صورت شما با این روش درمانی چندسال جوانتر و بدن سالم می شود!!

رفع کمردرد با استفاده از طب سوزنی و تکنیک های مختلف طب شرقی چینی

انجام طب سوزنی روی کمربرخی از مردم طب سوزنی را نوعی روش درمانی اسرار آمیز می‌دانند. کسانی که در مورد این روش درمانی طب چینی اطلاعاتی دارند، می‌دانند که طب سوزنی یک روشی درمانی بوده که اثر گذاری آن برای رفع کمردرد آزمایش و اثبات شده است. اگر تازه با آن آشنا شده‌اید،

بهتر است ادامه این مقاله را بخوانید. در ادامه ما اطلاعاتی در مورد درمان کمر درد با استفاده از طب سوزنی در اختیار شما قرار داده و در مورد آن بحث می‌کنیم، طب سوزنی می‌تواند به عنوان درمان به کار رود و بسیار تأثیر گذار است.

طب سوزنی برای رفع کمردرد

طب سوزنی 2علیرغم هزاران سال نتایج کاربردی و عملی، هیچ کسی نمی‌تواند با اطمینان کامل بگوید که طب سوزنی چگونه عمل می‌کند. تحقیق آتی به دنبال آن است که از اطلاعات بیشتر درباره این که طب سوزنی در چه شرایطی کمک می‌کند

و هم چنین مکانیسمی که به واسطه آن طب سوزنی به بهبود بدن کمک می‌کند پرده بر دارد. هر دوی این‌ها اهداف آزمایشات انجام شده توسط محققان در مرکز سلامت گروه برای مطالعات سلامت است.

تحقیقات جدید رفع کمردرد مزمن با طب سوزنی چین

مطالعات اسپاین (تحریک کردن نقاط برای بررسی کارایی سوزن گذاری) سه روش مختلف درمان انواع کمردرد با طب سوزنی و هم چنین درمان طب معمولی را باهم مقایسه کرد.

این سه روش شامل درمانهای انحصاری بر مبنای یک تشخیص خاص، یک درمان استاندارد شده که همان کار برای هر فرد انجام می‌شود و درمانی تحت عنوان طب سوزنی تحریکی است که به وسیله تحریک نقاط بدون شکافتن پوشت انجام می‌شود.

طب سوزنی تحریک با وارد کردن فشار بر روی نقاط با استفاده از یک خلال دندان می‌باشد.

بیماران مزبور پس از گذراندن 8 جلسه درمانی (به مدت 3 هفته و هر هفته 2 جلسه) به صورت دوره‌ای برای مدت 1 سال به زندگی طبیعی خود بازگشتند تا میزان بهبودی‌شان را گزارش دهند.
بخوانید:  درمان آسیب ورزشی ، رفع مشکلات و صدمات در ورزش به کمک طب سوزنی

نقاط مختلف طب سوزنی در بدنبه‌طور قابل توجه، نتایج حاصله از سه روش تحریک نقاط طب سوزنی بر نتایج حاصله از درمان‌های دارویی مرسوم برتری جست.

از آن جایی که تحرک نقاط بدون سوراخ کردن پوست به‌اندازه طب سوزنی واقعی مؤثر بود محققان با تعجب می‌گویند چه چیزی می‌تواند رخ داده باشد.

برای آن دسته از ما که هر روزه با طب سوزنی سر و کار داریم این نتایج چندان تعجب برانگیز نیستند. ما می‌دانیم که روش تحریک نقاط (با استفاده از سوزن‌ها، فشار انگشتان، ضربه زدن، مگنت‌ها و گرما) اغلب در مقایسه با حقیقت تحرک نقاط تناسب کمتری دارد.

هم چنین، اینکه هر سه این روش‌های تحریک نقاط مؤثر بودند این ایده را به ذهن متبادر می‌کند که غالباً تحریک کانال انرژی درست در بدن موجب بروز یک پاسخ مثبت می‌شود.

