رفع خونریزی لثه به علت بیماری و درمان قطعی آن با لیزر بافت نرم دندانپزشکی

خونریزی لثه مکرر و بدون دلیل می تواند هشداری مهم تلقی شود، گرچه گاهی اوقات دلایل پزشکی در ایجاد آن نقش دارند ؛ اما شایع ترین علت خونریزی غیر عادی لثه التهاب و به دنبال آن عفونت لثه می باشد .

این خونریزی تکرار شونده چه به صورت محدود ( یک یا چند ناحیه از لثه ) و چه به صورت کلی که در زمان مسواک زدن یا نخ دندان کشیدنخونریزی لثه و یا حتی جویدن غذاهای سفت دیده می شود نشانه بیماری حاد لثه است .

بافت لثه به صورت مداوم در معرض حملات باکتریایی قرار دارد و در حضور عوامل مستعد کننده اولین تظاهرات بیماری به صورت خونریزی گاه به گاهی است که به تدریج بر شدت و دفعات بروز آن افزوده می گردد .

متاسفانه تا این مرحله از بیماری “درد” مشخصی وجود ندارد و این شاید مهمترین علت عدم مراجعه بهنگام بیماران به دندانپزشک باشد !

نقش عوامل مستعد کننده به قدری پررنگ است که حتی با وجود رعایت دقیق اصول بهداشتی، بروز بیماری غیر قابل اجتناب خواهد بود .

امری که گاهی بیماران را نیز گمراه می سازد، بدین معنی که بیمار منشاء را در جایی غیر از حفره دهانی جستجو می کند.

در هر حال در صورت عدم درمان بیماری ، به تدریج پیشرفت می کند و از لثه به استخوان در برگیرنده دندان منتقل می شود . در این مرحله خونریزی حتی به صورت خود به خود نیز دیده می شود.

بیمار گاهی از پر خون بودن بزاق صبحگاهی شکایت دارد.گرچه بوی بد و نامطبوعی که ایجاد می گردد اغلب بیماران را به فکر درمان می اندازد، اما گاهی بی توجهی در این شرایط هم دیده می شود که با از بین بردن استخوان پشتیبان، لقی و از دست رفتن دندان ها را به دنبال خواهد داشت .

هدف دندانپزشک از درمان، حذف التهاب و عفونت لثه در کنار اصلاح شرایطی است که موجب وقوع مشکلات لثه ای گردیده است.گاهی با یک درمان ساده دارویی مشکل در مراحل اولیه مرتفع می گردد.
مطلب:  درمان بیماری لثه بدون درد و سریع و راحت با استفاده از لیزر درمانی پیشرفته

• بدیهی است با افزایش دوره بیماری ، درمان ها پیچیده تر خواهد گردید.
  • درمان ها می توانند متغیر باشند ، از یک جرمگیری ساده تا جراحی لثه.

خونریزی لثه

نقش تکنولوژی لیزر در درمان خونریزی لثه

جدیدترین تکنیک درمانی استفاده از لیزر برای درمان قطعی خونریزی لثه است.لیزر با امکان دستیابی به عمیق ترین عفونت های لثه ای، توانایی عجیب خود در حذف التهابات به رخ می کشد .

” مهمترین مزیت لیزر مقبولیت بالای آن از نظر بیماران است “

به طور خلاصه برتری های لیزر درمانی نسبت به سایر روش ها را می توان در یک پاراگراف به صورت زیر بیان کرد

• رفع خونریزی در ضایعات عمیق لثه ای بدون نیاز به جراحی ( در روش های معمول ، تنها با برش لثه ای قادر به درمان هستیم )
  • عدم نیاز به تجویز آنتی بیوتیک های فراوان و تحمل عوارض جانبی آن ها