رفع موی زائد خانگی

دستگاه لیزر خانگی و آی پی ال خانگی چیست و چه معایب و مزایایی دارد؟

محبوبیت دستگاه لیزر درمانی خانگی و آی پی ال خانگی از زمانی که این دستگاه‌ها برای اولین بار در سال 2005 در بازار عرضه شده و در دسترس عموم قرار گرفته‌اند، مرتباً در حال افزایش است.

با توجه به محبوبیت این دستگاه‌ لیزر درمانی خانگی و همه گیر شدن استفاده از آن‌ها در میان مردم، لازم است در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنیم و از طریق عملکرد آن‌ها بیشتر بدانیم.بسیاری از مردم در مورد این دستگاه‌های اطلاعات درست و دقیق ندارند که باعث شده ابهامات زیادی در مورد میزان اثر گذاری این دستگاه‌های به وجود آید.

در این مقاله به بررسی و جمع آوری داده‌های علمی در مورد لیزر درمانی حذف موهای زائد خانگی پرداخت شده است که نتایج آن قطعاً مفید خواهد بود.

دستگاه لیزر درمانی خانگی یا آی پی ال (IPL) خانگی چیست؟

این دستگاه لیزر درمانی خانگی محصولی است که در سال 2006 معرفی شد و از آن زمان تاکنون مشتریان می‌توانند با خرید آن اقدام به درمان و از بین بردن موهای زائد خود کنند.

هزینه خرید دستگاه لیزر درمانی خانگی میان 200 تا 700 دلار است که با توجه به‌صرفه جویی در هزینه نهایی برای انجام لیزر درمانی در میان مردم طرفداران بی‌شماری پیدا کرده است.

البته کمتر بودن هزینه لیزر درمانی به کمک این دستگاه در قیاس با هزینه‌های زیاد لیزر درمانی حرفه‌ای که در کلینیک‌ها و تحت نظر متخصص لیزر درمانی انجام می‌شود،

در نظر گرفته می‌شود که یکی از عوامل مهم برای تمایل مردم به خرید این دستگاه‌های می‌باشد.

دستگاه لیزر درمانی خانگی چطور عمل می‌کنند؟

دستگاه لیزر درمانی خانگیدانشمندان هنوز به درستی طریقه عملکرد این دستگاه را درک نکرده‌اند و نمی‌دانند که این دستگاه‌ها چطور به از بین بردن موهای زائد کمک می‌کنند.

یعنی در واقع دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند یک قاعده کلی و همیشه ثابت را برای طرز کار این دستگاه پیدا کنند، چرا که به‌طور دقیق نمی‌توان پیش بینی کرد

انجام لیزر درمانی بر روی افراد مختلف چه نتیجه‌ای خواهد داشت. با این حال با توجه به آزمایشات و تحقیقات علمی انجام شده، اطلاعاتی در مورد این روش به دست آمده است که در ادامه به توضیح و ارائه آن‌ها می‌پردازیم

طریقه عملکرد لیزر درمانی حذف موهای زائد و نور شدید پالسی (IPL)

فرآیند حذف مو های زائد با لیزربه‌طور کلی طریقه عملکرد لیزر درمانی و نور شدید پالسی را می‌توان به این صورت توضیح داد: در این روش‌های درمانی، یک نور شدید و تقویت شده و متمرکز به سمت منطقه مورد نظر پرتاب می‌شود.

این نور توسط ماده‌ای به نام ملانین که در پوست و مو وجود دارد و وظیفه آن رنگ بخشیدن به آن‌هاست، جذب می‌گردد. این ماده در واقع رنگ‌دانه‌های پوست و مو است

که میزان تراکم آن در فولیکول و ریشه مو بیشتر از جاهای دیگر می‌باشد. هر چه قدر که مو و پوست تیره‌تر باشند، میزان ملانین و تراکم آن نیز بیشتر است.

انرژی ناشی از تابش لیزر به پوست و مو توسط ملانین‌ها جذب می‌شود که نتیجه آن گرم شدن ملانین‌ها می‌باشد. گرم شدن ملانین‌ها باعث ایجاد آسیب به فولیکول مو و در نتیجه از بین رفتن آن می‌گردد.

