آکنه،زخم،خارش،اگزما
موضوعات داغ

درمان آکنه یا جوش به صورت قطعی و رفع اثر اسکار آن با کمک طب سوزنی

درمان آکنه یا جوش با طب سوزنی یک روش پزشکی متفاوت و در حقیقت نه تنها عامل درونی ایجاد جوش برطرف می شود بلکه بر روی سطح پوست با روش های مدرن و سنتی طب چینی اقدام درمانی انجام می شود

طب سوزنی چین یکی از بهترین راهها برای درمان آکنه است.آکنه یا جوش ، ضایعه یا عارضه ای است که در اثر بسته شدن منافذ

و خروجی های غدد چربی و غدد سبابه که در پوست وجود دارند بوجود می آید.

طریه ایجاد آکنه در پوستدر یکسری از موارد آکنه به دلیل مویی که از زیر پوست می‌خواهد خارج شود ایجاد می‌شود، وقتی که مو مستقیم از پوست بیرون نیاید،

در فاصله‌ای که در پوست رشد می‌کند به عنوان یک جسم خارجی توسط بدن و سیستم دفاعی بدن شناخته شده،

واکنش سیستم دفاعی بدن را برانگیخته، ترشح و تجمع گلبول های سفید را ایجاد می‌کند و عارضه ای به نام جوش پدید می آید.

بیماری آکنه از یک لکه قرمز رنگ و یک التهاب شدید یا جوش های زیر پوستی

با سر سفید یا سیاه شروع می‌شود تا جوش های چرکی ملتهب و قرمز رنگ متغیر.

پوست ما دارای چندین لایه است که داخلی‌ترین لایه آن درمیس نام داردحتی سیستم دفاعی می‌تواند با شدتی به این ناحیه حمله کند که برجستگی های بسیار بزرگ و عفونت های شدیدی ایجاد کند

و عارضه ای به نام آکنه ولگاریس یا جوش های گوشتی را تشکیل دهد.

اگر آکنه ای که ایجاد شده و نیزواکنش سیستم دفاعی بدن زیاد باشد حتی می‌تواند به لایه ی زیر پوست که

درم نام دارد آسیب برساند و در صورت آسیب دیدن درم، جای جوش ها نیز روی پوست می ماند.

درمان آکنه و رفع جوش صورت و بدن با درماپن و طب سوزنی

ترکاندن و فشار دادن جوش ها منجر به پخش شدن التهاب در لایه ی زیر ترکاندن جوشپوست می‌شود و باعث می‌شود

که عفونت و التهاب این جوش به لایه ی عمقی تر پوست نیز نفوذ کند

و احتمال ایجاد جای جوش را با صدمه زدن به درم بیشتر می‌کند.

به طور خلاصه علت ایجاد جای جوش این هست که

لایه زیرین پوست آسیب می بیند و نقشه بازسازی پوست خراب می‌شود

و به همین جهت پوست جدیدی جایگزین خواهد شد چون نقشه‌ای در لایه زیرین پوست ندارد،

خود به خود اثری ماندگار از جای جوش باقی می ماند.

علت بسته شدن غدد چربی و سباسه و ایجاد بیماری جوش

در وهله اول افزایش هورمونهای مردانه باعث تغییر میزان چربی پوست می‌شود.

به دلیل اینکه هم در مردان هم در زنان درصدی از هورمون مردانه وجود دارد.

شرایط پوست در حالت معمولیدر آقایان از بیضه ها و غدد فوق کلیوی و درخانم ها از غدد فوق کلیوی، درصدی هورمون مردانه آزاد می‌شود.

این هورمون توانایی چرب کردن پوست و رشد موهای بدن را دارد،

در خانم ها باعث رشد موهای ناحیه آنه و زیر بغل می‌شود و در آقایان،

هم این نواحی و هم صورت باعث رشد مو می‌شود و در عین حال چربی پوست را تغییر می دهد،

بوی عرق بدن آرام آرام ایجاد می‌شود و باعث تحریک غدد نواحی عرق، صورت و بالا تنه می‌شود. مویی که

می‌خواهد رشد کند می‌تواند عاملی برای جوش باشد، چربی پوست که افزایش پیدا می‌کند عاملی است

که می‌تواند جوش را ایجاد کند و به اصطلاح عدم تحمل و عادت کردن پوست به این هورمونها

و تغییرات هورمونی باعث ایجاد جوش، که به اصطلاح جوش غرور جوانی می گویند می‌شود.

