چشم، گوش، قلب و ریه

اگر سوزش قلب دارید با طب سوزنی آن را متوقف کنید

یک مطالعه نشان می‌دهد که «طب سوزنی تأثیر بسیاری زیادی در به حداقل رساندن سوزش قلب در دوران بارداری دارد».در ادامه، این مطالعه این‌طور نتیجه می‌گیرد که «در هنگام انجام این مطالعه، به نظر طب سوزنی، ابزاری کارآمد در کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی دارد».

همچنین این مطالعه نتیجه می‌گیرد که طب سوزنی در درمان سوزش قلب «می‌تواند نیاز به دارو را کاهش دهد.» علائم سوزش قلب به میزان قابل‌توجهی برای 75 درصد از زنان بارداری که به‌صورت تصادفی طب سوزنی دریافت کردند در مقایسه با 31 درصد در گروه کنترل، کاهش یافت.

استادانی که این پروژه تحقیقاتی را اداره می‌کردند اظهار داشتند که کاهش نیاز به دارو در زنان باردار به‌واسطه استفاده از طب سوزنی یک مزیت ویژه محسوب می‌شود.

این مطالعه همچنین اشاره می‌کند که استفاده از روش طب سوزنی عوارض جانبی مهمی ندارد و نتیجه می‌گیرد که طب سوزنی کیفیت زندگی زنان باردار را نیز بهبود می‌بخشد.

سوزش قلبنقاط طب سوزنی برای درمان سوزش قلب بر چه اساسی انتخاب می شوند؟

این پژوهش بر استفاده از انتخاب نقاط از پیش تعیین‌شده در طب سوزنی به‌منظور کنترل این پژوهش تأکید می‌کند. به‌طورمعمول، یک متخصص طب سوزنی، انتخاب نقاط را با توجه به علائم و نشانه‌های بیماری در بیمار انجام می‌دهد.

نقاط طب سوزنی در این پژوهش شامل P6 (قرارگرفته رو بازو) و SP4 (قرارگرفته روی پاها) از پیش انتخاب‌شده است. ترکیب نقاط P6 و SP4 طب سوزنی که در زبان چینی به ترتیب نیگوآن و گونگان نامیده می‌شوند، بیش از 1000 سال است که در درمان اختلالات قلب، قفسه سینه و معده به کار گرفته می‌شوند.

ترکیب این نقاط از هشت نقطه هم ریز در طب چینی انتخاب‌شده‌اند. بر تأثیرات خاص این هشت نقطه طب سوزنی در متون، پژوهش‌ها و موارد تاریخی متعددی در تاریخچه طب چینی تأکید شده است.

هرکدام از این نقاط به‌تنهایی روی بخشی از مسائل پزشکی کارکرد دارند این در حالی است ترکیب آن‌ها، عملکرد ویژه‌ای بر تمام سیستم اختلالات داخلی پزشکی دارد. یکی دیگر از نقاط هم ریز شامل نقطه SI3 همراه با BL62 است. ترکیب این دونقطه در درمان اختلالات گردن، شانه، کمر و گوشه داخلی چشم، کاربرد دارد.

نقاط TB5 با GB41 اختلالات گوشه خارجی چشم، گوش و گونه را درمان می‌کنند. آخرین نقاط هم ریز هم LU7 و KI6 هستند که روی اختلالات گلو، قفسه سینه و معده تأثیر دارند.

بسیاری از مطالعات روی استفاده از یک نقطه منحصربه‌فرد در سلامت بیمار تمرکز دارند؛ اما طب سوزنی، عملاً نقاط را به‌منظور افزایش اثربخشی درمان طب سوزنی باهم ترکیب می‌کند.

ذکر این نکته قابل‌توجه است که این پژوهش به پیروی از هردوی دستورالعمل‌های عمومی در انتخاب نقاط طب سوزنی به‌صورت تکی در درمان سوزش قلب و دستورالعمل طب چینی در انتخاب نقاط ترکیبی می‌پردازد.

سوزن درمانی ویکی پدیا فارسی

وب‌سایت کلینیک‌ها

رفع مسئولیت: این محتوا برای آگاهی بیشتر شما است که از منابع کلینیکی و پزشکان معتبری تهیه شذه است ولی جایگزین مشاوره‌ و تشخیص پزشکی، دندانپزشکی یا کلینیکی نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ و هیچ‌گونه پشتیبانی در مورد خدمات پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک در این وب‌سایت ارائه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 2 =