درمان بیماری لثه بدون درد و سریع و راحت با استفاده از لیزر درمانی پیشرفته

دندانپزشک برای درمان بیماری لثه با استفاده از لیزر دندان‌پزشکی می‌تواند با دقت بسیار بالا بافت‌های آسیب دیده و عفونی شده را بر دارد و در عین حالت بافت‌های سالم را تا حد امکان دست نخورده باقی بگذارد.

درمان بیماری لثه اهمیت زیادی دارد. افراد زیادی هستند که با مشکلات بیماری‌های لثه دست و پنجه نرم می‌کنند. متأسفانه مشکلات لثه و دندان می‌توانند باعث ایجاد ناراحتی زیادی شوند و زندگی را دچار اخلال کنند.

مشکلات لثه و دندان بسیار رایج هستند. این مشکلات معمولاً به علت عفونت‌های باکتریایی در لثه به وجود می‌آیند.

روش درمان بیماری لثه به این گونه است که سعی می‌شود تعداد باکتری‌ها در محیط کاهش پیدا کند تا بافت‌های لثه فرصت مناسبی برای بهبود و بازیابی ساده داشته باشند.

به‌طور معمولاً درمان بیماری لثه به این صورت انجام می‌شود که دندانپزشک از تیغ جراحی برای بریدن و جدا کردن بافت‌های آسیب دیده لثه که قابل ترمیم نیستند استفاده می‌کند.

بنابراین باید گفت که درمان بیماری لثه در حالت معمولاً لزوماً نیازمند انجام عمل جراحی است

که می‌تواند خود به عنوان یک نکته منفی در نظر گرفته شود چرا که علاوه بر ناراحتی و درد، می‌تواند عوارض جانبی خاص خود را هم داشته باشد.

البته روش‌های بهتر و پیشرفته‌تری هم برای درمان بیماری لثه وجود دارد که در آن از لیزر درمانی پیشرفته استفاده می‌شود. در ادامه با روش لیزر درمانی برای دمان مشکلات لثه بیشتر آشنا می‌شوید

مزایای استفاده از لیزر دندان‌پزشکی برای درمان بیماری لثه

لیزردرمانی لثه دندانپزشکی درمان بیماری لثهدلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود استفاده از لیزر دندان‌پزشکی روشی معقول، منطقی و مناسب باشد.

لیزر درمانی برای بیماری پیشرفته لثه مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتایج چشم گیر و مؤثری هم از خود نشان می‌دهد.

دندان پزشکان از لیزر درمانی دندانی برای کمک به درمان مشکلات بیماران استفاده می‌کنند تا به بهترین نحو ممکن و بهترین شکل مشکلی که به وجود آمده است را برطرف کنند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود دندان‌پزشکان به استفاده از روش لیزر درمانی دندان‌پزشکی برای درمان بیماری لثه تمایل پیدا کنند این است که این روش بسیار دقیق می‌باشد.

دندانپزشک با استفاده از لیزر دندان‌پزشکی می‌تواند با دقت بسیار بالا بافت‌های آسیب دیده و عفونی شده را بر دارد و در عین حالت بافت‌های سالم را تا حد امکان دست نخورده باقی بگذارد.

مطلب مرتبط:  درمان بیماری های لثه با استفاده از روش لیزر درمانی دندانپزشکی

دقت این روش بسیار بیشتر از آن است که دندانپزشک بتواند با استفاده از تیغ جراحی به آن دست یابد.

لیزر درمانی بهترین راه برای درمان بیماری لثه

لیزردرمانی رفع عفونت لثهیکی از دلایل دیگری که باعث می‌شود دندان‌پزشکان علاقه زیادی به استفاده از لیزر درمانی داشته باشند، بحث سادگی و راحتی بیمار است.

در واقع لیزر درمانی در مقایسه با عمل جراحی تقریباً هیچ دردی ندارد. شاید حتی بتوان گفت که در لیزر درمانی هیچ بی‌حس کننده موضعی هم مورد استفاده قرار نگیرد.

