درمان سر درد و آرتروز با استفاده از طب سوزنی چین و کنترل درد کمر

تأثیر طب سوزنی بر درمان آرتروز و درمان سر درد به‌طور دقیق مشخص نیست. در طول دوران اولیه که روماتیسم با درد شدید و التهاب همراه است. طب سوزنی می تواند به درمان این مشکلات کمک کند

درمان آرتروز با طب سوزنی

طب سوزنی برای آتروز روماتیسمیشواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند استفاده از طب سوزنی در آن مرحله درد آر بیشتر می‌کند (هر چند درد به‌طور تدریجی کاهش می‌یابد). به همین دلیل بسیاری از پزشک و درمانگر طب سوزنی آرتریت‌های روماتیسمی شدید را درمان نمی‌کنند.
پس از چند ماه، مرحله التهاب شدید از بین رفته و اثرات آسیب‌های وارده به مفصل ممکن است موجب ایجاد استئو آرتریت ثانویه گردد. این نوع از درد به طب سوزنی پاسخ داده و همانند دیگر دردهای استئو آرتریتی قابل درمان است.
دردهای مزمن به دلیل ایجاد مشکل در سیستم عضلانی – استخوانی به وجود می‌آیند و معمولاً به درمان طب سوزنی واکنش مثبت نشان می‌دهند.
یک مطالعه منتشر شده در این زمینه نشان می‌دهد دردهایی که چندین سال از به وجود آمدن آن‌ها می‌گذرد نیز ممکن است تنها در طی چند ماه به طب سوزنی واکنش نشان دهند،
در نتیجه با توجه به اطلاعات در دسترس می‌توان گفت استفاده از طب سوزنی برای درمان چنین دردهایی همیشه ارزشش را خواهد داشت.

تاثیر طب سوزنی و طب سنتی چین برای درمان سر درد

به دلایل مختلف به وجود می‌آیند آرتریت گردن، مشکلات و بیماری‌ها مربوط به دندان، مشکلات فیزیولوژیکی، سینوزیت، استرس و فشار عصبی و آسیب‌های فیزیکی در ناحیه سر، برخی از شایع‌ترین عوامل آن هستند.

طب سوزنی برای درمان میگرنسر دردها مشکلاتی بسیاری رایج هستند و دشواری در درمان کامل و مؤثر آن‌ها یکی از ویژگی‌های این نوع دردها می‌باشد. این سر دردها می‌توانند موجب درد و رنج بسیار و حتی ایجاد مشکل در زندگی‌های زناشویی شود.
طب سوزنی برای درمان طیف وسیعی از انواع سر درد به خصوص برای سر دردهای میگرنی مورد استفاده قرار گرفته و نتایج حاصل از آن بسیار رضایت بخش بوده است.

یکی ازمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد 65 تا 95 درصد از کسانی که به انواع سر درد مبتلا هستند، با استفاده از طب سوزنی نتایج قابل ملاحظه و بادوام خواهند گرفت.

به نظر می‌رسد میگرن‌ها نیز به خوبی به طب سوزنی واکنش نشان می‌دهند و تأثیر استفاده از طب سوزنی در بهبود این نوع سر دردها کمتر از دیگر انواع سر درد نمی‌باشد.
به کار گیری روش طب سوزنی برای درمان سر درد ممکن است منجر به از بین رفتن کامل درد شده یا آنکه شدت و مقدار تکرر آن را تا حدی زیادی کاهش دهد.
اثر کاهش درد ناشی از طب سوزنی می‌تواند گاهی تا سال‌ها باقی بماند و پس از آن نیز انجام درمان‌های دوباره کمتری نیاز خواهد بود.

بیماری‌های سیستم عصبی و اثرات درمان با طب سوزنی چین

طب سوزنی برای سکته مغزی

طب سوزنی برای سکته مغزیسکته مغزی به علت اختلال در تغذیه و خون رسانی به مغز رخ می‌دهد. رگ‌های خونی که در حالت عادی خون را به مغز ارسال می‌کنند می‌توانند مسدود شده یا دچار پارگی و خون ریزی گردند.
این مسئله موجب نارسایی خون در مغز و عدم تغذیه مناسب بافت‌های آن شود. این روند از طریق عوامل مختلف مانند فشار خون بالا، سفتی سرخ رگ‌ها و آسیب شدید به مغز، تسریع شوند.
مغز به قسمت‌های عملکردی مختلفی تقسیم شده است. یک قسمت مسئول کنترل صحبت کردن بوده و قسمتی دیگر احساس لامسه و درد را مدیریت می‌کند. بسته به محلی از مغز که هنگام سکته مغزی دچار آسیب شده است،
اختلال عملکردی مختلف ممکن است ایجاد گردد. اگر منطقه مربوط به زبان و صحبت کردن به علت عدم تغذیه مناسب دچار اشکال گردد، بیمار قادر نخواهد بود درست صحبت کند. در چین، طب سوزنی درمان استاندارد به کار رفته برای سکته مغزی است. در کشورهای غربی، روش اصلی درمان مشکلات پس از سکته مغزی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و کار درمانی است.

