رفع موی زائد خانگی

ایمنی دستگاه لیزر خانگی و آی پی ال برای حذف موهای زائد به چه صورت است؟

در تمام مطالعات و تحقیقاتی که در مورد ایمنی دستگاه لیزر خانگی حذف موهای زائد انجام شده است، هیچ گونه نگرانی در رابطه با ایجاد اثرات زخم رنگی، افزایش رنگ دانه‌های پوستی یا هر گونه آسیب به رنگ دانه‌های پوستی وجود نداشته است.

ایمنی دستگاه لیزر خانگی

به احتمال زیاد این مسئله دو علت دارد:

    • این دستگاه‌ها توسط کسانی مورد استفاده قرار گیرد که پوست‌های نسبتاً روشن دارند: این دستگاه‌های برای کسانی مناسب هستند و به کسانی فروخته می‌شوند که پوست‌هایی نسبتاً روشن دارند. یعنی پوست آن‌ها در مقیاس فیتزپاتریک در درجه 1 تا 4 گنجانده می‌شود.
    • شدت کم: این دستگاه‌ها برای آن که بتوانند تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را بگیرند باید قدرت و شدت نور بسیار کمتری در مقایسه با دستگاه‌های حرفه‌ای لیزر که در کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، تولید کنند.
      این دستگاه‌ها به‌طور معمول حداکثر باانرژی 20 ژول بر سانتی متر مربع کار می‌کنند و این مقدار آن قدر زیاد نیست که بتواند عوارض جانبی و آسیب‌های دائم به پوست‌های روشن وارد کند.

بنابراین یکی دیگر از موارد احتیاط که برخی در مورد آن نگران هستند، ایمنی خود لیزر است. برخی از مطالعات نیز در این زمینه انجام گرفته‌اند

که تابش نور دستگاه‌های لیزر خانگی برای حذف موهای زائد را اندازه گیری کرده و توصیه‌هایی در رابطه با محدودیت‌های استفاده از آن ارائه کرده‌اند.

بررسی مطالعات در مورد ایمنی دستگاه لیزر خانگی

در یکی از این مطالعات مشخص شد که آی پی ال حذف موهای زائد خانگی هیچ گونه ضرری ندارد که این نتیجه گیری بر اساس استانداردهای بین‌المللی گرفته شد.

دیگر مطالعه انجام شده در این زمینه نیز چنین نتیجه گرفت که با آموزش‌های مناسب و رعایت دستورالعمل‌ها، بیماران می‌توانند خود لیزر درمانی را به صورت ایمن و مؤثر بر روی خودشان انجام دهند.

از نظر حفظ ایمنی چشم‌ها نیز باید گفت که هر دو دستگاه تأیید شده از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا دارای ویژگی‌هایی هستند که ایمنی آن‌ها را تضمین کرده است.

این ویژگی‌ها به دستگاه اجازه می‌دهند تنها در صورتی که دستگاه بر روی یک سطح سخت قرار گرفته باشد، از خود لیزر گسیل کند. این بدان معنی است

که کاربر آن دستگاه نمی‌تواند آن را بر روی بافت‌های نرم مانند چشم قرار دهد. این اتفاق ممکن است به صورت اتفاقی، مثلاً هنگام نگاه کردن به داخل دستگاه لیزر، رخ دهد.

سازمان غذا و داروی آمریکا و ایمنی دستگاه لیزر خانگی

محصولات مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا

سازمان غذا و داروی آمریکا تعدادی از دستگاه‌های لیزر خانگی حذف موهای زائد را تأیید کرده است. این دستگاه‌ها می‌توانند به صورت مستقیم به مصرف کننده و مشتری فروخته شوند.

این دستگاه‌ها شامل Tria 4X، Silk’n SensEpil و Remington IPL می‌شوند.

باید توجه کنید که محصولات دیگر، هر چند که معروف و مشهور هم باشند، ولی از نظر سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تأیید نیستند. شاید یکی از معروف‌ترین نمونه‌ها را بتوان Philips Lumea دانست. همیشه توصیه می‌شود که تنها از دستگاه‌های لیزر خانگی مورد تأیید توسط مراجع رسمی و معتبر استفاده کنید.

موزدایی ویکی پدیا فارسی

وب‌سایت کلینیک‌ها

رفع مسئولیت: این محتوا برای آگاهی بیشتر شما است که از منابع کلینیکی و پزشکان معتبری تهیه شذه است ولی جایگزین مشاوره‌ و تشخیص پزشکی، دندانپزشکی یا کلینیکی نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ و هیچ‌گونه پشتیبانی در مورد خدمات پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک در این وب‌سایت ارائه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 14 =