آیا استفاده از این دستگاه‌ها ایمن و بی‌خطر است؟

التهاب پوست ناشی از لیزر حذف مو های زائد

به‌طور کلی می‌توان گفت که استفاده از دستگاه‌ لیزر درمانی خانگی و آی پی ال هر دو برای استفاده مشتری کاملاً ایمن و البته مؤثر هستند

البته در صورتی که برای پوست‌هایی با درجه روشنایی 1 تا 4 در مقیاس فیتزپاتریک مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه توضیحات بیشتر و مفصل‌تری در این باره ارائه می‌دهیم و شواهد و مطالعات و داده‌های علمی در این رابطه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مقیاس فیتزپاتریک چیست؟

مقیاس فیتزپاتریک دست

مقیاس فیتزپاتریک جدولی استاندارد است که از طریق آن می‌توان درجه روشنایی پوست افراد مختلف را مشخص کرد. این جدول در زیر نمایش داده شده است و در آن توصیفات مربوط به هر درجه، مشخص شده است:

نوع پوست رنگ پوست رنگ مو رنگ چشم توضیحات
1 سفید یا خیلی کم رنگ بلوند آبی، خاکستری، سبز همیشه می‌سوزد، هیچ وقت برنزه نمی‌شود
2 سفید متمایل به بژ کمرنگ خرمایی یا بلوند تیره آبی همیشه می‌سوزد، گاهی برنزه می‌شود
3 بژ تا قهوه‌ای روشن قهوه‌ای تیره قهوه‌ای تیره گاهی می‌سوزد، بیشتر اوقات برنزه می‌شود
4 قهوه‌ای روشن تا تیره سیاه قهوه‌ای به‌ندرت می‌سوزد، بیشتر اوقات برنزه می‌شود
5 قهوه‌ای تا قهوه‌ای تیره سیاه قهوه‌ای تیره، متمایل به سیاه به‌ندرت می‌سوزد، اغلب اوقات برنزه می‌شود
6 قهوه‌ای تیره تا سیاه سیاه سیاه هیچ گاه نمی‌سوزد

سازمان غذا و داروی آمریکاسازمان غذا و داروی آمریکا که مسئول تأیید لوازم بهداشتی و درمانی در این کشور می‌باشد، تنها تعداد کمی از دستگاه‌ لیزر درمانی خانگی و آی پی ال خانگی را تأیید کرده است.

این دستگاه‌های تأیید شده با داشتن این مجوز می‌توانند به‌طور مستقیم به مصرف کننده‌ها فروخته شوند. این دستگاه‌ها دارای ویژگی‌های مختلف برای حفظ امنی بوده و از استفاده نادرست و غیر ایمن فرد که ممکن است باعث آسیب‌های فیزیکی شوند، جلوگیری می‌کند.

به‌طور مثال بیشتر این دستگاه‌ها دارای حسگرهای پوستی هستند که می‌تواند میزان تراکم رنگ‌دانه‌های پوستی را مشخص کند. اگر این حسگر تشخیص دهد

علامت خطرکه مصرف کننده دارای پوستی با درجه روشنایی بسیار تیره رنگ است (معمولاً درجه 5 و 6 در مقیاس فیتزپاتریک برای دستگاه‌های لیز خانگی بیش از حد تیره محسوب می‌شوند)،

آن گاه این دستگاه به‌طور خود کار از انجام هر گونه درمان توسط مصرف کننده جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ایمنی استفاده از این دستگاه را بالا برده است آن است که این دستگاه هیچ گاه پیش از آن که بر روی سطوح جامد و سفت قرار گیرد، لیزر از خود گسیل نمی‌کند.

این ویژگی برای جلوگیری از آن است که بیمار توسط این دستگاه به اندام‌ها و بافت‌های حساس به نور در بدن خود مانند چشم‌ها، آسیب وارد کند.

موزدایی ویکی پدیا فارسی

وب‌سایت کلینیک‌ها

رفع مسئولیت: این محتوا برای آگاهی بیشتر شما است که از منابع کلینیکی و پزشکان معتبری تهیه شذه است ولی جایگزین مشاوره‌ و تشخیص پزشکی، دندانپزشکی یا کلینیکی نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ و هیچ‌گونه پشتیبانی در مورد خدمات پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک در این وب‌سایت ارائه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 4 =