درد اسکلتی و مفاصل

درد پایین کمر با استفاده از طب سوزنی چطور می تواند درمان شود؟

طب سوزنی یک شکل عمومی از طب چینی است که برای بیش از 2500 سال است که در اکثر کشورها استفاده شده است و محبوبیت آن برای درمان درد پایین کمر مزمن و حاد رو به افزایش است.

درمان درد پایین کمر با طب سوزنی

درد پایین کمرمقابله با درد پشت و ستون فقرات برای اکثریت زنان یک واقعیت است. زمانی که درد مشترک است بسیاری از درمانهای مشترک نمی‌تواند برای درمان آن استفاده شود چرا که یک فرد نمی‌خواهد خود را در معرض تأثیرات مضر احتمالی داروهای مسکن و ضد التهاب قرار دهد.

بنابراین این شرایط باقی می‌ماند تا خانم‌ها و آقایان به دنبال روش‌های درمانی قدیمی‌تر و مؤثر بگردند.

اگر چه در غرب چندان مرسوم نیست اما چینی‌ها هزاران سال است که از طب سوزنی برای درمان درد پایین کمر زنان در دوران بارداری و قاعدگی و سایر موارد و نیز مشکلات کمر و پشت درد آقایان استفاده می‌کنند.

چاقی پس از زایماناین درد کمرها می‌توانند همچنین در اثر دیسک یا ضربات وارد به کمر و پشت بدن باشند. طب سوزنی همان طور که امروزه انجام می‌شود یک روش ایمن و مؤثر برای زنان است که برای اندکی تسکین با درد کمر دست و پنج نرم می‌کنند.

اگرچه یافتن یک پزشک حاذق و متبحر مهم است زیرا بعضی از نقاط هستند که در طول 9 ماه بارداری نباید تحت درمان طب سوزنی قرار گیرند. نقاطی هستند که جریان قوی نیروی چی را از طریق لگن خاصره انتقال می‌دهند و می‌توانند به‌طور واقعی تحریک شوند تا موجب سقط جنین گردند.

کمر درد

درد پایین کمر و درمان مزمن و حاد با طب سوزنی

برای کمک به تحریک وضعیت سلامت عمومی خانم‌ها و اثر گذاری بر روی نواحی که به کمک یا بهبود نیاز دارند طب سوزنی و کت گوت طب چینی هر ماه توصیه می‌شود. نقاط تحریک می‌شوند تا به زن‌ها کمک کند احساس آرمیدگی بیشتر و اضطراب کمتر شود.

طب سوزنی برای درد پایین کمر زنان به خصوص دوران قاعدگی یا بارداری و نیز بیماری‌های کمردرد آقایان و خانم‌ها به‌آسانی می‌تواند به خودی خود و به‌تنهایی یا به عنوان بخشی از یک برنامه کل نگر انجام شود.

غالباً، یک خانم وقتی به یک دکتر طب سوزنی مراجعه می‌کند تا برای تعدادی از شرایط مرتبط با مشکلات زنانگی تحت درمان قرار گیرد. این شرایط شامل خستگی، بی‌حالی صبحگاهی و دردهای قاعدگی یا به هم ریختگی پریودی ماهانه می‌باشد.

درد ناحیه تحتانی کمرهم چنین طب سوزنی به زنانی که با درد پایین کمر دست و پنجه نرم می‌کنند می‌تواند کمک کند تا آرام شوند و استرسی که احساس می‌کنند با درد و تنش همراه است را به حداقل برسانند و کاملاً بر طرف شود البته شرایط غذایی و محیط کار و زندگی در این موارد مؤثر است.

اگر طب سوزنی به‌تنهایی و به خودی خود انجام شود و لازم باشد تا علائم را رفع نماید تا هفته‌ای دو بار هم می‌تواند انجام شود. اگر درد شدید است بالغ بر چند جلسه می‌توان درد را تقلیل داد اما برای دردهای کلی‌تر ممکن است زمان بیشتری لازم باشد.

روش دیگری که در آن طب سوزنی برای درمان کمردرد خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اصلاح طرز نشستن است که این کار از طریق جلسات درمانی طولانی‌تر محقق می‌شود که در آن به تدریج نقاط مختلف در سرتاسر بدن مرتب می‌شوند.

از آن جایی که به دلیل بروز تغییراتی در مرکز گرانش زن بسیاری از مشکلات ناحیه کمر در طول بارداری به دلیل غلط نشستن است اصلاح این موارد می‌تواند کاملاً مفید باشد.

طب سوزنی الکتریکی برای کاهش وزناگرچه این روش برای غربی‌ها چندان آشنا نیست اما هزاران سال است که چینی‌ها به‌طور مؤثری از طب سوزنی استفاده می‌کنند.

به خصوص طب سوزنی برای زنان بارداری که قادر به استفاده از داروهای معمولی کاهنده درد نیستند مفید است. طب سوزنی به‌طور کاملاً طبیعی این کار را محقق می‌سازد.

شبیه همه روش‌های درمانی برای درد پایین کمر به نظر می‌رسد طب سوزنی زمانی که به همراه درمانهای دیگر استفاده شود مؤثرتر خواهد بود. هم چنین طب سوزنی یک روش بسیار ایمن بدون هیچ گونه ریسک شناخته شده است اگر که یک دکتر معتمد را انتخاب نمایید.

سوزن‌های مورد استفاده در طب سوزنی استریل و یک بار مصرف هستند.

در طول جلسه درمانی اون سوزن‌های با سبک سنتی یا الکتریکی در نقاط مختلف بدن فرو می‌کند. ممکن است عمق فرو کردن بعضی از سوزن‌ها تنها تا زیر پوست باشد و بعضی دیگر وارد عضلات و چربی‌ها هم می‌شوند.

مدت زمان باقی ماندن سوزن‌ها در بدن بین 20 تا 40 دقیقه می‌باشد. ممکن است دکتر طب سوزنی ممکن پس از فرو کردن سوزن‌ها در بدن آن‌ها را به یک طرف بچرخانند و یا اینکه تنها چند ثانیه در بدن بمانند و سپس درآورده شوند و در نقطه دیگری فرو برده شوند.

طب سوزنی روشی بدون درد برای از بین بردن درد انتهای کمر

ممکن است تعجب کنید اگر که بشنوید طب سوزنی اصلاً دردناک نیست. در حقیقت اکثریت افراد آن را آرام بخش می‌دانند و بعضی در طول جلسه درمان به خواب می‌روند و بعضی پر انرژی می‌شوند.

یک دلیل این امر نوع سوزن‌های مورد استفاده است که به نازکی و ظرافت تار مو هستند و با سوزن‌های مورد استفاده برای تزریق فرق دارند. هم چنین آن‌ها تو پر و استیل هستند در حالی که سوزن‌های مخصوص تزریق رگ و عضله این گونه نیستند

چرا که آن‌ها طوری ساخته می‌شوند تا بافت را سوارخ کنند. بنابراین به هنگام درآوردن سوزن‌های طب سوزنی فرو شده در پوست هیچ چیزی را احساس نخواهید کرد.

سؤالات بسیار در مورد طب سوزنی و چگونگی تأثیر آن در درمان درد پایین کمر وجود دارد. از آنجا که طب سوزنی از محدوده علم و تکنولوژی مدرن خارج است، بیشتر مردم از چگونگی عملکرد آن و طریقه درمان برخی از انواع بیماری‌ها و دردها آگاهی ندارند.

تنها کافی است در یک جلسه معاینه طب چینی حضور داشته باشید تا پاسخ خود در مورد نوع درد پایین کمر و درمان آن با طب سوزنی سنتی و الکتریکی را بیابید.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنیطب سوزنی روشی درمانی بوده که از شرق آسیا نشأت می‌گیرد و شامل استفاده از سوزن‌هایی مخصوص برای درمان بیماری‌های مختلف می‌باشد.

زمانی که شخصی به یک دکتر طب سوزنی مراجعه می‌کند، ممکن است ابتدا از دیدن محیط ساده آن جا متعجب شود. با این حال زمانی که او درد کمر را در همان جلسه رفع کند، به هر حال در مورد اثر مثبت طب سوزنی در کاهش درد پایین کمر اطمینان یافته و متقاعد می‌شود.

البته این نوع دردها برای درمان و جلوگیری از برگشت درد بایستی چند جلسه درمانی انجام شوند.

آیا میان انواع مختلف طب سوزنی تفاوتی وجود دارد؟

روش‌ها و انواع مختلف طب سوزنی موجود است که 3 نوع از محبوبت ترین و
رایج‌ترین آن‌ها طب سوزنی چینی، کره‌ای و ژاپنی می‌باشد. توجه داشته باشید که این سه نوع طب سوزنی تفاوت‌های خاصی با یکدیگر دارند

و روش‌های مورد استفاده در آن‌ها برای درمان درد پایین کمر یا هر بیماری دیگر با یکدیگر متفاوت است. معمولاً طب سوزنی سنتی و الکتریکی چین و سبک‌های مختلف آن کاربرد وسیعی در درمان و زیبایی دارند.
قرار دادن سوزن های طب سوزنی در سطح پوستاگر بخواهیم ساده بگوییم، این سه نوع طب سوزنی با یکدیگر تفاوت دارند چرا که سوزن‌های مورد استفاده در آن‌ها و طریقه استفاده از سوزن در آن‌ها متفاوت است. طب سوزنی چینی از سوزن‌هایی نازک استفاده می‌کند و نقاط خاصی از بدن را هدف قرار می‌دهد.

روش ژاپنی تقریباً مشابه روش چینی بوده ولی سوزن‌های مورد استفاده کوچک‌تر بوده ولی در آن سوزن‌های بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ولی روش کره‌ای با دو روش دیگر تفاوت بیشتری داشته و سوزن‌های مورد استفاده در آن از هر دو نوع دیگر کوچک‌تر می‌باشد.همچنین در این روش تمرکز بر روی کف دست و پا بیمار بوده و مانند دو روش دیگر درمان بر روی کل بدن انجام نمی‌شود.

ستون مهره ها ویکی پدیا فارسی