به علاوه این که پس از عمل جراحی و برداشت بافت‌های عفونت و درمان لثه هم هیچ نیازی به بخیه زدن و … نیست.

بافت‌های عفونی در لیزر درمانی همانند جراحی لثه آن‌قدر تورم نمی‌کنند و باعث ایجاد ناراحتی نمی‌شوند. به علاوه این که طول دوره بازیابی و درمان لثه نیز بسیار کوتاه‌تر می‌شود.

در کنار این مزایا، باید گفت که لیزر درمانی خود هم باعث ضد عفونی کردن محیط می‌شود.

لیزر دندانپزشکی یک انرژی از خود ساطع می‌کند که هنگام برخورد با بافت‌ها باعث ایجاد گرما و در نتیجه از بین رفتن میکروب‌ها و باکتری‌هایی که منشأ عفونت بافت لثه هستند می‌شود.

این ضد عفونی کردن در حالی انجام می‌شود که بافت‌های اطراف نیز سالم باقی می‌مانند و در نتیجه خطر عفونت کردن بافت‌ها پس از انجام درمان بسیار کاهش می‌یابد.

انرژی لیزر همچنین می‌تواند به بستن رگ‌های خونی که هنگام عمل آسیب دیده‌اند نیز می‌تواند کمک کنند و به این صورت به کاهش خطر عفونت و مشکلات بعدی کمک کند.

استفاده از لیزر برای درمان بیماری لثه به نسبت جراحی به میزان چشم گیری کمتر تهاجمی است. بنابراین کسانی که هنگام عمل جراحی احساس اضطراب می‌کنند می‌توانند به راحتی و با خیال آسوده از لیزر درمانی استفاده کنند.

زمانی که عمل تمام شود هم دیگر بیمار نیازی نیست دردی تحمل کند و می‌تواند حتی فردای آن روز سر کارش برود و به زندگی معمولی اش باز گردد.

مطلب مرتبط:  رفع خونریزی لثه به علت بیماری و درمان قطعی آن با لیزر بافت نرم دندانپزشکی

درمان عفونت لثه با لیزر

لیزر درمانی دندان هادندان پزشکان با استفاده از تجهیزات بسیار پیشرفته و دقیق و پیچیده عفونت لثه را با لیزر درمانی می‌کنند. برخی از لیزر ها قادرند علاوه بر بافت‌های نرم، بافت‌های سخت را نیز تحت تأثیر قرار دهند و درمان کنند.

بنابراین برخی لیزر ها طیف گسترده تری از بیماری‌های لثه را می‌توانند تحت درمان قرار دهند.

درمان لیزری بسیار آرام و بدون درد است و برای کاهش هر چه بیشتر ناراحتی و درد بیمار، از یک اسپری آب و همچنین وزش هوا برای سرد کردن محیط تحت درمان استفاده می‌شود.

به این صورت بیمار هنگام عمل تقریباً هیچ دردی را حس نخواهد کرد.

لیزر درمانی در کنار روش‌های دیگر معمول و رایج پزشکی انجام می‌شود تا نتایج مورد نیاز و مورد انتظار را ایجاد کند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دچار مشکلات و بیماری لثه هستید می توانید از روش لیزر درمانی برای درمان بیماری خود استفاده کنید.

لیزر درمانی علاوه بر درمان بدون درد، قادر است محیط را به‌طور کامل از باکتری‌ها پاکسازی کند و همچنین طول دوره بازیابی آن نیز بسیار کوتاه است.این روش بسیار راحت و ایمن است و نیازی نیست پس از انجام درمان از آن مراقبت زیادی بکنید و خیلی سریع و راحت خوب می‌شود.

تعریف لثه ویکی پدیا

مطالب مشابه این صفحه:

خلاصه لیست بخش های این محتوا

مطلب مرتبط:  لیزر دندانپزشکی چه مزایایی دارد و چطور به درمان بیماری لثه کمک کند؟