بیماری و دردها

درمان سر درد و آرتروز با استفاده از طب سوزني چين و کنترل درد کمر

تأثير طب سوزني بر درمان آرتروز و درمان سر درد به‌طور دقيق مشخص نيست. در طول دوران اوليه که روماتيسم با درد شديد و التهاب همراه است. طب سوزنی می تواند به درمان این مشکلات کمک کند

درمان آرتروز با طب سوزنی

طب سوزنی برای آتروز روماتیسمیشواهدي وجود دارند که نشان مي‌دهند استفاده از طب سوزني در آن مرحله درد آر بيشتر مي‌کند (هر چند درد به‌طور تدريجي کاهش مي‌يابد). به همين دليل بسياري از پزشک و درمانگر طب سوزني آرتريت‌هاي روماتيسمي شديد را درمان نمي‌کنند.
پس از چند ماه، مرحله التهاب شديد از بين رفته و اثرات آسيب‌هاي وارده به مفصل ممکن است موجب ايجاد استئو آرتريت ثانويه گردد. اين نوع از درد به طب سوزني پاسخ داده و همانند ديگر دردهاي استئو آرتريتي قابل درمان است.
دردهاي مزمن به دليل ايجاد مشکل در سيستم عضلاني – استخواني به وجود مي‌آيند و معمولاً به درمان طب سوزني واکنش مثبت نشان مي‌دهند.
يک مطالعه منتشر شده در اين زمينه نشان مي‌دهد دردهايي که چندين سال از به وجود آمدن آن‌ها مي‌گذرد نيز ممکن است تنها در طي چند ماه به طب سوزني واکنش نشان دهند،
در نتيجه با توجه به اطلاعات در دسترس مي‌توان گفت استفاده از طب سوزني براي درمان چنين دردهايي هميشه ارزشش را خواهد داشت.

تاثیر طب سوزنی و طب سنتی چین برای درمان سر درد

به دلايل مختلف به وجود مي‌آيند آرتريت گردن، مشکلات و بيماري‌ها مربوط به دندان، مشکلات فيزيولوژيکي، سينوزيت، استرس و فشار عصبي و آسيب‌هاي فيزيکي در ناحيه سر، برخي از شايع‌ترين عوامل آن هستند.

طب سوزنی برای درمان میگرنسر دردها مشکلاتي بسياري رايج هستند و دشواري در درمان کامل و مؤثر آن‌ها يکي از ويژگي‌هاي اين نوع دردها مي‌باشد. اين سر دردها مي‌توانند موجب درد و رنج بسيار و حتي ايجاد مشکل در زندگي‌هاي زناشويي شود.
طب سوزني براي درمان طيف وسيعي از انواع سر درد به خصوص براي سر دردهاي ميگرني مورد استفاده قرار گرفته و نتايج حاصل از آن بسيار رضايت بخش بوده است.

يکي ازمايش‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد 65 تا 95 درصد از کساني که به انواع سر درد مبتلا هستند، با استفاده از طب سوزني نتايج قابل ملاحظه و بادوام خواهند گرفت.

به نظر مي‌رسد ميگرن‌ها نيز به خوبي به طب سوزني واکنش نشان مي‌دهند و تأثير استفاده از طب سوزني در بهبود اين نوع سر دردها کمتر از ديگر انواع سر درد نمي‌باشد.
به کار گيري روش طب سوزني براي درمان سر درد ممکن است منجر به از بين رفتن کامل درد شده يا آنکه شدت و مقدار تکرر آن را تا حدي زيادي کاهش دهد.
اثر کاهش درد ناشي از طب سوزني مي‌تواند گاهي تا سال‌ها باقي بماند و پس از آن نيز انجام درمان‌هاي دوباره کمتري نياز خواهد بود.

بيماري‌هاي سيستم عصبي و اثرات درمان با طب سوزني چين

 

طب سوزنی برای سکته مغزي

طب سوزنی برای سکته مغزیسکته مغزي به علت اختلال در تغذيه و خون رساني به مغز رخ مي‌دهد. رگ‌هاي خوني که در حالت عادي خون را به مغز ارسال مي‌کنند مي‌توانند مسدود شده يا دچار پارگي و خون ريزي گردند.
اين مسئله موجب نارسايي خون در مغز و عدم تغذيه مناسب بافت‌هاي آن شود. اين روند از طريق عوامل مختلف مانند فشار خون بالا، سفتي سرخ رگ‌ها و آسيب شديد به مغز، تسريع شوند.
مغز به قسمت‌هاي عملکردي مختلفي تقسيم شده است. يک قسمت مسئول کنترل صحبت کردن بوده و قسمتي ديگر احساس لامسه و درد را مديريت مي‌کند. بسته به محلي از مغز که هنگام سکته مغزي دچار آسيب شده است،
اختلال عملکردي مختلف ممکن است ايجاد گردد. اگر منطقه مربوط به زبان و صحبت کردن به علت عدم تغذيه مناسب دچار اشکال گردد، بيمار قادر نخواهد بود درست صحبت کند. در چين، طب سوزني درمان استاندارد به کار رفته براي سکته مغزي است. در کشورهاي غربي، روش اصلي درمان مشکلات پس از سکته مغزي، گفتار درماني، فيزيوتراپي و کار درماني است.

اين در حالي است که چيني‌ها بر اين باورند اين روش‌هاي درماني تأثير کمتري نسبت به استفاده از طب سوزني دارند. هم طب سوزني بدن و هم طب سوزني سر روش‌هايي هستند که براي کمک به بازيابي بيمار پس از سکته مغزي به کار مي‌روند.
تحقيقات نشان مي‌دهند طب سوزني مي‌تواند خون رساني به مغز را افزايش داده و به طريقي (که دليل آن دقيقاً مشخص نيست) با تحريک و کمک به مغز براي بازيابي پس از سکته مغزي موجب بهبود توانايي‌هاي عملکرد و کارهاي آن شود.

مطالعات و آزمون‌هاي باليني انجام شده توسط پزشکان چيني نشان مي‌دهند استفاده از طب سوزني براي 80 درصد از بيماراني که دچار سکته مغزي شده‌اند، مؤثر است.

نرخ موفقيت آورده شده بسيار بالا است ولي برخي پزشکان غربي نيز توانسته‌اند همين ميزان از موفقيت را در آزمون‌هاي خود تجربه کنند. طب غربي براي درمان سکته مغزي کار زيادي نمي‌تواند انجام دهد.
به همين دليل استفاده از طب سوزني هميشه ارزش امتحان کردن را خواهد داشت. به‌طور ايده آل، سکته مغزي تا 6 ماه پس از زمان وارد شدن آسيب درمان مي‌گردد.

پزشکان چيني معمولاً طي دوره‌هاي طولاني بيماران خود را تحت درمان قرار داده و فردي که دچار سکته مغزي شده است ممکن است بيش از 100 يا 200 جلسه طب سوزني دريافت کند تا موفقيت يا عدم موفقيت طب سوزني بر روي او مشخص گردد.

بيماري نورالژيا

طب سوزنی برای درمان نورالژینورالژي عصب سه‌قلو معمولاً در يک طرف صورت اتفاق مي‌افتد. عامل آن مشخص نيست ولي گرفتگي‌هاي درد ناک در ناحيه صورت معمولاً به واسطه سرما و باد به وجود مي‌آيند.

طب سوزني چين مدعي است که مي‌تواند حدود 70 درصد موارد عصب‌هاي سه‌قلو را درمان کند.

درمان نورالژی با طب سوزنیبا توجه به تجربه پزشک طب سوزني غربي، اين ميزان اثر گذاري ميزان موفقيت بالا را نشان مي‌دهد و بدون شک طب سوزني مي‌تواند چنين تأثيري بر اين نوع از دردها داشته باشد.
دردهاي عصبي پس از نورالژي معمولاً پس از حمله زونا اتفاق مي‌افتد. زونا يک ويروس عصبي است و عصبي که به ويروس زونا آلوده شده باشد حتي پس از بين رفتن ويروس مي‌تواند
به‌طور مرتب موجب ايجاد احساس درد گردد. به نظر مي‌رسد 40 درصد از کساني که از دردهاي عصبي پس از نورالژي رنج مي‌برند، مي‌توانند با استفاده از طب سوزني در طولاني مدت از مزاياي آن بهره‌مند شوند.

طيف وسيعي از دردها وجود دارند که به عنوان دردهاي نورالژيک در نظر گرفته مي‌شوند. بسياري از اين دردها به صورت دردهاي ناحيه صورت و ايجاد احساس ناراحتي شديد مي‌شوند.
مي‌توان گفت استفاده از طب سوزني براي درمان چنين دردهايي قطعاً ارزش امتحان کردن را خواهد داشت.
اضطراب، افسردگي، بي‌خوابي و ديگر مشکلات عصبي قضاوت در مورد اثر طب سوزني در مورد درمان اختلالاتي مانند اضطراب، بي‌خوابي و افسردگي دشوار است،
طب سوزنی برای بی خوابیچراکه ايجاد بهبود چشم گير و مؤثر در اين چنين اختلالات و بيماري‌هايي بسيار مشکل است و در نتيجه تأثير و نتيجه قابل تشخيص و واضح در درمان آن توسط طب سوزني قابل مشاهده نخواهد بود.
با اين حال بسياري از پزشکان طب سوزني، از جمله پزشکان چيني، بسياري از بيماري‌هاي و مشکلات رواني و بي‌خوابي را با استفاده از طب سوزني درمان مي‌کنند.
بسياري از کساني که تحت درمان طب سوزني قرار گرفته‌اند گزارش کرده‌اند که طب سوزني براي آن‌ها بسيار تأثير گذار بوده، علائمي مانند بي‌خوابي و تعريق شبانه را از بين برده و به‌طور کلي وضعيت آن‌ها را بهبود داده است.
پزشکان چيني آزمون‌هايي را بر روي برخي از مشخص‌ترين و بارزترين بيماري‌هاي رواني مانند شيزوفرني انجام داده‌اند.

در يکي آزمون‌هاي انجام شده که آزمايش بر روي بيش از 400 بيمار را شامل مي‌شد، 54 درصد از بيماران بهبود بيماري و 30 درصد از آن‌ها بهبود چشم گيري آن را گزارش کردند.

وب‌سایت کلینیک‌ها

رفع مسئولیت: این محتوا برای آگاهی بیشتر شما است که از منابع کلینیکی و پزشکان معتبری تهیه شذه است ولی جایگزین مشاوره‌ و تشخیص پزشکی، دندانپزشکی یا کلینیکی نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ و هیچ‌گونه پشتیبانی در مورد خدمات پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک در این وب‌سایت ارائه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + دو =