درد اسکلتی و مفاصل

درد کمر مزمن را چطور با استفاده از روش های طبیعی و طب سوزنی می توان درمان کرد؟

برآورد شده است که 8 درصد افراد بزرگ‌سال به دلیل درد کمر مزمن در بعضی مقاطع زندگی‌شان در مطب‌های پزشکی یا مراکز بهداشتی سلامت حضور می‌یابند.
هم چنین مشهور است که قسمت کمر شایع‌ترین ناحیه بدن است که نیازمند درمان است. با وجود اینکه که تکنولوژی پزشکی بسیار پیشرفته است به نظر نمی‌رسد راه حلی ماندگاری برای خلاصی از درد مزمن و شدید کمر وجود داشته باشد.

درمان درد کمر مزمن با طب سوزنی

درمان کمر درد با طب سوزنیجراحی به عنوان آخرین روش درمان و روش شناسی آخرین پناهگاه افراد برای درمان درد کمر، اما همیشه و در همه موارد منجر به یک راه حل آزمایشی کامل نمی‌شود.

به همین خاطر، بسیاری از افرادی که از مسائل مربوط به کمر رنج می‌برند برای خوب شدن گرایش آن‌ها به سمت روش کل نگر در حال تغییر است.

طب سوزنی جایگزین روش‌های سنتی درمان درد کمر مزمن است و روز به‌روز محبوب‌تر می‌شود. طب سوزنی برای درمان اسپاسم، گرفتگی یا درد کمر روش درمانی جامعی ندارد این فرم سنتی هنر شفا دادن می‌تواند مکمل روش شناسی سنتی طب مدرن باشد.

طب سوزنی الکتریکی برای کاهش وزن

درمان درد کمر مزمن و شدید و حاد با طب سوزنی الکتریکی و سنتی چین

با این حال ما هنوز در حال کشف یک درمان جامع و اثبات شده برای این ناحیه از بدن هستیم، طب سوزنی به دلیل مطالعاتی که اعتبار آن را اثبات کرده است خواهان زیادی پیدا کرده است.

روشی که طب سوزنی اتخاذ می‌کند می‌تواند منجر به تسکین و درمان
دردی شود که بسته به‌شدت و شرایط آن می‌توانست تا 6 ماه یا بیشتر ادامه داشته باشد.

درد کمر مزمنمیزان تهاجم درمان در طب سوزنی بسیار کمتر می‌باشد و موجب حذف استرس و فشار کمتر به بدن می‌شود و تأثیرات و عوارض جانبی منفی نیز وجود ندارد.
به عنوان مثال، موارد فوق (درمانهای تهاجمی، وارد کردن استرس زیاد به بدن و اثرات جانبی منفی) می‌تواند در مورد جراحی کمر یا دیسک گفته شود.

اگر چه مزایای طب سوزنی در شرایط همسان و برای همگان یکسان نیست اما اثر طب سوزنی برای تسکین ناراحتی‌های درد و گرفتگی کمر و درمان اثبات
شده است.

طب سوزنی برای درمان درد کمر مزمن شامل استفاده از سوزن‌هایی است که به‌آرامی وارد پوست شده و تحریک می‌شوند.

فرم‌هایی از طب سوزنی وجود دارند که برای درمان از سوزن استفاده نمی‌کنند. بادکش کردن و طب فشاری از این فرم‌های طب سوزنی هستند که از سوزن استفاده نمی‌کنند.

همچنین از روش امبدینگ طب چینی یا کاشت نخ کت گوت در نقاط طب سوزنی که معادل 10 جلسه طب سوزنی سنتی هست استفاده می‌کنند

آرتروزو نیز طب سوزنی الکتریکی که سوزن‌ها به دستگاه مخصوصی هنگامی که سوزن در بدن قرار دارد وصل می‌شود تا با جریان الکتریسیته اثرات سوزن برای گردش حرکت چی در کانال انرژی بدن بیشتر شود.

در چین باستان و بسیاری از نواحی شرق آسیا طب سوزنی به عنوان طب جایگزین برای رفع انواع درد کمر و پشت بدن زنان و مردان در نظر گرفته می‌شود.

این نوع درمان همچنین می‌تواند آرتریت، دردسر شانه، زانو درد، گردن درد و بسیاری از بیماری‌های استخوانی و مفصلی و التهاب را درمان کند.

