درمان سندروم شانه یخ زده با استفاده از تحریک نقاط انرژی چی در طب سوزنی

امتیازها-0+0

اگرچه تحقیقات نشان داده که طب سوزنی در درمان سندروم شانه یخ زده نتیجه‌بخش بوده اما بسیاری از مراجعان کلینیک طب سوزنی در خصوص چگونگی عملکرد طب سوزنی در مورد این بیماری کنجکاو هستند.

از دیدگاه طب غربی، پزشکان امروزی علت بروز شانه یخ‌زده را نمی‌دانند و درمان‌های آن‌ها اصولاً بی‌نتیجه است.

عجیب‌ترین جنبه این بیماری این است که هیچ‌گونه سابق آسیب به شانه از سوی بیماران گزارش نشده و همین امر سبب شده که پزشکان این بیماری را به‌عنوان یک بیماری خود ایمنی تصور کنند

اما تحقیقات انجام‌شده در این خصوص که چرا این مشکل پس از گذشت 18 ماه به‌خودی‌خود و بدون هیچ درمانی برطرف می‌شود هنوز به نتیجه نرسیده است.

درمان سندروم شانه یخ زدهموکسی باستیشن برای درمان سندروم شانه یخ زده

شانه یخ‌زده و علائم مرتبط با آن بیش از یک هزار سال پیش در کتب طب سنتی چین ثبت‌شده‌اند. به این حالت نام شانه صدساله «یا» شانه پیرزن داده بودند.

نکته جالب این است که بر اساس آمارهای موجود در طب غربی محققان دریافته‌اند که این بیماری در زنان بیش از مردان بروز کرده

و طب سنتی چینی نیز به این نکته توجه داشته است.به همین دلیل است که درمان سندروم شانه یخ زده در زنان و مردان متفاوت است.

برعکس طب غربی که تزریق استروئیدها را برای افراد پیرو جوان و زن و مرد یکسان تجویز می‌کند در طب چینی هیچ رویکردی که مناسب همه افراد بوده و به‌تنهایی برای درمان این بیماری مؤثر باشد وجود ندارد.

هدف اصلی متخصصان طب سوزنی حفظ توازن بین انرژی یانگ و یین در بدن است. در حقیقت عامل بروز شانه یخ‌زده به دلیل اختلال در یین و یانگ است. مشاهدات طب غربی به تقویت دیدگاه طب سنتی چین در خصوص شانه یخ‌زده کمک کرده است.

بخوانید:  درد کمر مزمن را چطور با استفاده از روش های طبیعی و طب سوزنی می توان درمان کرد؟

طب غربی می‌گوید که شکایت بیماران از بدتر شدن درد شانه در هوای سرد و خصوصاً زمانی که هوا به‌طور ناگهانی خیلی سرد می‌شود بیشتر است.

طب چینی می‌گوید که شانه یخ‌زده به دلیل سرمای هوای محیط و نفوذ سرما به مفاصل شانه و تجمع و یخ‌زدگی در مفاصل شانه به وجود می‌آید.طبق نظر طب غربی شانه یخ‌زده در اثر کمبود مایع بین مفصلی که باعث روان کاری بین مفصل بازو تیغه شانه می‌شود به وجود می‌آید.

درمان سندروم شانه یخ زدهطب سنتی چگونه به درمان بیماری کمک می کند ؟

طبق نظر طب چینی در درمان سندروم شانه یخ زده انرژی مایع یین ممکن است در اثر ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا خشک‌شده و یا ازمیان‌رفته باشد.

طب غربی به این نکته توجه داشته که درد ناشی از شانه یخ‌زده شب‌ها شدیدتر می‌شود.

طبق نظر طب چینی شدیدتر شدن درد هنگام شب به‌واسطه عدم فعالیت بدن در خواب و قفل شدن انرژی و کاهش گردش خون است.

طبق نظر طب غربی تمرین‌های کششی و ورزش منظم به بهبود درمان سندروم شانه یخ زده کمک می‌کند.

متخصصان طب چینی برای درمان شانه یخ‌زده یک‌راست به سراغ برطرف کردن عامل به وجود آورنده می‌روند.تجمع سرما به‌وسیله گرمای حاصل ماکسی باستیشن از بین می‌رود.

مایعات یین از طریق تحریک نقاط طب سوزنی سازنده مایعات تقویت‌شده و گیاهان چینی مانند یو ژو نیز برای مرطوب‌سازی یین تجویز می‌شوند.

عاملی که باعث تشدید درد هنگام شب می‌شود با استفاده از نقاط طب سوزنی شناخته‌شده برای بهبود عملکرد حرکت انرژی و افزایش گردش خون درمان می‌شود. برای افزایش گردش خون بادکش نیز استفاده می‌شود.

بخوانید:  ورم مفاصل ، استفاده از طب سوزنی برای تشخیص و درمان ورم مفاصل چه مزایایی دارد؟

در خانم‌هایی که مبتلابه شانه یخ‌زده هستند از نقاط طب سوزنی که در تنظیم سیستم هورمونی نقش دارند نیز استفاده می‌شود.برای بهبود حرکت و اینکه بهبود بیماران با سرعت بیشتری صورت پذیرد استفاده از نقطه توی نا (TUI NA) نیز توصیه می‌شود.

همچنین انجام تمرین‌های تای چی نیز پیشنهاد می‌گردد.

تعریف شانه بدن در ویکی پدیا

پست های مشابه صفحه:

وب سایت کلینیک ها

مطالب بخش پزشکی درمانی و زیبایی وب سایت کلینیک ها تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

لطفا نظر خود را در مورد این محتوا و ارتقای آن /تجربه شخصی و دیدنی خود بنویسید: