خانه کلینیک ها / بیماری و دردها / درد عضلات / درمان سیاتیک و کاهش به کمک طب سوزنی چینی به صورت ایمن و طبیعی
درد تحتانی کمر یا سیاتیک

درمان سیاتیک و کاهش به کمک طب سوزنی چینی به صورت ایمن و طبیعی

افراد بسیاری در جهان از درد کمر رنج می برندطبق گزارش انجمن سلامت ملی آمریکا، در حدود 80 درصد مردم آمریکا از درد تحتانی کمر در زندگی خود رنج می برند. این رقم بسیار چشم گیر است. یعنی آن که از هر 5 نفر آمریکایی 4 نفر هم اکنون دچار درد کمر بوده یا آن که در آینده به آن متبلا خواهد شد.این مسئله نشان می‌دهد که درد تحتانی کمر پس از سردرد، دومین مشکل عصبی رایج در آمریکا می‌باشد. یکی از روش های ایده آل و طبیعی برای رفع این مشکل استفاده از طب سوزنی برای درمان سیاتیک می باشد.

دلایل و عوامل مختلفی در به وجود آمدن درد کمر دخیل هستند که تنها برخی از آن‌ها ساختاری هستند.

این مشکلات که اغلب با اصطلاح سیاتیک شناخته می‌شوند، معمولاً به علت آسیب یا کشیدگی و سپس التهاب در عضلات نرم که از مهره‌ها حمایت می‌کنند به وجود آمده و به این طریق به عصب سیاتیک فشار وارد می‌کنند.

گاهی اوقات نیز عوامل دیگر مانند تنگ شدگی کانال نخاعی یا بیرون زدگی دیسک کمر عامل بروز درد می‌باشند.

به دلیل آن که عوامل مختلفی باعث به وجد آمدن درد می‌شوند، در نتیجه روش درمان استانداردی نیز برای آن وجود ندارد. طب سوزنی برای درمان سیاتیک محبوبیت زیادی یافته و مردم معمولاً از مزایا و فواید آن بسیار راضی هستند.

مطالعات کنترل شده بسیاری که در آن‌ها گروه مورد آزمایش طب سوزنی دریافت کرده و گروه دیگر هیچ درمانی دریافت نمی‌کند، نشان می‌دهند که طب سوزنی روش مؤثر و قابل اعتماد برای کاهش درد است.

تحلیل و مقایسه مطالعات انجام شده در این زمینه که در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شد نشان داد که طب سوزنی به‌طور چشم گیر در مقایسه با عدم انجام درمان، تأثیر زیادی در بهبودی درد داشته است.

درمان سیاتیک با استفاده از طب سوزنی بدون داشتن عوارض جانبی

با افزایش ابتلا به سیاتیک و گسترش این بیماری در میان مردم، بیماران برای درمان این درد به انواع مختلف روش‌ها روی آورده‌اند. استفاده از طب سوزنی برای درمان سیاتیک در واقع یکی از روش‌های جدیدی است که مردم از آن استفاده می‌کنند.

همچنین به‌کارگیری آن اثرات مثبت و تضمین‌شده‌ برای مقابله با درد و از بین بردن آن دارد. اولین مزیت این روش آن است که درمان سیاتیک با استفاده از طب سوزنی، روشی کاملاً طبیعی است و به هیچ وجه شامل استفاده از دارو یا به‌کارگیری روش‌های مبتنی بر جراحی، نیست.

استفاده از طب سوزنی برای درمان کمر دردبه‌طور ساده می‌توان این روش را فرو کردن سوزن در نقاط خاصی از بدن برای ایجاد جریان آزادانه انرژی جی در بدن توصیف کرد.

برقراری جریان آزادانه و درست در بدن، به کاهش درد بسیاری از بیماران کمک کرده است.

این روش یک نظریه نیست بلکه اثرات مثبت آن توسط بیمارانی که از طب سوزنی برای بهبود درد سیاتیک خود استفاده کرده‌اند، به‌واقع تجربه‌شده است. به همین دلیل است که امروزه پزشکان بسیاری استفاده از طب سوزنی را برای بهبود سلامت بیمارانشان تجویز می‌کنند.

درد سیاتیک در واقع به بروز درد در ناحیه کمر گفته می‌شود. این درد معمولاً از بالای باسن به سمت پاها کشیده می‌شود. این درد معمولاً به علت اسپاسم و گرفتگی عضلات اتفاق می‌افتد که عامل آن کم‌تحرکی یا سالخوردگی هست.

همچنین ببینید:  درمان سنتی سیاتیک و کمر درد به کمک طب سنتی چینی و طب سوزنی

برخی از بیماران درد کمر به دلیل کم تحرکی و سالخوردگی به وجود می آیدمبتلا به این مشکل، گاهی در این بخش از بدن خود بی‌حسی را تجربه می‌کنند.

همچنین گاهش ممکن است که برخی از بیماری‌های تضعیف‌کننده بدن مانند بیرون‌زدگی دیسک،ممکن است موجب سیاتیک شده باشد. ولی خوشبختانه راه‌حل‌های خوبی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد.

بیماران بسیاری استفاده از طب سوزنی برای درمان سیاتیک بیماران را به عنوان راهی برای از بین بردن اسپاسم ها و کاهش درد، می‌شناسند.

طب سوزنی برای عصب سیاتیک فواید بسیاری دارد. طب سوزنی می‌تواند گردش خون را در ناحیه گودی کمر و نخاع افزایش داده که اثرات بسیاری در از بین بردن درد دارد.

این کار عضلات را آزادکرده و به استخوان‌ها استحکام و انعطاف می‌بخشد. به علاوه طب سوزنی می‌تواند موجب افزایش انرژی در بدن فرد و در نتیجه فعالیت بیشتر او گردد.

طب سوزنی می‌تواند گردش خون را در ناحیه گودی کمر و نخاع افزایش دهددر نتیجه با استفاده از طب سوزنی می‌توان جهت کاهش علائم اقدام کرد. البته باید توجه داشت که قطعاً اثرات استفاده از طب سوزنی برای درمان سیاتیک به‌یک‌باره ظاهر نمی‌شوند.

اثرات آن بسته به نوع بدن هر فرد متفاوت است. داشتن کمی اطلاعات در مورد سیاتیک می‌تواند به فرد کمک کند از چگونگی عملکرد طب سوزنی برای درمان درد سیاتیک آگاه شود. سیاتیک نوعی درد است که به علت فشار در عصب سیاتیک و دیگر عوامل به وجود می‌آید.

درد از طریق اسپاسم عضلاتی که این عصب به‌طور مستقیم به آن‌ها متصل است، اتفاق افتد. همچنین این درد ممکن است به علت التهاب خود عصب ایجاد گردد.

تحلیل مفاصل نیز اگر در اطراف مهره‌ها اتفاق افتاده باشد خود ممکن است عاملی برای تحریک و ایجاد فشار بر روی این عصب گردد.

تحلیل مفاصل نیز اگر در اطراف مهره‌ها اتفاق افتاده باشد خود ممکن است عاملی برای تحریک و ایجاد فشار بر روی عصب سیاتیک گرددبا این حال اگر بیماری و عامل ایجاد درد در سیاتیک شدید باشد و بسیار پیشرفت کرده باشد، ممکن است دیگر انجام طب سوزنی برای درمان آن چندان مؤثر واقع نشود و یا حداقل نتواند بیماری را به‌طور کامل درمان کند.

زمانی که یکی از دیسک‌های ستون فقرات بر روی این عصب حساس فشار وارد کند، عضلات اطراف آن منقبض‌شده و باعث ایجاد درد می‌شوند.

قطعاً نمی‌توان انتظار داشت با انجام طب سوزنی آسیب واردشده به ستون فقرات و فشار ایجادشده ناشی از آن را از بین برد.

طب سوزنی می‌تواند اسپاسم عضلات و التهاب آن را کاهش دهد ولی نمی‌تواند سایش و آسیب‌های واردشده به دیسک را ترمیم کند.

ولی وجه مثبت طب سوزنی آن است که این روش می‌تواند به صورت طبیعی و ایمن سیاتیک را درمان کند. در این روش نیازی به مصرف دارو (که ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شوند) نیست.

همچنین با استفاده از این روش دیگر لازم نیست خطر سپردن عصب‌های بسیار حساس را به تیغ جراحی بپذیرید. به‌طورکلی طب سوزنی بهترین روش برای درمان دردهای عصبی بدون تجربه عوارض جانبی است.

