نازایی،بارداری و جنسی

طب سوزنی در درمان ناباروری شانس موفقیت لقاح خارج از رحم را افزایش می دهد

باوجود روش‌ها و درمان‌های جایگزین مختلف برای رفع مشکل ناباروری، ممکن است برخی از خود بپرسند آیا طب سوزنی در درمان ناباروری برای این مشکل، امکان‌پذیر است؟

حقیقت آن است که طب سوزنی به‌طورکلی به‌عنوان یک روش اولیه و اصلی برای برطرف کردن بیشتر مشکلات مربوط به باروری در نظر گرفته نمی‌شود. برطرف کردن علت اصلی و منشأ مشکل ناباروری با استفاده از طب سوزنی چندان ساده و قابل انجام نیست.

بااین‌حال طب سوزنی یک روش درمانی تکمیلی قدرتمند و مؤثر برای درمان ناباوری محسوب می‌شود. زمانی که طب سوزنی و لقاح خارج از رحمی با یکدیگر ترکیب شوند، این دو روش قادر خواهند بود دو عنصر سلامت و بارداری را بهبود بخشند.

طب سوزنی در درمان ناباروری و افزایش موفقیت لقاح خارج از رحمی

لقاح خارج از رحمی شامل طیف گسترده از روش‌های درمانی است که هدف آن‌ها باروری و درنهایت کشت جنین به‌صورت موفقیت‌آمیز هست. لقاح خارج از رحم روشی بسیار مناسب برای تولید تخمک و اطمینان یافتن از آمادگی رحم جهت پذیرش تخمک بارورشده، هست. بااین‌حال این روش برای سطح راحتی و احساس سلامت کلی بیمار مناسب نبوده و زیان‌بخش است.

در این زمینه طب سوزنی در درمان ناباوری با روش های دیگر یکدیگر را تکمیل می‌کنند. طب سوزنی باعث کاهش درد شده و قادر است مشکلات مربوط به سلامت کلی را برطرف کند.

این کار می‌تواند سطح آسایش و آرامش بالاتری برای بیمار ایجاد کند و درنتیجه می‌تواند میزان زیادی از تأثیرات منفی انجام لقاح خارج رحمی را از بین برده و کاهش دهد.

طب سوزنی در درمان ناباروریطب سوزنی همچنین می‌تواند برای تأثیرگذاری مستقیم بر تخمک‌گذاری و حتی مهم‌تر از آن برافزایش شانس موفقیت کشت آن، مورداستفاده قرار گیرد.

مطالعات و تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که طب سوزنی در نمونه‌ها بسیاری به‌عنوان یک عنصر و عامل مثبت حضورداشته است.

یکی از مطالعات انجام‌شده (توسط دکتر اریک مانهیمر از دانشکده پزشکی مریلند) نشان می‌دهد که استفاده از طب سوزنی موفقیت لقاح خارج از رحمی را در حدود 65% افزایش می‌دهد.

مطالعات دیگر انجام‌شده در اروپا و آمریکا مشخص کرده‌اند که درصورتی‌که طب سوزنی در درمان ناباروری دقیقاً در روز انجام لقاح خارج از رحم مورداستفاده قرار گیرد،

می‌تواند میزان موفقیت آن را افزایش دهد و بالعکس دیگر مطالعات هیچ‌گونه رابطه شفاف و صحیح میان موفقیت لقاح و انجام طب سوزنی نیافتند، بااین‌حال طب سوزنی همیشه یک روش بی‌خطر و ایمن محسوب می‌شود.

یکی از جاهایی که طب سوزنی مورداستفاده قرار می‌گیرد، استفاده ازآن‌جهت تمرکز بر روی پرکاری و یا کم‌کاری تیروئید و برطرف کردن این مشکل است. در این مورد، به نظر می‌رسد که با استفاده از یک طب جایگزین می‌توان بهبود در سطح متابولیسم را مشاهده کرد.

طب سوزنی در درمان ناباروریطب سوزنی روش جایگزین برای افزایش تاثیر گذاری دیگر روش های درمانی

بااین‌حال حتی در این مورد نیز طب سوزنی در درمان ناباروری به‌عنوان یک روش جایگزین برای افزایش تأثیرگذاری دیگر روش‌های درمانی در نظر گرفته می‌شود.

درحالی‌که مداخله مستقیم به طرق مختلف، از انجام جراحی گرفته تا استفاده از داروها، با عدم تعادل هورمون‌ها سر و کاردارند، طب سوزنی، رژیم غذایی و ورزش می‌توانند به‌صورت طبیعی بر روی متابولیسم تأثیرگذارند.

به دلیل نتایج مختلف در آزمون‌ها و مطالعات، در مورد بهتر بودن نتایج در صورت استفاده از طب سوزن در کنار درمان‌های مربوط به ناباروری، نسبت به عدم استفاده از طب سوزنی، نمی‌توان نظر قطعی داد.

بااین‌وجود به دلیل وجود مزایای احتمالی بسیاری در که در تعداد زیادی از مطالعات انجام‌شده،

مشاهده‌شده است و با در نظر گرفتن این حقیقت که طب سوزنی همیشه در دسترس و بدون هیچ‌گونه ضرر هست، استفاده از این روش به‌عنوان درمان جانبی در کنار روش‌های رایج برای ناباروری توصیه می‌شود.

طب سوزنی حق انتخاب روش‌های قابل انجام جهت کمک به بارداری بیمار را برای پزشک مرتبط افزایش می‌دهد.پزشکان با استفاده از روش‌های مختلف، می‌توانند موفق به گرفتن بهترین نتیجه ممکن برای برطرف کردن مشکل بیمار شوند.

زمانی که طب سوزنی به‌عنوان یک روش درمانی مکمل توصیه می‌شود، بیمار می‌تواند اطمینان داشته باشد که این روش کاملاً ایمن و بی‌خطر بوده و از روش‌های دیگر درمانی کاملاً حمایت می‌کند.

نتیجه نهایی استفاده از طب سوزنی، داشتن آرامش بیشتر و بدن سالم‌تر بیمار و در صورت امکان داشتن یک فرزند سالم هست.

اسپرم ویکی پدیا فارسی

وب‌سایت کلینیک‌ها

رفع مسئولیت: این محتوا برای آگاهی بیشتر شما است که از منابع کلینیکی و پزشکان معتبری تهیه شذه است ولی جایگزین مشاوره‌ و تشخیص پزشکی، دندانپزشکی یا کلینیکی نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ و هیچ‌گونه پشتیبانی در مورد خدمات پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک در این وب‌سایت ارائه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + یازده =