نوع دیگری از جوش در سنین بالاتر و حتی بعد از عادت کردن پوست بدن به این هورمونها ایجاد می‌شود که

آن هم به همین علت‌ها و بسته شدن این منافذ خروجی است.
برخی جوش ها در نقاط فشار بدن ایجاد می شوندهدف از درمان آکنه جوش صورت و بدن در طب چینی فقط زیبایی برای فرد نیست

تا با فواصل طولانی تر و با دوره‌های کوتاه‌تری درمانجو را اذیت کند تا پوست به این تغییر و این بالانس هورمونی عادت کند

و با کمتر شدن دفعات جوش و کم شدن التهاب، احتمال ایجاد جوش کمتر شود،

در حقیقت یک اثر آنی مد نظراست که صورت و پوست زیباتر شود و نیز یک اثر دراز مدت که

جای جوش که به صورت دائم در بدن و صورت می ماند کمتر شود.

یکسری از جوش ها هستند که در نواحی تحت فشار بدن مثل پشت کتف‌ها، کمر و یا در نواحی نشیمنگاه دیده می‌شوند،

زیرا در این نواحی غده ای قرار است ترشحی داشته باشد،

مویی قرار است خارج شود و در اثر نشستن، دراز کشیدن، این مو پیچ می خورد و این غده سرش بسته می‌شود و جوش بوجود می آید.

در طب چینی نگاهی که به آکنه می‌شود بسیار متفاوت با طب غربی می باشد،

در طب چینی اعتقاد بر این است که هر جوش در اثر گیر کردن خون و انرژی در ناحیه‌ای از صورت و بدن

به شکل جوش قرمز رنگ یا سر سیاه و زیر پوستی بوجود می آید

و اگر جوش همراه با چرک یا خیلی قرمز و ملتهب باشد، در اثر گیر کردن خون و حرارت در آن ناحیه می باشد.

در طب چینی اعتقاد بر این است که خون و حرارت باید در بدن به صورت متعادل حرکت کنند.

اگر خون، انرژی و گرما ( یانگ) درست در بدن حرکت نکنند و در مسیر حرکت آنها گرفتگی وجود داشته باشد،

درمان زخم آکنه با طب چینیاحتمال ایجاد جوش بالا خواهد رفت، ارگانی که می‌تواند در طب چینی باعث شود که

این گیرکردن در حرکت از بین رود و می‌تواند پوست را کنترل کند ارگان ریه است.

بیشترین عضوی که در بدن گرما و حرارت تولید می‌کند

و به طبع آن باعث ایجاد جوش می‌شود معده و کبد و یا روده بزرگ که به عنوان علت اصلی ایجاد آکنه می باشند

که با درمان ریشه ای این ارگان ها می توان مشکلات دیگر فرد مبتلا به آکنه را بر طرف کرد.

کبد ما در طب چینی اولین سد دفاعی بدن در برابر احساسات است

استرس از عوامل ایجاد آکنه استبه همین سبب با هر عصبانیت و استرس،

می‌تواند گرما تولید کند و این گرما باعث ایجاد جوش در قسمت بالا تنه می‌شود.

به این سبب می گوییم در بالا تنه زیرا در طب چینی می گویند که گرما به بالاترین ناحیه بدن می رود

و اگر جوش بوجود بیاید در وهله اول در ناحیه صورت و گردن و بعد پایین بدن ایجاد می‌شود.

معده عضوی است که می‌تواند حرارت بالایی را تولید کند، هر غذای چرب، هر غذایی که حرارت بالایی داشته باشد و هر

غذایی که طبیعت گرم داشته باشد مانند لبنیات چرب و به خصوص پنیر پیتزا، فست فود،

گردو، زنجبیل، دارچین و فلفل باعث تولید حرارت و گرما می‌شوند

و به بالاترین قسمت بدن می رود و باعث بسته شدن مسیر خون و انرژی در زیر پوست و ایجاد آکنه می‌شود.

در بسیاری از موارد حتی با یک جلسه ممکن است فرد درمان شود و مدتها و سالیان سال از شر آکنه ها خلاص شوید.

یکی دیگر از ساده ترین درمان هایی که در طب چینی انجام می‌شود گرفتن چند قطره خون با وسیله ای به نام لنست یا سر سوزن،

بدون درد و اذیت از نقاط خاصی از طب سوزنی می باشد و برای خارج کردن گرما از مسیرانجام می‌شود.

