بیماری و دردها

کاهش درد و کنترل درد ناشی از بیماری های مختلف با طب سوزنی امکان پذیراست؟

طب چيني داراي روش‌هاي درماني طبيعي بسياري است که احتمالاً طب سوزني يک از بهترين و موفق‌ترين‌ها در ميان آن‌ها محسوب مي‌شود. کاهش درد با طب سوزنی یکی از رایج ترین کاربرد های طب چینی است.

کاهش درد با طب سوزنی چطور انجام می شود؟

نقاط مختلف طب سوزنی در بدنبه‌طور کلي طب سوزني بر اساس اين نظريه کار مي‌کند که ما داراي مراکز انرژي در نقاط و محل‌هاي استراتژيکي در بدنمان هستيم. اين مراکز انرژي به اجزاي خاصي از بدن متصل هستند.

به‌طور مثال اگر شما از درد زانو رنج مي‌بريد، پزشک طب سوزني مرکز کانال حرکت انرژي چي مرتبط با زانو رو مشخص مي‌کند.

اين نقاط و مراکز انرژي ممکن است در قسمت‌هاي مختلف بدن وجود داشته باشند. در اين نقاط سوزن‌هاي بسيار نازک جهت تحريک حرکت نيروي چي، فرو کرده مي‌شوند.

تأثير اين کار چيست؟ با دسترسي به سيستم عصبي مرکزي از طريق نقاط مخصوص طب سوزني، درد زانوها کاهش يافته يا به‌طور کلي از بين مي‌رود.

تاثیر در کاهش درد با طب سوزنی و اثرات دیگر آن

کاهش درد با طب سوزنی طب سوزني براي درمان بسياري از مشکلات و بيماري‌ها شايع در زندگي به کار مي‌رود ولي استفاده از آن براي از بين بردن درد به عنوان مسکن، درمان و کنترل، رايج‌ترين شيوه استفاده از آن است.

به‌واقع که طب سوزني درماني عجيب است. فرو کردن سوزن در بدن براي کاهش درد! ولي بسياري از مردم طب سوزني را بسيار مؤثر و مفيد مي‌دانند.

طب چيني مي‌گويد که طب سوزني علاوه بر تحريک مراکز انرژي بدن، توليد اندورفين، ماده‌اي شيميايي که در بدن احساس خوبي ايجاد مي‌کند، را نيز افزايش مي‌دهد که مي‌تواند به کاهش درد کمک کند.

تحقيقات نشان مي‌دهند که طب سوزني مي‌تواند با تحريک توليد گلبول‌هاي سفيد خون، به تقويت سيستم ايمني بدن کمک کند.

همچنين مشخص شده است که گلبول‌هاي آلفا، بتا و گاما پس از انجام طب سوزني افزايش مي‌يابند. اين گلبول‌ها با عفونت و آلودگي‌ها مبارزه کرده و سلول‌هاي ايمني را توليد مي‌کنند.
اعتیاداخيراً طب سوزني جهت کمک به بازيابي در دوران ترک معتادين به مواد مخدر و الکلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. طب سوزني بر کاهش ميل، علائم ترک و فشار عصبي و افزايش احساس آرامش تمرکز مي‌کند.

همچنين ورزشکاران حرفه‌اي در سطوح بالا نيز به استفاده از طب سوزني براي کمک به ارتقا سطح تمرينات و عملکرد خود، روي آورده‌اند.

گرفتگي عضلات از عملکرد فرد جلوگيري کرده و طب سوزني مي‌تواند گرفتگي عضلات و بافت‌هاي اطراف آن را برطرف کند. به علاوه طب سوزني باعث بهبود عملکرد دستگاه عصبي، گردش خون و تنفسي مي‌شود.

طب سوزني مي توند جهت افزايش بازيابي و ريکاوري پس از مصدوميت و کنترل و کاهش درد نيز مورد استفاده قرار گيرد.آلرژي و حساسيت نيز به خوبي توسط طب سوزني درمان مي‌شوند. اشياء مضر مي‌توانند باعث واکنش بيش از حد دستگاه ايمني بدن شده و واکنش‌هاي آلرژيک را موجب شوند.

انجام طب سوزني که شامل قرار داده سوزن‌هاي نازک و کوچک بر روي پوست استبسياري از حساسيت‌ها با عوامل معمول محيطي مثل گرد و خاک، گرده گياهان و مواد شيمايي تحريک مي‌شوند. همچنين بسياري از مردم از حساسيت‌هاي غذايي رنج مي‌برند که ممکن است با گندم، شير و صدف انگيخته شود.

حساسيت باعث ناراحتي و معذب شدن مي‌شود، بيني پر از مخاط، چشم‌هاي اشک آلود و عطسه کردن که همگي از علائم رايج در حساسيت‌ها هستند.

در برخي موارد واکنش‌هاي آلرژيک مي‌تواند علائم بسيار شديد مانند مشکلات کليوي، درد مفاصل و افسردگي را نيز به همراه داشته باشد. زهر زدايي بدن و تقويت سيستم ايمني مي‌تواند به کاهش و از بين بردن واکنش‌هاي آلرژيک و حساسيتي کمک کند.

بسياري از مردم براي درمان مسائل مهم‌تر از قبيل برونشيت، آسم، فشار خون و زخم معده از طب سوزني استفاده مي‌کنند.

طب غربي تلاش مي‌کند بفهمد که چطور طب سوزني توانسته است چنين مؤثر ظاهر شود. نتايج اين تلاش‌ها و تحقيقات مشخص هستند.

آیا کاهش درد با طب سوزنی ممکن است؟

برخي معتقدند که باور بر تأثير گذار بودن طب سوزي باعث مؤثر بودن آن است، که البته اين ادعا اثبات نشده است.
طب سوزنی به کاهش استرس کمک کندگاهي براي درمان برخي بيماري‌هاي مزمن و قديمي، از ماساژ درماني و طب گياهي نيز در کنار طب سوزني استفاده مي‌شود.

بيماري‌هاي مختلف ديگر نيز شامل سندرم پيش از قاعدگي، سندرم خستگي مزمن، استرس، مشکلات يائسگي و قاعدگي، با استفاده از طب سوزني قابل بهبود و درمان هستند.

اگر به استفاده از طب سوزني علاقه‌مند هستيد، مي‌توانيد يک پزشک و درمانگر طب سوزني قابل اعتماد و شناخته شده در اين زمينه را پيدا کرده و مشکلات و بيماري‌هاي خود را با او در ميان بگذاريد.

اين کار باعث مي‌شود که بفهميد آيا طب سوزني مي‌تواند به برطرف شدن مشکل شما کمک کند يا خير و تنها راه براي فهميدن آن نيز، برداشتن اولين قدم جهت پيدا کردن يک دکتر طب سوزني است.

طب سنتی چین ویکی پدیا فارسی

وب‌سایت کلینیک‌ها

رفع مسئولیت: این محتوا برای آگاهی بیشتر شما است که از منابع کلینیکی و پزشکان معتبری تهیه شذه است ولی جایگزین مشاوره‌ و تشخیص پزشکی، دندانپزشکی یا کلینیکی نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ و هیچ‌گونه پشتیبانی در مورد خدمات پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک در این وب‌سایت ارائه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =