نازایی،بارداری و جنسی
موضوعات داغ

طب سوزنی برای باروری به صورت طبیعی چگونه انجام می شود؟

افراد زیادی رابطه میان طب سوزنی برای باروری را می پرسند. دوران بارداری یکی از شگفت انگیز ترین دوران در زندگی انسان بوده و زوجین می توانند احساسات جدید و انتظارت نو را در زندگی خود احساس کنند.ولی در عین حال این دوران زمانی است که فرد باید به آینده نگاه کرده و سلامت خود را بهترین شرایط نگاه دارد.

به مدت بیش از 2500 سال متخصصین طب سنتی چین بهترین و موثرترین راه برای کمک به بارداری به صورت طبیعی و همچنین کاهش عدم تعادل برای رفع مشکلات سد راه بارداری، را مورد آزمون و آزمایش قرار می داده اند.

روش طب سنتی چین شامل طب سوزنی، تغذیه، طب گیاهی و روش ها و تمرینات افزایش انرژی چی است.

طب سوزنی برای باروری زنان چگونه است؟

می دانیم که عوامل و مشکلات مختلفی در تعیین میزان شانس بارداری و عدم سقط آن دخیل هستند. برخی از این عوامل (مانند قاعدگی) نیازمند درمان و مراقبت شدید بوده یا آنکه بازگشت ناپذیرند و باید تحت کنترل قرار گیرند.

ولی بیشتر اوقات، درمان های طبیعی و تغییر در سبک زندگی اثر گذاری زیادی بر این مشکلات داشته و هیچ گونه عوارض جانبی نیز در پی ندارد.

به علاوه از طب سوزنی برای باروری در کنار روش های دیگر (مانند تلقیح داخل رحمی اسپرم و لقاح خارج از رحم) برای افزایش تاثیر گذاری استفاده می شود.

مادران باید به یاد داشته باشند حتما با دوره ها و مسائل بدن خود کاملا آشنا باشند. این کار می تواند از طریق ثبت دمای بدن در صبح، آزمایش تغییرات دوره ای در دوران قاعدگی و استفاده از بسته خانگی برای تعیین تغییرات هورمونی، انجام شود.

طب سوزنی برای باروریاین کار به چند هدف انجام می گیرد:

اول آنکه زمان میان دوره های قاعدگی بهترین زمان برای پذیرش و وقوع بارداری است، دوم آنکه انسداد و نارسایی های موجود در بدن که نیاز به برطرف شدن دارند، مشخص می گردد.

همچنین این کار به زنان کمک می کند از آنچه در بدن شان در حال وقوع است با خبر باشند.

پزشکان همیشه بیماران را تشویق می کنند ناظران کنجکاو طبیعت درون زندگی خود باشند. این تغییرات در دمای بدن، مایعات و احساسات فرد قابل مشاهده خواهد بود.

داشتن یک رژیم غذایی متعادل بسیار مهم است چرا که این امر برای داشتن یک بارداری سالم الزامی است. من معمولا انجام مشاوره های کلی غذایی را به بیماران پیشنهاد می کنم.

کاهش کافئین، الکل، شکر، غذاهای حاوی چربی اشباع و جایگزین کردن آن با میوه ها و سبزیجات تازه و آمینو اسید های ضروری برای بدن، کلید اصلی داشتن یک رژیم غذایی مناسب است.

این افراد بهتر است فقط میوه های ارگانیک خریداری کرده تا از آفت کش ها و افزودنی های میوه ها و غذاها به دور باشند. اگر می خواهید گوشت و لنبیات بخورید، غذاهایی را انتخاب کنید که بر روی هورمون ها اثری نداشته باشند.

مصرف غذاها و گیاهانی که عملکرد غدد لنفاوی را بر اساس نیاز هر فرد تنظیم می کنند به طور ویژه در این دوران اهمیت دارد.