مسیر های انرژی و خون در صورتمسیر طب سوزنی صورت برای درمان آکنه

شما اگر به عکس های طب سوزنی و مسیر های صورت دقت کنید

چند مسیر عمده در سر و صورت قرار دارد که مهمترین آن معده است

و عمده مسیری که از شقیقه و پیشانی رد می‌شود مسیر کیسه صفرا است

که با خارج کردن گرما از این دو مسیر و گرفتن چند قطره خون می توان سخترین جوش ها یا آکنه ها را

به صورت کامل درمان کرد،برای آکنه هایی که گرمای زیاد و چرک به همراه دارند،

با وسیله ای به نام سوزن هفت ستاره در طب چینی که یک چکش ظریف فنری است و 7 سوزن روی آن قرار دارد استفاده می‌کنند

و می توان به صورت موضعی روی جوش‌های بزرگ بزنیم

و به راحتی حرارت را از آنها خارج کنیم و وقتی که حرارت را خارج کردیم، بدون اینکه جای جوش بماند این درمان انجام می‌شود.

حجامت طب چینی یکی از روش های کنترل بیماری جوش در حجامت طب چینی

خون بسیار کمتری از بدن خارج می‌شود و همان اثر را نسبت به حجامت ایرانی دارد.

حجامت چینی از روش های درمان آکنه است

در اصل همه ی این طب ها تقریبا یکسان هستند و در طب چینی هم این کار انجام می‌شود.

البته در طب چینی ابتدا با طب سوزنی و روش امبدینگ ریشه ایجاد این جوش‌ها در صورت و بدن درمان می‌شود،

مثلا معده‌ای که حرارت زیاد تولید می‌کند و یا روده‌ای که حرارت را در خود نگه می دارد.

درمان آکنه معمولا در 3 تا 10 جلسه انجام می‌شود و ماندگاری بسیار بالایی برای بعضی افراد دارد و نیازی به مصرف دارو نیست

و افرادی هم دیگر دچار جوش ها به شکل قبل نمی‌شوند

طب سوزنی برای درمان آکنهجز در مواردی ممکن است یک جوش مثلا با خوردن یک غذای با طعم گرم ایجاد شود

و یا در صورت داشتن شرایط بد غذایی که به معده و روده‌ها و کبد آسیب بزند جوش‌های بشتر ایجاد خواهد شد.

تحمل کردن درمان آکنه در طب چینی اصلا سخت نیست و نسبت به درمان دارویی،

پیلینگ و لایه برداری و هر درمان فیزیکی ،شیمیایی ،عوارض خاصی هم ندارد

و طبق گزارشی که بعضی از درمانجو ها بعد از درمان آکنه به ما داده اند این درمان حدود 3 سال ماندگاری دارد یا بوجود نمی آید.

و گفته‌اند فقط گاهی در اثر استرس و عصبانیت زیاد مقداری جوش بر می‌گردد ولی دوباره از بین می‌روند و دیگر نیاز به درمان دوباره نیست.

افراد مبتلا به آکنه دچار بیماری‌های دیگری می‌شوند که در اثر گرما و گیر کردن خون در مسیر انرژی‌ها و خون در بدن به وجود می‌آیند.

مانند یبوست، سوزش سر معده، بی‌خوابی، بی‌قراری، سردردهای میگرنی و غیره، عادت ماهانه سنگین، دردناک و لخته دار،

این بیماری‌ها در طب چینی ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند و فردی که

برای درمان آکنه مراجعه می‌کند همزمان بعضی از این بیماری ها هم برطرف می‌شود.

حتی در مواردی علتی که باعث جوش می‌شود، کیست تخمدان است و باعث عدم تعادل هورمونی می‌شود

و علاوه بر آکنه علائم دیگری نیز با این مشکل بوجود خواهند آمد و با درمان ریشه ای این بیماری می توانید آکنه را نیز از بین ببرید.

انواع جوش پوستی ویکی پدیا

یک دیدگاه

1. سلام .خسته نباشید.خانم ۳۴ ساله هستم که پنج یا شش سالی هست جوش میزنه صورتم.جوری که جرات یه دونه تخمه خوردن رو ندارم ک فورا چندتا جوش صورتم میزنه.قسمت گونه و فک و چانه جوش میزنم.چند تار مو چانه ام دراورده پریودیم همیشه نامنظمه یعنی دیرتر از تاریخ قبلیم پریود میشم..سردرد میگرنی شدید هم دارم که بخاطر اسید معده و عصبی بودن معده ام هست..خواهش میکنم راهنماییم کنید صورتم خیلی داغون شده همش شده جوش و جای جوش