کم خوابی،خواب پریدگی

درمان کم خوابی شبانه با استفاده از طب سوزنی و طب گیاهی چینی

خواب مناسب برای عملکرد درست و داشتن بدنی سالم بسیار حیاتی و مهم است. نداشتن خواب درست و کافی بر تمام بخش‌ها و جوانب زندگی تأثیر منفی و مخربی دارد. در نتیجه درمان کم خوابی از نکات مهم برای داشتن سلامت کامل است

در صورتی که فردی در خواب خود دچار مشکل است و از کم خوابی یا بدخوابی رنج می‌برد باید حتماً به دنبال راه‌حلی برای رفع این مشکل خود باشد. روش‌ها و درمان‌های زیادی برای درمان کم خوابی و درمان بی‌خوابی وجود دارد.

درمان کم خوابی شبانه با طب سوزنی

بی خوابیروش‌های امروزی و مدرن زیادی وجود دارند که می‌توانند برای درمان کم خوابی و بی‌خوابی به کار گرفته شوند هر چند که استفاده از این روش‌های جدید همیشه بهترین راه برای درمان نیست.

روش‌های باستانی و قدیمی شگفت‌انگیزی وجود دارند که می‌توانند برای از بین بردن علائم بی‌خوابی استفاده شوند. یکی از این روش‌های باستانی و سنتی برای درمان بی‌خوابی، استفاده از طب سوزنی چینی است.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند طب سوزنی یک روش درمانی عجیب و غریب است و آن را به عنوان یک روش درمانی معمولی و استاندارد و قابل‌اطمینان به‌حساب نمی‌آورند، ولی حقیقت امر فاصله زیادی با آنچه مردم تصور می‌کنند دارد.

طب سوزنیبرخلاف طب مدرن که سابقه چندانی ندارد، طب سوزنی هزاران سال توسط مردم چندین نسل در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گرفته است. مطمئناً اگر روشی سود بخش و مفید نبود، مردم از آن برای درمان کم خوابی و بی‌خوابی استفاده نمی‌کردند.

می‌توان فرض کرد که طب سوزنی روشی درمانی موفقیت‌آمیزی تقریباً برای همه کسانی است که از بی‌خوابی رنج می‌برند. طب سوزنی اولین بار در چین باستان مورد استفاده قرار گرفت که در آن زمان برای اهداف به کار گرفته می‌شد.
این روش درمانی برای درمان درد، اضطراب و البته بی‌خوابی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

بخوانید:  درمان بی‌خوابی با استفاده از روش طب سوزنی و طب سنتی چین

درمان کم خوابی و علل آن با طب سوزنی چین

اگر می‌خواهید بدانید طب سوزنی دقیقاً چطور به رفع مشکل بی‌خوابی کمک می‌کند، باید ابتدا عامل و سرمنشأ بروز مشکل بی‌خوابی در بدن انسان را بدانید. بدن هر فرد با دیگری متفاوت است

و درنتیجه عوامل و مسائل مختلف و بسیاری باعث بروز بی‌خوابی در فرد بی خوابی در شبمی‌شوند.

در صورتی که علت به وجود آمدن بی‌خوابی را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید، سریعاً متوجه خواهید شد که چرا طب سوزنی چنین روش بی‌نقص و عالی برای درمان کم خوابی و بی‌خوابی است.

مهم‌ترین عوامل بی‌خوابی در شب

-استرس و اضطراب اگر در مورد روزهای آینده نگران هستید، ذهن و مغز شما نمی‌گذارد بدنتان راحت و آسوده باشد.

با این وضعیت خوابیدن بسیار دشوار می‌شود چرا که مغز همیشه در حال پرداختن و فکر کردن به چیزی خواهد بود. طب سوزنی می‌تواند این مشکل را با کاهش اضطراب و تنش و استرس در بدن، برطرف کند.

درمان طب سوزنی می‌تواند استرس را کاهش دهد که به معنی فایده مستقیم استفاده از چنین روشی برای درمان کم خوابی و بی‌خوابی است.

بیشتر مردم برای برطرف کردن مشکل بی‌خوابی خود نیازمند انجام چندین جلسه درمانی طب سوزنی هستند تا بتوانند به‌طور کامل این بیماری و مشکل خود را ریشه‌کن کنند.

اعتیاد1- اعتیاد در صورتی که فرد به هر ماده‌ای، مانند کافئین، اعتیاد داشته باشد، همین مسئله می‌تواند باعث عدم توانایی او برای داشتن یک خواب راحت و مناسب شود.

طب سوزنی می‌تواند به انسان برای مبارزه با اعتیاد به مواد مختلف، کمک کند. اگرچه اعتیاد به کافئین اشخاص زیادی را آزار نمی‌دهد، ولی عواقب آن بسیار شدیدتر از آن است که می‌توانید تصور کنید.

2- دردها این یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین عواملی است که مردم به علت آن دچار بی‌خوابی می‌شوند.

در صورتی بخشی از بدن درد داشته باشد، فرد نمی‌تواند آسایش داشته و راحت باشد. همین مسئله خوابیدن را بسیار دشوار می‌کند. طب سوزنی برای درمان کم خوابی و بی‌خوابی می‌تواند دردی که فرد تجربه می‌کند را کاهش داده یا آن را به‌طور کامل از بین ببرد.

طب سوزنی برای بی خوابیزمانی که درد کاهش یابد و کنترل شود، خوابیدن بسیار آسان‌تر خواهد بود. ممکن است برطرف کردن این مشکل نیازمند انجام درمان طب سوزنی در درازمدت باشد.

بخوانید:  درمان بی خوابی به صورت طبیعی و با استفاده از طب سوزنی چینی

در صورتی که از بی‌خوابی رنج می‌برید، باید بدانید که این مشکل می‌تواند بر تمام جوانب زندگی شما تأثیر بگذارد. روش‌های مختلفی برای درمان این مشکل وجود دارد که البته خود ممکن است آثار سوء و مخرب بسیاری بر بدن داشته باشند.

همچنین دسته‌ای دیگر از روش‌های درمانی وجود دارند که به هیچ وجه مؤثر واقع نمی‌شوند. طب سوزنی برای بی‌خوابی، روشی باستانی است که تأثیرگذاری خود را در طی هزاران سال به اثبات رسانده است.

استفاده از طب سوزنی روشی بهتر و نرم‌تر برای درمان کردن مشکلات بدن است. در واقع این روش بدن را به ترمیم و تنظیم خود تشویق می‌کند. با استفاده از طب سوزنی برای درمان بی‌خوابی، حتی ممکن است دیگر نیازی به هیچ روش جانبی دیگری نداشته باشید.

رفع بی‌خوابی در شب با روش طب سنتی و سوزنی چین

بی‌خوابی به عنوان خواب مشوش که با خستگی و دیگر علائم در طول روز همراه است تعریف می‌شود. این علائم شامل

طب سوزنی برای بی خوابی و کم خوابی شبانه

کسالت، نداشتن تمرکز، تحریک‌پذیری و زودرنجی و حتی افسردگی و دیگر سندروم‌های آزاردهنده است. 23 میلیون آمریکایی از بی‌خوابی رنج می‌برند.

کم خوابی چیزی بیشتر از یک دردسر است. به نظر می‌رسد که کم خوابی در بروز بیماری‌های جدی نقش دارد. مطالعه‌ای که توسط مرکز کنترل بیماری‌ها در سال 2008 انجام شد نشان داد

که افراد مبتلا به بی‌خوابی مزمن مستعد کم‌تحرکی، چاقی و رفتارهای مضر سلامتی مثل استعمال دخانیات و الکل هستند. دیگر مطالعات مسائل مربوط به خواب را به دیگر بیماری‌ها ازجمله سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت پیوند می‌زنند.

با استفاده سنجیده و مبتنی بر تشخیص درست طب سوزنی داشتن خواب خوب و باکیفیت قابل حصول است.

در طب شرقی، کبد با سیستم عصبی مرتبط است. استرس هم دلیل بی‌خوابی و هم حاصل از بی‌خوابی است که کبد را تضعیف کرده و در عوض بر سلامت سیستم عصبی اثر می‌گذارد.

هدف طب شرقی و طب سوزنی بیشتر از آنکه رفع علائم تکی باشد شفای کل بدن است که آن را به روشی ایده آل برای بهبود مسائل خواب تبدیل می‌کند.

طب سوزنی درمان کم خوابیتوانایی طب چینی در رفع عدم تعادل اصلی که منجر به بی‌خوابی می‌گردد بسیار ارزشمند است. طب سوزنی که یک روش درمانی کلیدی در طب شرقی است دلایل ریشه‌ای بی‌خوابی تا زمانی که علائم برطرف شوند را درمان می‌کند.

بخوانید:  چگونه می توان به کمک طب سوزنی مشکل بی خوابی شبانه را برطرف کرد؟

طب سوزنی با آزاد کردن مسیرهای مسدودی که مریدین نامیده می‌شود و تحریک جریان چی سیستم عصبی را آرام می‌نماید.

دکتر طب سوزنی یا پزشک طب چینی برای متعادل ساختن الگوهای منحصر به فرد ناهماهنگی و عدم تعادل می‌تواند یک داروی گیاهی، تغذیه و مکمل غذایی در درمان مشکلات خواب بدون بر جا گذاشتن هیچ عارضه جانبی پیشنهاد می‌دهد.

در اغلب موارد، درمان کم خوابی و بی‌خوابی با به‌کارگیری طب سوزنی شامل انجام چندین جلسه درمانی می‌شود. در صورتی که از پیش دچار استرس هستید یا بخشی از بدن شما درد می‌کند،

ممکن است تعداد جلسات طب سوزنی بیشتری نیاز داشته باشید. مطمئن باشید پس از اتمام جلسات درمانی طب سوزنی، زندگی شما به‌کل تغییر خواهد کرد.

خواب ویکی پدیا فارسی

وب سایت کلینیک ها

رفع مسولیت: این محتوا برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است و به دلیلی جایگزین مشاوره های پزشکی، تشخیص یا ارائه درمان نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ شما همواره باید با پزشک خود یا یک متخصص مراقبت بهداشتی مشاوره نمایید تا پرسش های خود را مطرح نمایید./ وب سایت کلینیک ها هیچ گونه پشتیبانی در مورد محتوای پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک خاص یا هر گونه مواد یا اطلاعاتی در این راهنما یا هر جای دیگری در این وبسایت ارائه نمی دهد.