‌طور کلی ایمن است. بیمار می‌تواند مطمئن باشد که روش ایمن و کاملاً بی‌خطری را برای درمان انتخاب کرده است.

به اضافه این که تمام موارد احتیاط برای پیشگیری از بروز هر گونه خطر و آسیب رعایت می‌شوند.

بیمار در طول درمان و پس از انجام آن هیچ دردی احساس نخواهد کرد و مشکلی برایش به وجود نخواهد آمد

لیزر درمانی دندانی سرد سازیروش لیزر درمانی دندانپزشکی بسیار غیرتهاجمی است. برای درد کمتر و آسیب حداقل در طول درمان، معمولاً آب یا اسپری‌هایی بر محلی که قرار است مورد درمان قرار بگیرد ریخته می‌شود.

این کار باعث می‌شود اثر گذاری دندانپزشکی با لیزر بیشتر شود و در کنار آن بیمار احساس درد و ناراحتی هم تجربه نکند و بتواند از مزایای لیزر درمانی بدون مواجهه با مشکلات و درد درمان، بهره ببرد.

دندانپزشکی با لیزر پیشرفته برای درمان بیماری‌های لثه

روش‌های درمانی مختلفی برای درمان بیماری و عفونت لثه وجود دارد. در صورتی که از روش لیزر درمانی در دندانپزشکی برای آن استفاده شود، بیمار تقریباً هیچ دردی را احساس نخواهد کرد.

ولی در صورتی که حتی دندانپزشکی با لیزر هم برای درمان عفونت استفاده نشود، باز هم درمان به صورتی انجام می‌شود که حتماً بیمار درد زیادی را تحمل نکند.

بیماری‌های لثه و عفونت مشکلات بسیار مهمی به‌حساب می‌آیند. همیشه بهترین کار آن است که هر چه سریع‌تر به یک دندانپزشک متخصص مراجعه شود.

لیزردرمانی لثه دندانپزشکیدندانپزشک مرتبط با پریودنتی و درمان بیماری‌ لثه تجربه زیادی در درمان این گونه مشکلات دارد و تجهیزات اختصاصی لازم برای این کار را هم در اختیار دارد.

این آموزش‌ها باعث می‌شوند که فرد حتماً بهترین درمان ممکن را برای بهبود سلامت لثه‌هایش دریافت کند. از آن جا که بیماری‌های لثه خیلی سریع ممکن است پیشرفت کنند

و مشکلات و عوارض زیادی در آینده داشته باشند، بهتر است در همان ابتدای کار که نشانه‌های ابتلا به عفونت لثه مشاهده شد، به دندانپزشک مراجعه شود.

دندانپزشک شرایط دندان و دهان را بررسی می‌کند و پس از انجام ارزیابی‌های مورد نیاز، بهترین راه حل برای لیزر درمانی دندانپزشکی را انتخاب می‌کند.

لثه در ویکی پدیا

پست های مشابه صفحه:

امتیازدهی: 5.0/5. از 1 امتیاز.
لطفا صبر کنید...
منبع