زمانی که مریدین ها به علت استرس یا بیماری مسدود شوند، سلامت فرد دچار مشکل می‌شود

چطور طب سوزنی به درمان سیاتیک کمک می کند؟

طب چینی بر اساس نظریه‌ای ایجاد شده است که در آن گفته می‌شود بدن انسان مسیرهایی است که به جریان چی یا انرژی حیات اجازه می‌دهد به گردش در آید.

همچنین ببینید:  درمان درد و برطرف کردن ناراحتی های عضلات و بخش های دیگر بدن با طب سوزنی

زمانی که این کانال‌ها به علت استرس یا بیماری مسدود شوند، سلامت فرد دچار مشکل می‌شود. طب سوزنی با فرو کردن سوزن‌هایی نازک تلاش می‌کند این کانال‌ها را پاک سازی کرده تا جریان چی بتواند دوباره به صورت آزادانه جریان یابد.

طب سوزنی یکی از شاخه‌های طب چینی است که طب سوزنی می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را درمان کند. در طول 40 الی 50 سال اخیر طب سوزنی توانسته است در طب غربی جایگاه خود را پیدا کند.

در یکی از مطالعاتی که اخیراً در زمینه طب سوزنی انجام شد، 50 نفر شامل 33 زن و 17 زن که همگی از درد تحتانی کمر به مدت 6 ماه رنج می‌بردند به‌طور تصادفی به سه گروه تقسیم شدند.

گروه مورد آزمایش تحت درمان طب سوزنی یا طب سوزنی الکتریکی قرار گرفتند در صورتی که گروه کنترل طب سوزنی دارو نما دریافت کردند. پس از 4 ماه درمان و یک جلسه درمانی اضافی پس از دو ماه، گروهی که تحت درمان طب سوزنی قرار گرفته بودند بیشتری تغییر در میزان درد را گزارش کرده بودند.

این مطالعه نشان داد که اکنون شواهد معقول در رابطه با تأثیر طب سوزنی از نظر تأثیر کاهش درد در برخی دردهای مزمن وجود دارد. اگر چه نتایج این آزمایش بسیار جالب است.

ولی یک مطالعه 50 نفری کوچک شواهد کافی برای نتیجه گیری کلی را فراهم نمی‌کند. انجام مطالعات بیشتر برای اثبات تأثیر گذاری طب سوزنی مورد نیاز است.

مطالعات کوچک انجام شده دیگر نیز نتایجی مشابه به دست داده‌اند. به‌طور کلی می‌توان گفت این مطالعات تا حدودی از این طب سوزنی روشی بسیار مؤثر برای درمان درد تحتانی کمرنتیجه گیری که طب سوزنی روشی بسیار مؤثر برای درمان سیاتیک و درد کمر و در بسیاری از موارد درد تحتانی کمر می‌باشد، حمایت می‌کنند.

شواهد حاکی از آن است که طب سوزنی همچنین در کنترل درد سیاتیک نیز مؤثر است. کسانی که تحت درمان طب سوزنی قرار گرفته‌اند معمولاً می‌گویند توانسته‌اند به‌طور موفقیت آمیز دردهای مزمن خود را کنترل کرده و حتی آن را از بین ببرند.

با کنار هم قرار دادن شواهد و مطالعات علمی مختلف و در نظر گرفتن وصف تأثیر طب سوزنی توسط کسانی که آن را تجربه کرده‌اند می‌تواند گفت طب سوزنی قطع ارزش امتحان کردن را دارد.

علاوه بر این، فرم مرسوم درمان با روش درمانی غربی ، افرادی هم هستند که در حال پژوهش بر روی روش‌های درمانی جایگزین هستند که ممکن است در تسکین درد و مشکلات و ناراحتی‌های حاصله از درد سیاتیک مؤثر باشد.
طب سوزنی برای درمان دردهای سیاتیکی یک روش درمانی جایگزین استطب سوزنی برای درمان دردهای سیاتیکی یک روش درمانی جایگزین است که به نظر می‌رسد نتایج امید بخشی در درمان درد عصب ارائه می‌کند.

یا طب سوزنی، هیچ دخالت عمل جراحی و یا هیچ فرمی از داروهای تجویزی وجود ندارد. این روش کاملاً طبیعی است.در این روش با فرو کردن سوزن‌هایی در نقاط خاصی از بدن چی یا جوهره انرژی بدن به جریان می‌افتد.

طب سوزنی یک روش احتمال و حدس و گمان نیستند . این روش توسط بیماران سیاتیکی که آن را امتحان شده است و مشخص شده که جریان چی می‌تواند به تسکین درد آن‌ها کمک کند.

همچنین ببینید:  درمان سنتی سیاتیک و کمر درد به کمک طب سنتی چینی و طب سوزنی

سیاتیک شرایطی است که در آن یک درد سریع و ناگهانی وجود دارد که از باسن به سمت پاها می‌رود. علی‌الخصوص تمرکز آن در ناحیه پایینی کمر است.

طب سوزنی درد سیاتیک را تسکین می دهدمدارک به دست آمده از این افراد در واقع کارشناسان را وادار می‌کند که استفاده از طب سوزنی به عنوان یک گزینه اضافی برای درمان و تسکین درد برای افراد سیاتیکی را مد نظر قرار دهند.

کرختی یکی از علائم این بیماری است که می‌تواند دلیلی برای بعضی بیماری‌های حاد شونده مثل فتق دیسک کمری باشد که می‌تواند منجر به سیاتیک گردد.

خوشبختانه، طب سوزنی می‌تواند یک راه حل باشد که توسط بیماران مبتلا به سیاتیک برای رفع اسپاسم و گرفتگی و تسکین سریع درد کشف شده است.

مزایای بی‌شماری وجود دارد که می‌تواند از طب سوزنی درمان سیاتیک اخذ شود. این روش می‌تواند جریان خون در ناحیه کمر و نخاع را بهبود بخشد که برای بدن در کنار درد نابود کننده مؤثر است.

انعطاف پذیری عضلات بهبود یافته است و استخوان‌ها می‌توانند قوی شوند. به‌طور ناخواسته ، فرد می‌تواند به دلیل افزایش انرژی حاصل از درمان زندگی فعال‌تری را پیش برد.

طب سوزنی یک فرم مطمئن درمانی برای کاهش علائم است اگر چه تأثیرات آن معمولاً فوری و آنی نیست و در مورد افراد مختلف فرق دارد. به منظور درک این مطلب که چرا طب سوزنی در درمان سیاتیک مؤثر است فهمیدن این که چه چیزی موجب بروز درد سیاتیک می‌شود مهم است .

عوامل ایجاد سیاتیک

سوایی از عوامل دیگر ، مهم‌ترین فاکتور در بروز این درد وارد آمدن فشار بر روی عصب سیاتیک می‌باشد. گرفتگی عضلات امری عادی است زیرا که عصب مستقیماً به عضلات وصل می‌شود. التهاب عصب سیاتیک می‌تواند یکی دیگر از فاکتورهای ایجاد کننده درد باشد.

فرو کردن سوزن در نواحی خاص از بدن به درمان سیاتیک کمک می کندزمانی که مفاصل استخوانی علی‌الخصوص در اطراف ناحیه ستون فقرات بعضی از فرم‌های بیماری‌های حاد شونده را داشته باشند می‌تواند منجر به بروز درد شود زیرا ستون فقرات بر عصب مربوطه اثر می‌گذارد.

در مواردی که شامل بیماری‌های حاد شونده می‌باشد طب سوزنی برای تسکین درد مناسب نیست. ممکن است به‌طور موقت درد کاهش یابد اما شرایط را به‌طور کامل رفع نخواهد کرد.

این مسئله به دلیل شرایطی است که دیسک ستون فقرات فشار بر عصب حساس را آغاز می‌کند که عضلات را سفت کرده و منجر به درد می‌شود.

طب سوزنی نمی‌تواند موقعیت دیسک را عوض کند اما می‌تواند گرفتگی یا التهاب عضله که ممکن است درد را تسکین دهد و برای تغییر جای دیسک هیچ توانایی ندارد را کم کند.

اگر چه ممکن است طب سوزنی برای درمان سیاتیک ثابت کند که ایمن‌ترین و طبیعی‌ترین روشی است که در آن درد تسکین یافته و بیماران سیاتیکی درمان می‌شوند.

با این فرم از درمان نیازی به فرآیندهای جراحی که عصب را در معرض تیغ قرار می‌دهد و مصرف داروهایی که ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد نیست.

به‌طور کلی ممکن است طب سوزنی بهترین جایگزین برای تسکین درد و درمان سیاتیک بدون هیچ گونه عوارض جانبی باشد.

درد عضله ویکی پدیا فارسی

درباره salemchi

رفع اندام سیب و گلابی شکل بدون جراحی
دستورهای غذایی لذیذ بگیرید.!