این در حالی است که چینی‌ها بر این باورند این روش‌های درمانی تأثیر کمتری نسبت به استفاده از طب سوزنی دارند. هم طب سوزنی بدن و هم طب سوزنی سر روش‌هایی هستند که برای کمک به بازیابی بیمار پس از سکته مغزی به کار می‌روند.
تحقیقات نشان می‌دهند طب سوزنی می‌تواند خون رسانی به مغز را افزایش داده و به طریقی (که دلیل آن دقیقاً مشخص نیست) با تحریک و کمک به مغز برای بازیابی پس از سکته مغزی موجب بهبود توانایی‌های عملکرد و کارهای آن شود.

مطالعات و آزمون‌های بالینی انجام شده توسط پزشکان چینی نشان می‌دهند استفاده از طب سوزنی برای 80 درصد از بیمارانی که دچار سکته مغزی شده‌اند، مؤثر است.

نرخ موفقیت آورده شده بسیار بالا است ولی برخی پزشکان غربی نیز توانسته‌اند همین میزان از موفقیت را در آزمون‌های خود تجربه کنند. طب غربی برای درمان سکته مغزی کار زیادی نمی‌تواند انجام دهد.
به همین دلیل استفاده از طب سوزنی همیشه ارزش امتحان کردن را خواهد داشت. به‌طور ایده آل، سکته مغزی تا 6 ماه پس از زمان وارد شدن آسیب درمان می‌گردد.

پزشکان چینی معمولاً طی دوره‌های طولانی بیماران خود را تحت درمان قرار داده و فردی که دچار سکته مغزی شده است ممکن است بیش از 100 یا 200 جلسه طب سوزنی دریافت کند تا موفقیت یا عدم موفقیت طب سوزنی بر روی او مشخص گردد.

بیماری نورالژیا

طب سوزنی برای درمان نورالژینورالژی عصب سه‌قلو معمولاً در یک طرف صورت اتفاق می‌افتد. عامل آن مشخص نیست ولی گرفتگی‌های درد ناک در ناحیه صورت معمولاً به واسطه سرما و باد به وجود می‌آیند.

طب سوزنی چین مدعی است که می‌تواند حدود 70 درصد موارد عصب‌های سه‌قلو را درمان کند.

درمان نورالژی با طب سوزنیبا توجه به تجربه پزشک طب سوزنی غربی، این میزان اثر گذاری میزان موفقیت بالا را نشان می‌دهد و بدون شک طب سوزنی می‌تواند چنین تأثیری بر این نوع از دردها داشته باشد.
دردهای عصبی پس از نورالژی معمولاً پس از حمله زونا اتفاق می‌افتد. زونا یک ویروس عصبی است و عصبی که به ویروس زونا آلوده شده باشد حتی پس از بین رفتن ویروس می‌تواند
به‌طور مرتب موجب ایجاد احساس درد گردد. به نظر می‌رسد 40 درصد از کسانی که از دردهای عصبی پس از نورالژی رنج می‌برند، می‌توانند با استفاده از طب سوزنی در طولانی مدت از مزایای آن بهره‌مند شوند.

طیف وسیعی از دردها وجود دارند که به عنوان دردهای نورالژیک در نظر گرفته می‌شوند. بسیاری از این دردها به صورت دردهای ناحیه صورت و ایجاد احساس ناراحتی شدید می‌شوند.
می‌توان گفت استفاده از طب سوزنی برای درمان چنین دردهایی قطعاً ارزش امتحان کردن را خواهد داشت.
اضطراب، افسردگی، بی‌خوابی و دیگر مشکلات عصبی قضاوت در مورد اثر طب سوزنی در مورد درمان اختلالاتی مانند اضطراب، بی‌خوابی و افسردگی دشوار است،
طب سوزنی برای بی خوابیچراکه ایجاد بهبود چشم گیر و مؤثر در این چنین اختلالات و بیماری‌هایی بسیار مشکل است و در نتیجه تأثیر و نتیجه قابل تشخیص و واضح در درمان آن توسط طب سوزنی قابل مشاهده نخواهد بود.
با این حال بسیاری از پزشکان طب سوزنی، از جمله پزشکان چینی، بسیاری از بیماری‌های و مشکلات روانی و بی‌خوابی را با استفاده از طب سوزنی درمان می‌کنند.
بسیاری از کسانی که تحت درمان طب سوزنی قرار گرفته‌اند گزارش کرده‌اند که طب سوزنی برای آن‌ها بسیار تأثیر گذار بوده، علائمی مانند بی‌خوابی و تعریق شبانه را از بین برده و به‌طور کلی وضعیت آن‌ها را بهبود داده است.
پزشکان چینی آزمون‌هایی را بر روی برخی از مشخص‌ترین و بارزترین بیماری‌های روانی مانند شیزوفرنی انجام داده‌اند.

در یکی آزمون‌های انجام شده که آزمایش بر روی بیش از 400 بیمار را شامل می‌شد، 54 درصد از بیماران بهبود بیماری و 30 درصد از آن‌ها بهبود چشم گیری آن را گزارش کردند.

وب سایت کلینیک ها

رفع مسئولیت: این محتوا برای آگاهی بیشتر شما است و جایگزین مشاوره های پزشکی، ، دندانپزشکی، تشخیص یا ارائه درمان نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ وب سایت کلینیک ها هیچ گونه پشتیبانی در مورد محتوای پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک یا هر گونه اطلاعاتی در این صفحه یا هر جای دیگری در این وب سایت ارائه نمی دهد.

بخشی از مطالب مرتبط و تکمیلی

لطفا نظری برای این محتوا / تجربه شخصی یا شنیدنی بنویسید:

بستن