درمان بیماری کم‌کاری تیروئید در اثر هاشیموتو و رفع عوارض آن با طب چینی

هاشیموتو یک بیماری خود ایمنی است که در آن غده تیروئید تدریجاً متورم شده و منجر به کم‌کاری تیروئید می‌شود. برای مشخص نمودن میزان هورمون محرک تیروئید (THS) آزمایش خون انجام می‌شود

و سایر علائم بیماری عبارت‌اند از خستگی، حساسیت به سرما، صورت پف‌آلود و ورم‌کرده،

صدای خشن، اضافه شدن وزن، درد ماهیچه‌های شانه و لگن، درد مفاصل و افسردگی.

غده هیپوفیز سعی در تحریک تیروئید و تولید بیشتر هورمون محرک تیروئید (TSH) کرده و همین باعث بزرگ شدن غده تیروئید می‌شود.

در اینجا به بررسی دیدگاه طب چینی به بیماری هاشیموتو و راهکارهای سنتی درمان که در آن زمان استفاده می‌شده است می‌پردازیم.

چگونه علائم بیماری کم‌کاری تیروئید مثل خستگی، سرما، صورت پف‌آلود و افزایش وزن در طب چینی ارزیابی می‌شدند؟

این علائم می‌توانند در دسته علائمی که سندروم نقص یانگ نامیده می‌شوند جای‌گیرند.

زمانی که یانگ دچار اختلال می‌شود علائم سردی ظاهر می‌شوند. یانگ نماد آفتاب و گرمای آن است.

گرما طبیعتاً به سمت بالا حرکت می‌کند و اگر نتواند به‌صورت برسد باعث رنگ‌پریدگی شده و گردش مایعات بدن در صورت متوقف می‌شود

بنابراین تجمع مایعات در صورت زیاد شده باعث پف صورت می‌شود.

انرژی یانگ مسئول حرکت است پس اگر یانگ ضعیف و سرد باشد خستگی بروز می‌کند.

معاینه برای کاهش عوارض و کنترل تیروئید با طب سوزنی لیزری

تماس با دکتربرای معاینه جهت درمان و کنترل تیروئید با لیزر درمانی سرد طب سوزنی بدون سوزن کلیک کنید.

تماس و پاسخگویی

درمان کم‌کاری تیروئید با طب چینیدیدگاه طب چینی به گواتر چگونه است؟

بیش از یک مکانیسم بیماری در به وجود آمدن گواتر دخیل هستند. یکی از این مکانیسم‌ها عارضه اختلال یانگ است که منجر به تجمع رطوبت می‌شود.

اگر گرمای کافی برای گرم کردن و چرخش مایعات وجود نداشته باشد آن‌ها انباشته‌شده و سفت می‌شوند.

پزشکان سنتی گواترها به‌عنوان غده‌های از رطوبت و بلغم می‌شناختند.

رن‌ها پیش از آنکه دانشمندان غربی به وجودید در جلبک دریایی پی ببرند،

پزشکان چینی و ژاپنی از کان بو و جلبک دریایی برای درمان گواتر استفاده می‌کردند.

آیا طب سنتی چین به جنبه خود ایمنی بودن بیماری هاشیموتو یا کم‌کاری تیروئید اشراف دارد؟

برخی متخصصان آموزش‌دیده طب سنتی از 8 رگ فوق‌العاده استفاده می‌کرده‌اند.

این رگ‌ها به‌عنوان کلید دستیابی به‌سلامت کامل بیماران شمرده‌شده و متخصصان از آن‌ها برای درمان بیماری‌های مزمن استفاده می‌کنند.

دو تا از این 8 حوزه خاص چونگ و رن هستند که معمولاً برای درمان بیماری‌های زنان استفاده‌شده می‌توان از آن‌ها برای بیماری هاشیموتو نیز استفاده کرد چراکه هاشیموتو در زنان بیشتر است تا مردان.

تعریف تیروئیدیت هاشیموتو ویکی پدیا

وب سایت کلینیک ها

رفع مسولیت: این محتوا برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است و به دلیلی جایگزین مشاوره های پزشکی، تشخیص یا ارائه درمان نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ شما همواره باید با پزشک خود یا یک متخصص مراقبت بهداشتی مشاوره نمایید تا پرسش های خود را مطرح نمایید./ وب سایت کلینیک ها هیچ گونه پشتیبانی در مورد محتوای پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک خاص یا هر گونه مواد یا اطلاعاتی در این راهنما یا هر جای دیگری در این وبسایت ارائه نمی دهد.