آیا این مسئله به معنای آن است که تنها تحریک نقاط به بهبود بیماری‌ها و رفع کمردرد کمک خواهد کرد؟

نقاط طب سوزنی برای رفع کمردرد و سیاتیکاکثریت پزشکان می‌گویند نه، برای درمان و بهبود کمردرد و یا هر شرایط دیگر بهترین نتایج حاصل تحریک نقاط درست است و تحریک هر نقطه‌ای الزاماً کمک کننده نخواهد بود.

به عنوان مثال بعضی از افراد، به درمانهایی که بر نقاط در ناحیه مشکل دار تمرکز می‌کنند خیلی خوب پاسخ می‌دهند. برای کمردرد با استفاده از این روش نقاط در قسمت پایینی کمر بسیار مؤثرند.

با مقایسه، افراد دیگری وجود دارند که بهترین پاسخ را به درمانهایی می‌دهند که از نقاط در دیگر قسمت‌های بدن دور از ناحیه مشکل دار استفاده می‌کنند. در مورد کمر درد ممکن است این نقاط بر روی مچ دست، قوزک پا، دست‌ها و پاها باشد.

بهترین تست کدام روش (یا ترکیب روش‌ها) بهتر عمل خواهد کرد که از توجه به میزان بهبود آنی حاصل می‌شود. به عبارت دیگر، اگر طب سوزنی به‌طور صحیح انجام شود می‌بایست منجر به کاهش درد و دیگر علائم هم به صورت آنی و یا حداقل یک یا دور روز پس از درمان گردد.

در غیر این صورت روش متفاوت دیگری برای استفاده از طب سوزنی مؤثرتر خواهد بود. من قبل از کشف روش تسکین طبیعی درد 32 سال از درد مزمن رنج بردم.

طب سوزنی برای کاهش درد

مواردی که باید در مورد درمان کمردرد با طب سوزنی بدانید

برخی از مردم طب سوزنی را یک روش درمانی اثر گذار برای دردهای بدنی و سر می‌دانند، این در حالی است که مطالعات اثبات کرده‌اند این روش نه تنها برای کاهش درد کمر، بلکه برای درمان دیگر دردها و بیماری‌های بدن، سلامتی، زیبایی پوست و اندام نیز می‌تواند به کار رود.

بخوانید:  درمان التهاب و ورم مفصل و رفع آرتروز با کمک طب سوزنی و ماساژ چینی

طب سوزنی یین و یانگ
طب سوزنی چطور به رفع کمردرد کمک می کند؟

عملکرد طب سوزنی به عنوان یک شیوه طبی بستگی به نوع سبک طب سوزنی دارد که برای درمان انتخاب می‌کنید. اگر از کمر درد رنج می‌برید، طب سوزنی چینی توصیه می‌شود.

این روش باهدف گرفتن نقاطی در قسمت‌های خاصی از بدن که در آن‌ها عدم تعادل یا انسداد در جریان انرژی چی ایجاد شده است، اقدام به درمان کمر درد می‌کند. کمر درد به علت انسداد در مسیر جریان انرژی چی به سمت منطقه کمر می‌باشد.

آکوپوینت (نقاط طب سوزنی) توسط این روش چینی جهت رفع این انسداد تحریک می‌شوند. طول مدت جلسه طب سوزنی بستگی به نوع انسداد و تعداد گیرها در نقاط مرتبط موجود در مسیر حرکت چی دارد.

ستون مهره ها ویکی پدیا فارسی

وب سایت کلینیک ها

رفع مسولیت: این محتوا برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است و به دلیلی برای مشاوره های پزشکی، تشخیص یا ارائه درمان توسط متخصصین مراقبت بهداشتی واجد صلاحیت نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ شما همواره باید با پزشک خود یا یک متخصص مراقبت بهداشتی مشاوره نمایید تا پرسش های خود را در زمینه شرایط پزشکی خود مطرح نمایید./ وب سایت کلینیک ها هیچ گونه پشتیبانی یا پیشنهادی در مورد محتوا، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک خاص یا هر گونه مواد یا اطلاعاتی در این راهنما یا هر جای دیگری در این وبسایت ارائه نمی دهد.