طب گیاهی چینی که بیش از 25 قرن به طور مرتب مورد استفاده قراره می گرفته است، طب سوزنی برای باروری می تواند روشی ایمن و موثر برای کمک به افراد باشد

همچنین استفاده از تمرینات انرژی بخش مانند تائی چی، چی گانگ و یوگا روح را تغذیه کرده، ذهن را آرامش می بخشد و بدن را تقویت می کند.

طب سنتی چگونه به افراد نابارور کمک میطب سوزنی و کمک به باروری کند

پزشک طب سنتی چین از طریق مشاهده و تحلیل وضعیت بیمار می تواند ناهماهنگی و مشکل موجود در بدن را تشخیص دهد.

یکی از نقاط قوت طب سنتی چین آن است که این روش تمام جوانب زندگی بیمار از جمله الگوی خواب، سطح استرس و هاضمه را در نظر می گیرد.

عدم تعادل در زمینه هایی که ممکن است بی ارتباط به نظر برسند ممکن است مشخص کننده عدم تعادل موجود در بدن باشد که با ناباروری مرتبط است.

طب سوزنی با درمان ریشه و علت مشکل و همچنین شاخه های آن به بهبود عملکرد کلی بدن کمک می کند.

طب سوزنی در اصل به جای سرکوب علائم بیماری به بدن فرد این موقعیت را می دهدکه خودش را تنظیم کرده و درمان کند.

دانشمندان امروزه در تلاشند تا اثرات این طب سنتی را در قالب علم مدرن بیولوژیک توصیف و توضیح دهند و به همین طریق هر روز مطالعات و تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام می شود که همگی از تاثیرات طب سوزنی برای باروری حمایت می کنند.

نظریات طب غربی چنین بیان می کند که طب سوزنی موجب ایجاد سگنال های الکترومغناطیس در سیستم عصبی و سیستم غدد درون ریز شده که به هیپوتالاموس می روند.

هیپوتالاموس مسئول فعالیت های هورمونی بدن بوده که به طور مستقیم با عملکرد تخم دان، قاعدگی و بارداری در ارتباط است.

طب سوزنی و کمک به بارداری

هدف طب سنتی چیست ؟

به علاوه طب سوزنی از طریق تحریک دستگاه عصبی (که معمولا به علت استرس بیش از حد عملکرد مناسبی ندارد) موجب گشاد شدن رگ ها و ایجاد جریان موثر در تخم دان، لوله های فالوپ و رحم می شود.

این کار میزان زمان زنده ماندن تخک را افزایش داده، جداره داخل رحم را ضخیم تر کرده و به کاشت موفقیت آمیز تخمک بارور شده کمک می کند و البته احتمال سقط جنین را به طور چشم گیر کاهش می دهد.

توجه به این تکته بسیار مهم است که آمار و ارقام نشان می دهند حداقل 30 درصد از موارد ناباروی به دلیل وجود مشکل در مردان و 30 درصد دیگر ترکیبی از مشکلات مردان و زنان است.

مطالعه ای که اخیرا در این زمینه انجام شده نشان می دهد طب سوزنی می تواند تعداد، جنبش و کیفیت اسپرم ها را نیز افزایش دهد.

هدف طب سنتی چین تنظیم و هماهنگ کردن تمام بدن و ایجاد محیط طبیعی مناسب برای رشد و سلامت انسان است.

افراد مختلف معمولا با استفاده از طب سوزنی در زمینه های مختلف بهبود یافته و سلامت و کیفیت زندگی شان افزایش می یابد. بیماران از کشف طب سوزنی و تاثیرات آن بر روی بدن شان همیشه احساس خوشحالی و خرسندی می کنند.

اسپرم ویکی پدیا

وب‌سایت کلینیک‌ها

رفع مسئولیت: این محتوا برای آگاهی بیشتر شما است که از منابع کلینیکی و پزشکان معتبری تهیه شذه است ولی جایگزین مشاوره‌ و تشخیص پزشکی، دندانپزشکی یا کلینیکی نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ و هیچ‌گونه پشتیبانی در مورد خدمات پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک در این وب‌سایت ارائه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =