درد اسکلتی و مفاصل

درمان آرتریت روماتیسمی و کاهش درد مفاصل با استفاده از طب سوزنی

معمولا بیمارانی که هم از طب سوزنی و هم دارو برای درمان آرتریت روماتیسمی خود استفاده می کنند، راحت تر از کسانی که تنها به استفاده از دارو متکی هستند، می توانند ناراحتی بوجود آمده ناشی از بیماری خود را از بین برند.

قرن هاست که تاریخ طب سوزنی برای درمان آرتریت روماتیسمی در اختیار انسان قرار داشته است. این روش درد بسیاری از بیماران متبلا به این مشکل را کاهش داده

یا به عنوان درمانی جایگزین می تواند به بهبود آن کمک کند.

با آن که این روش درمانی به تنهایی نمی تواند درمان را انجام دهد

ولی آزمایش های انجام شده نشان می دهند که می تواند در کاهش درد و رنج بیماران بسیار موثر باشد.

هر زمانی که احساس سوزش شدید در مفاصل را تجربه کرده یا احساس می کنید آن تحریک شده و حساس گشته است،

به متخصص طب سوزنی مراجعه کرده تا به طور کلی دردی را که احساس می کنید را کاهش دهد.

درمان آرتریت زانواستفاده از طب سوزنی در درمان آرتریت روماتیسمی موثرتر است یا دارو ؟

به همین علت، هم طب سوزنی و هم دارو های آرتریت باید به عنوان روشی های مفید در نظر گرفته شوند.

آرتریت بیماری است که معمولا جمعیت مسن تر آن را تجربه می کنند.

استفاده از سوزن کاری نسبتا در این رده سنی و این گروه به علت تبلیغات و ادعاهای مبنی بر تاثیر گذاری آن برای کاهش درد، بسیار رواج دارد.

طب سوزنی آرتریت زانو و طب سوزنی استئو آرتریت دو روش درمانی هستند که

معمولا توسط این گروه سنی در نظر گرفته می شوند.

طب سوزنی استئو آرتریت معمولا جهت از بین بردن بیماری و نه برای کنترل علائم به کار برده می شود.

به طور مثال اگر درمان های طب سوزنی استئو آرتریت به طور پیاپی بر روی بدن انجام گیرد،

شانس و احتمال از بین رفت درد بیشتر می شود.

ولی اگر درمان به صورت پراکنده انجام شود، احتمال تاثیر گذاری و درمان بیماری کمتر خواهد بود.

درمان آرتریت روماتیسمی

تفاوت میان استئو آرتریت و آرتریت روماتیسمی چیست ؟

برای شناسایی و تمییز این دو، باید گفت که استئو آرتریت بیشتر در افراد مسن تر دیده می شود

و معمولا کمر و لگن را دچار مشکل می سازد.

در مقابل، آرتریت روماتیسمی معمولا افراد جوان تر را هدف قرار داده و مفاصل کوچک دچار مشکل می شوند.

اگر چه هر دو بیماری مربوط به استخوان هستند ولی این دو از نظر طب سوزنی با یکدیگر تفاوت دارند.

محل قرارگیری سوزن نیز برای درمان هر کدام از این بیماری ها با دیگری تفاوت دارد.

همچنین تعداد سوزن های به کار رفته نیز با یکدیگر متفاوت است.

به علاوه جلسات درمانی انجام شده نیز در این دو روش درمانی با توجه به شدت بیماری و از نظر زمان با یکدیگر تفاوت دارند.

باز هم تاکید می شود که در صورتی که جلسات به صورت معمولی برگزار شوند،

شانس و احتمال بیشتری برای درمان آرتریت روماتیسمی وجود خواهد داشت.

در بیشتر موارد، تاثیر گذاری طب سوزنی وابسته به میزان همکاری و میل بیمار برای درمان شدن بستگی دارد.

اگر فرد آنقدر اراده داشته باشد که دوره درمانی طب سوزنی برای آرتریت را به پایان برساند،

احتمال درمان شدن و مرتفع شدن بیماری اش بسیار زیاد خواهد بود.

روماتیسم ویکی پدیا