درد اسکلتی و مفاصل

درمان التهاب و ورم مفصل و رفع آرتروز با کمک طب سوزنی و ماساژ چینی

التهاب و ورم مفصل یکی از عوامل اصلی ناتوانی در میان مردم آمریکا است و در حدود 70 میلیون آمریکایی را دچار مشکل کرده است.

ورم مفصل یک بیماری پیچیده بوده که می‌تواند تقریباً در هر سنی ایجاد شده و صدها نوع مختلف دارد.

از میان انواع مختلف آن، دو نوع استئو آرتریت (آرتروز) و روماتوئید آرتریت نسبت به دیگر انواع شایع هستند.

به همین علت استفاده از طب سوزنی و ماساژ درمانی برای درمان این بیماری‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفت و محبوبیت یافت.

استئو آرتریت رایج‌ترین نوع این بیماری در ایالات متحد آمریکا می‌باشد.

بر طبق آمار در حال حاضر جمعیت افراد مبتلا به 21 میلیون نفر در آمریکا می‌رسد.

انواع آرتروز و ورم مفصل و درمان آن با طب سوزنی

آرتروز روماتیسمی و استئواستئو آرتریت در واقع از کار افتادن غضروف مفصل می‌باشد که در نهایت باعث ایجاد درد شدید و خشکی آن می‌شود.

لگن، زانوها، انگشتان و ستون مهره‌ها معمولاً قسمت‌هایی هستند.

که احتمال ابتلا به التهاب و ورم مفصل (آرتریت) در آن‌ها وجود دارد و نواحی دیگر مانند:

مچ، آرنج، شانه‌ها و قوزک پا قسمت‌هایی هستند که کمتر دچار این عارضه می‌شوند. زمانی که به قسمتی از بدن سرایت می‌کند،

معمولاً به این علت است که آن قسمت از بدن دچار آسیب دیدگی شده است.

به‌طور مثال، شغل‌هایی که خم شدن، زانو زدن و خم کردن پاها به‌طور مکرر در آن‌ها انجام می‌شود، خطر ابتلا به آرتروز زانو را نیز به دنبال دارند.

درمان بیماری مفصلی آرتریت روماتوئید با طب سوزنی و مواد مغذی

درمان آرتروز با طب سنتی چین و طب سوزنیروماتوئید آرتریت بر خلاف بیماری استئو آرتریت،

این نوع التهاب و ورم مفصل می‌تواند در واقع مفاصل مختلف را تحت تأثیر قرار داده

و بیمار تأثیرات آن را در قسمت‌های مختلف بدن شامل خون، ریه‌ها، بافت پوست و قلب، حس می‌کند.

روماتوئید آرتریت که ممکن است طولانی مدت هم باشد، با ویژگی تورم مفاصل که به آن سونوویال می‌گویند، شناخته می‌شود.

این التهاب باعث تورم مفصل، خشکی، حرارت و سرخی آن می‌شود.

مفصل مبتلا به این مشکل ممکن است دچار تغییر شکل شده و حتی قابلیت حرکت معمولی خود را نیز از دست دهد.

در سال‌های اخیر استفاده از طب سوزنی و ماساژ درمانی برای درمان التهاب و ورم مفصل به عنوان یک روش طبی جایگزین

در کنار روش‌های دیگر طبی برای درمان این بیماری، نظر پزشکان و متخصصان را به خود جلب کرده است.

این دو روش نه تنها در زمینه درمان التهاب و ورم مفصل با یکدیگر اشتراک دارند

بلکه اصل و ریشه هر دو به دنیای باستانی درمان ورم مفصل زانو با طب سوزنیچینی باز می‌گردد.

طب سوزنی و دیگر انواع روش‌های طب شرقی،

به‌طور گسترده در درمان درد و تورم مربوط به انواع مختلف التهاب و ورم مفصل، موفقیت آمیز هستند.

طب باستانی چینی با توجه به نیازها و علائم التهاب و ورم مفصل بیمار،

با استفاده از ترکیبی یگانه از طب سوزنی، طب گیاهی، کار با بدن و تغییر سبک زندگی، اقدام به درمان این بیماری می‌کند.

تغییرات عادت غذایی و مصرف مکمل‌های غذایی و تمرینات انرژی‌زایی نیز ممکن است

قسمت بزرگی از درمان التهاب و ورم مفصل با استفاده از طب سوزنی باشد.

نقاطی که با سوزن در درمان این بیماری استفاده می‌شود تنها در نقاط آسیب دیده و موضع درد مفصل قرار ندارند

بلکه در نقاط مختلف بدن طب تعریف طب چینی نیز از روش سوزن یا امبدینگ و کاشت نخ استفاده می‌شود.

ممکن است سوزن‌های طب سوزنی در هر قسمتی از بدن، از پاها گرفته تا دست و انگشتان پا، قرار گیرند.

لزومی ندارد از این سوزن‌ها بترسید. برخی مردم از این فرصت برای خوابیدن استفاده می‌کنند.

این جلسات در حدود 30 تا 45 دقیقه به طول می‌انجامد.

بیمار بر اساس شدت و نوع بیماری مفصلی ممکن است لازم باشد دو جلسه یا بیشتر به طب سوزنی نیاز داشته باشد.

طب گیاهی چینیپزشک طب سوزنی ممکن است استفاده از فرمول‌های گیاهی چینی و مواد مغذی ضروری برای غضروف

و مفاصل که برای رفع علائم التهاب و ورم مفصل طراحی شده است را برای بیمار تجویز کند.

مطالعه‌ای در اسکاندیناوی بر روی 32 تن از بیمارانی که قصد تعویض مفصل ران داشته‌اند انجام شد

و مشخص شد که 25 درصد از آن‌هایی که طب سوزنی دریافت کرده‌اند

چنان بهبودی در عملکرد لگن خود تجربه کردند که بیشتر آن‌ها از تعویض مفصل ران خود منصرف شدند.

هم طب سوزنی و هم ماساژ درمانی، به عنوان پیشرفته‌ترین روش‌های جایگزین در کنار روش‌های درمانی معمول استفاده می‌شوند.

آیا می‌دانستید که هر دوی این روش‌ها از طب دنیای باستان گرفته شده‌اند؟

اولین بار استفاده از مالش و ماساژ برای درمان و بهتر کردن خشکی مفاصل در یونان باستان پیشنهاد شد.

باور بر این است که 2 هزار سال پیش، ماساژ درمانی از چند طریق به درمان التهاب و ورم مفصل کمک می‌کرده است.

1- بهبود حرکت مفاصل
2- شل کردن عضلات کشیده شده
3- تحریک و افزایش جریان خون در پوست

تعریف مفصل غضروفی ویکی پدیا