موضوعات داغ

متعادل کردن انرژی چی در بدن و طریقه افزایش این نیرو به روش های مختلف

آگاهی از وجود انرژی حیاتی که در بدن ما جریان دارد نسبتاً آسان است. ساده‌ترین راه آن است که دست‌ها را سریع به یکدیگر مالش داده تا آنکه احساس گرما کنید.

[تعداد: 1    میانگین: 2/5]

انرژی نامرئی وجود دارد که در بدن ما جریان دارد و چینی‌ها به آن نیروی چی می‌گویند. انرژی چی در واقع نیروی حیات است که به همه ما زندگی و حیات بخشیده است. متعادل کردن انرژی چی مهم ترین عامل در رسیدن به سلامت است.

چطور به متعادل کردن انرژی چی در بدن بپردازیم؟

متعادل کردن انرژی چیدر جهان بیش از 49 فرهنگ و سنت وجود دارند که در زبان خود از کلمه‌ای برای توصیف نیروی چی استفاده می‌کنند.

این یک مفهوم جهانی است که در این فرهنگ‌ها تنیده شده است و استفاده و هدایت آن به عنوان بخشی از زندگی و درمان هر فرد، آموزش داده می‌شود.

در فرهنگ غرب، اعتقاد بر وجود این نیرو در مقیاس میان مولکول‌ها وجود دارد. طب غربی در درمان جراحات و برخی بیماری‌ها بسیار مؤثر است

ولی متأسفانه از مفهوم نیروی حیات که تمام جوانب زندگی انسان از جمله سلامت، را تحت کنترل دارد هیچ استفاده‌ای نمی‌کند و آن را قبول ندارد.

بیماری‌های مزمن نمونه خوبی از بر هم خوردن تعادل نیروی چی یا همان نیروی حیاتی است. با بهبود قابلیت هدایت نیرو زندگی ما قادر به بهبود سلامت و نشاط در خود خواهیم بود.

سیستم مریدین های بدنروش متعادل کردن انرژی چی

سپس دست‌ها را از یکدیگر جدا کرده و آن‌ها را از یکدیگر به‌اندازه 1 سانتی متر فاصله دهید. در این حالت احساس مورمور شدن، فشار یا احساسی شبیه به قرار گرفتن پشم یا پنبه در میان دو کف دست خود، خواهید داشت.

در این لحظه شما در واقع نیروی چی که در اطراف بدنتان در جریان است را احساس می‌کنید. در طب سنتی چینی، پزشکان بر روی مریدین ها، که مسیرهایی نامرئی (مریدین) در بدن برای حرکت انرژی از یک مکان به مکان دیگر هستند، کار می‌کنند.

مریدین ها نیز درست همانند کانال‌ها و لوله‌ها می‌توانند مسدود شوند.

بخوانید:  6 درمان طبیعی برای رفع درد پاشنه پا به علت التهاب زردپی آشیل

طب سوزنی و فشار درمانی دو روشی هستند که به بازیابی جران چی در بدن کمک می‌کند.

همچنین می‌توان از تمرکز، تنفس و تصور جهت انجام این کار استفاده کرد. با انجام تمرینات سخت، احساس خوبی پیدا کرده و می‌توانید نیروی حیاتی خود را جهت درمان و بهبود بدنتان هدایت کنید.

تمرین برای متعادل کردن انرژی چی

یوگابرای شروع می‌توانید از این تمرین استفاده کنید. بر روی صندلی راحت و صاف نشسته و پاهایتان را بر روی زمین بگذارید.

دست‌هایتان رو بر روی پاها گذاشته و انگشتان خود را از یکدیگر جدا کنید. سپس به‌آرامی چشم‌ها را بسته و بر روی تنفس کردن تمرکز کنید.

حال تصور کنید زمانی که نفس می‌کشید، انرژی در بدنتان از دنبالچه به سمت سرتان حرکت می‌کند. زمانی که نفس را بیرون می‌دهید تصور کنید که انرژی در سمت جلو بدنتان منتقل می‌شود.

بنابراین نفس بکشید و انرژی را از انتهای لگن تا سرتان بالا بکشید و سپس آن را بیرون داده و انرژی به سمت جلو منتقل شود.
در این حالت متوجه خواهید شد که بدنتان آرام شده و ذهنتان خاموش می‌گردد.

حتی ممکن است احساس کنید که بدنتان گرم شده و کمی مورمور می‌شود. این‌ها نشان می‌دهند که انرژی چی شما فعال شده و بدن شما به آن پاسخ می‌دهد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که گاهی مواقع احساس درد می‌کنید باید بدانید که انجام این تمرینات ممکن است به باز کردن مسیر انرژی چی که باعث و عامل ایجاد این دردها می‌شود، کمک کند

پس از آنکه به هدایت نیروی چی از پایین به پشت و از پایین به جلو عادت کردید، می‌توانید هدایت آن به قسمت‌های دیگر بدنتان را تمرین کنید.آرتروز

با تمرین و تمرکز بر روی تنفس می‌توانید هدایت نیروی چی به قسمت‌های مختلف بدن که در آن‌ها احساس بیماری و درد می‌کنید، را شروع کنید

اگر در زانوانتان احساس درد می‌کنید یا دچار آرتریت در انگشتان خود هستید، جریان انرژی چی را در آن مکان تصور کنید.

به تمرین ادامه دهید تا آنکه دیگر در آن قسمت دردی احساس نکنید. به این طریق شما قادر خواهید بود خودتان را درمان کنید.

[amp-cta id=”13633″] [amp-cta id=”13616″]

چی ویکی پدیا

بخوانید:  درمان افسردگی با طب سوزنی روشی موثر برای رفع دپرسیون است

لطفا به کاربردی بودن مطلب رای دهید

پایه و اساس طب سنتی چین و سلامتی و طول و عمر و حتی زیبایی پوست و اندام، تعادل انرژی چی در بدن است

User Rating: 4.46 ( 4 votes)

وب سایت کلینیک ها

مطالب بخش پزشکی درمانی و زیبایی وب سایت کلینیک ها تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.