چشم، گوش، قلب و ریه

درمان آسم کودکان و رفع مشکلات تنفسی با استفاده از طب سوزنی چین

در این مقاله ما استفاده از طب سوزنی در مراقبت بهداشتی از کودکان را بررسی می کنیم چرا که بطور خاص به درمان آسم کودکان مربوط می شود.

برای انجام این کار می بایست ابتدا با ارائه یک توضیح در خصوص اینکه طب سوزنی چیست  و از منظر فیزیولوژیک چگونه عمل می کند آغاز کنیم. طب سوزنی از طریق فرو کردن سوزنهای بسیار نازک در نقاط خاصی از بدن انجام می شود که با تسکین و رفع یک ناراحتی فرضی مرتبط است.

متوسط عمق فرو کردن سوزنها بین 8 الی 20 سانت است و در هر جلسه بمدت 15 الی 20 دقیقه در موضع باقی می مانند.

درمان آسم کودکان

طب سوزنی دقیقا چگونه عمل می کند؟

از منظر علمی، طب سوزنی با سیستم عصب سمپاتیک و سیستم گردش خون به همراه خیلی سیستم های فیزیولوژیک دیگر عمل می کند تا بدن را در یک موقعیت فرضی تنظیم  و تعدیل نماید.

نقاط معمول طب سوزنی بر روی یکی از چهارده عروق اصلی قرار دارند  و نقاط روی همان رگها از طریق سیستمی از امواج الکترو مغناطیس تحت عنوان چی به هم مربوط می شوند.

طب چینی به آسم به عنوان ژیائو چوئان ارجاع می دهد که در زبان انگلیسی تحت عنوان خس خس سینه و تنگی نفس ترجمه می شود.

این دو حالت بیماریهای جداگانه ای در نظر گرفته می شوند و به معنای دقیق کلمه درمان می شوند. اغلب بیمارانی که خس خس سینه دارند از تنگی نفس هم رنج می برند اما عکس این حالت الزاما صادق نیست.

تفاوت اصلی بین این دو در آن است که خس خس سینه با یک صدای سوت مانند در حین نفس کشیدن مشخص می شود.

علت و درمان آسم کودکان در طب چینی بر مبنای سه فاکتور اصلی استدرمان آسم کودکان

  • فاکتور اول حمله میکروبهای بیماریزای خارجی است. این میکروبهای بیماریزا ممکن است سرما ، گرما ، گرده های گیاهان ، دود سیگار یا هر ماده حساسیت زای دیگری باشد.

گام اول در درمان آسم کودکان انجام یک تست آلرژی است. اگر ماده حساسیت زای خاصی کشف شود پاک کردن خانه از هر آیتمی که ممکن است حاوی این ماده آلرژی زا باشد مهم است .

از منظر طب سوزنی ، آسم نوع سرد با خس خس سینه، تنفس سریع و سرفه با خلط روشن در میان دیگر علائم نمایان می شود در حالی که آسم نوع گرم با یک سرفه کامل با خروج خلط چسبنده و زرد رنگ در میان دیگر علائم و نشانه ها نمایان می شود.
  • فاکتور دوم در بروز آسم در کودکان رژیم غذایی است.احتمال بروز حمله آسم با رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای مواد خام ، چرب ، سرخ شده  و در بعضی موارد صدف و سایر غذاهای دریایی افزایش می یابد.تشخیص مواد غذایی که آسم در کودکان را تشدید می کند و حذف این مواد غذایی از رژیم غذایی آنها می تواند در کاهش تعداد حملات بسیار موثر باشد.
  • از منظر طب چینی سومین فاکتور کمبود زیر بنایی است .منشا این کمبودها یک وضوع مادرزادی یا یک بیماری مزمن است که منجر به ضعف می گردد. ضعف درونی منجر به تجمع خلط می گردد  چرا که به متابولیسم آب بدن لطمه وارد می شود. در این مورد ، تولید و نگهداری خلط در ریه قرار دارد که اندام اصلی درگیر در بروز حملات آسمی مکرر است .

درمان آسم کودکان

چه عواملی که در درمان آسم کودکان تاثیر دارند؟

نقاط طب سوزنی و فرمولهای گیاهی بسیاری وجود دارند که در درمان آسم کودکان موثرند . بسته به سن و  وضعیت سلامتی کودک ، ممکن است  فشار درمانی  و ماساژ چینی مختص کودکان جایگزین طب سوزنی گردد.

برای درمان کودک مبتلا به آسم دقت نمایید که کودک را به نزد یک متخصص زبده و دارای جواز کار ببرید و به خیل خانواده هایی بپیوندید که از مزایای این روش درمانی قوی و قدیمی بهره برده اند.

آسم ویکی پدیا فارسی

وب‌سایت کلینیک‌ها

رفع مسئولیت: این محتوا برای آگاهی بیشتر شما است که از منابع کلینیکی و پزشکان معتبری تهیه شذه است ولی جایگزین مشاوره‌ و تشخیص پزشکی، دندانپزشکی یا کلینیکی نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ و هیچ‌گونه پشتیبانی در مورد خدمات پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک در این وب‌سایت ارائه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 18 =