درمان با طب سوزنی و رفع درد کمر مزمن

به دلیل پروسه یا روش عجیب طب سوزنی، بسیاری از افراد نسبت به گشتن این نوع از درمان مشکوکند. اگرچه، برای سالیان متمادی است که طب سوزنی در سرتاسر دنیا استفاده شده است

و به عنوان طب چینی برای مسائل سلامتی و بدن در نظر گرفته می‌شود. فرآیند طب سوزنی آن‌قدر طبیعی است که به طب مدرن یا مصرف قرص‌ها وابسته نیست

اما در عوض به منظور فراهم ساختن انرژی و جریان شفابخش در داخل بدن شخص از وسایل طبیعی استفاده می‌کند که به آن تعادل یین و یانگاجازه می‌دهد بیماری‌ها را شفا دهد. هم چنین این کار توسط قسمت‌های غربی کشور انجام می‌شود.

اگرچه، پزشکان طب غربی دیدگاه متفاوتی نسبت به بدن انسان دارند. برای آن‌ها بدن تنها یک حجم فیزیکی است و آنچه که آن‌ها می‌بینند فقط یک شکل از بدن انسان است.

برای چینی‌ها، بدن انسان ورای یک حجم فیزیکی است و از چی، یین و یانگ ساخته می‌شود که مهم در نظر گرفته می‌شوند و به بدن ما مربوط است

چرا که این‌ها همان عناصری هستند که اجازه می‌دهند جریان مثبت انرژی در بدنمان جریان یابد و به عنوان پاسخ‌هایی مثل درمان بیماری‌ها در بدنمان به خدمت گرفته می‌شوند.

طب سوزنی برای درد کمر مزمن و مشکلات درد استخوانی روش درمانی مشهور چین باستان است که شامل فرو کردن سوزن‌های طب سوزنی در بدن است. البته این سوزن‌ها به‌طور اتفاقی و بی‌برنامه در بدن فرو نمی‌شوند.

برای فرو کردن سوزن نقاط خاصی وجود دارد. در حقیقت آن‌ها به جریان خون و انرژی در بدن کمک می‌کنند و هم چنین چی را متعادل می‌سازند.

استرس و اضطرابطب چینی اثری دارد که می‌تواند استرس و فشار روحی که منجر به بیماری و درد در قسمت‌های مختلف مفصل و مهره‌های کمر و گردن در بدنمان توسط جریان بد چی یا انرژی منفی در سیستم بدنمان می‌شود را با جریان آزاد چی در بدن درمان کند.

لازم به گفتن نیست که طب سوزنی می‌تواند جریان بدن به خصوص انرژی چی را حفظ کند. در حقیقت، مطالعات ثابت کرده‌اند که طب سوزنی می‌تواند درد و دیگر بیماری‌ها که بدنمان از آن رنج می‌برند را درمان کند.

سیستم مریدین های بدنتعدادی از مطالعات کشف کرده‌اند و قبلاً ثابت کرده‌اند که طب سوزنی می‌تواند جریان مثبت انرژی را وارد بدن نماید و تا از شر جریانات منفی که موجب مشکلات بعدی می‌شود خلاصی یابد.
در نتیجه طب سوزنی توسط فرهنگ‌ها، افراد و کشورهای بسیاری تشخیص داده شده‌اند. نشان داده شده است که طب سوزنی هیچ اثر جانبی منفی یا مخربی ندارد.

طب سوزنی خود موجب درد نشده یا موجب وخیم‌تر شدن شرایط سلامت بدن نمی‌شود بلکه قطعاً می‌تواند درد را درمان کند.

در سرتاسر بدن 2000 نقطه فشاری وجود دارد و این نقاط به 12 مسیر اصلی وصل می‌شوند. این مسیرها به عنوان مریدین به آن‌ها ارجاع داده می‌شوند.

چینی‌ها باور دارند که این مریدین ها انرژی چی را هدایت می‌کنند. انرژی بین ناحیه سطحی بدن و اندام‌های داخلی بدن جریان دارد. نتیجه انسداد انرژی درد می‌باشد.

طب سوزنی جریان انرژی را حفظ می‌کند تا سلامت بدن برقرار باشد. ترکیب طب چینی و طب مدرن یک ترکیب قدرتمند برای درمان درد کمر مزمن و دیگر شرایط می‌باشد.

ستون مهره ها ویکی پدیا فارسی