طب سوزنی پزشکی چیست و چگونه در درمان بیماری ها به فرد کمک می کند؟

طب سوزنی پزشکی به انجام طب سوزنی توسط یک پزشک عمومی گفته می شود. طب سوزنی پزشکی روشی درمانی است که سابقه آن به هزاران سال پیش در چین باز می گردد.

طب سوزنی پزشکی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد

تنها ریشه در چین ندارد بلکه با ترکیبی از روش های کره ای، ژاپنی و چینی و … تکامل یافته است.

به طور کلی متخصص طب سوزنی پزشکی از طریق فرو کردن سوزن هایی در بدن طب سوزنی را انجام می دهد.

طب سوزنی می تواند برخی از علائم بیماری ها مانند حالت تهوع، درد عضلات، سر درد، آرتریت و … را درمان کند.

زمانی که این فرآیند توسط پزشک طب سوزنی انجام گیرد، بسیار دقیق و ظریف خواهد بود.

طب سوزنی پزشکیچگونگی عملکرد طب سوزنی چیست

سازمان غذا و داروی آمریکا سوزن های طب سوزنی را همانند دیگر وسایل پزشکی تحت نظارت دارد.

در نتیجه زمانی که به یک کلینیک طب سوزنی مراجعه می کنید و قصد انجام طب سوزنی را دارید،

می توانید مطمئن باشید او از سوزن های ضد عفونی شده استفاده می کند

و فردی که طب سوزنی را قرار است بر روی شما انجام دهد به طور کامل در این زمینه آموزش دیده است.

مشاوره رایگان برای درمان با انواع طب سوزنی

تماس با دکتربرای معاینه و مشاوره جهت درمان و زیبایی بدن با طب سوزنی سنتی و  لیزری سرد بدون سوزن کلیک کنید.

تماس و پاسخگویی

نظریات فراوانی در مورد علت و چگونگی عملکرد طب سوزنی و تاثیر گذاری آن بر روی بدن مطرح شده است.

رایج ترین نظریه آن است که طب سوزنی توسط هورمون های عصبی بر بدن تاثیر گذاری دارد.

به طور گسترده پذیرفته شده است که طب سوزنی می تواند موجب آزاد سازی مواد شبه افیونی در بدن گردد.

همچنین تحقیقاتی وجود دارند که به فعالیت غدد درون ریز عصبی به عنوان طریقه اثر گذاری طب سوزنی اشاره دارند.

سازمان های مشهور زیادی مانند سازمان سلامت جهانی پذیرفته اند که

طب سوزنی درمانی موثر و موفقیت آمیز است.

طب سوزنی پزشکی ایمن ترین نوع طب سوزنی در میان انواع مختلف آن است.

اگرچه طب سوزنی روشی موثر برای درمان بسیاری از بیماری هاست، ولی برخی از ورزشکاران هستند که

بدون گذراندن آموزش های مربوطه و داشتن مهارت کافی برای انجام ایمن طب سوزنی بر روی بدن،

اقدام به انجام آن می کنند که البته قادر به ایجاد نتایج مورد انتظار از طب سوزنی بر روی بیمار نیز نیستند.

طب سوزنی پزشکی

آیا طب سوزنی در کنار سایر روش های درمانی موثر است ؟

متخصص و پزشک طب سوزنی می توانند در مورد انجام طب سوزنی به تنهایی

و یا استفاده از آن به طور همزمان در کنار روش های درمانی دیگر، به بیمار مشاوره دهند.

طب سوزنی به ویژه در کاهش علائم و عوارض جانبی روش های درمانی دیگر از جمله حالت تهوع ناشی از درمان هایی مانند شیمی درمان، بسیار موثر است.

یکی از مزیت های طب سوزنی آن است که می تواند بسیاری از علائم و مشکلات را بدون استفاده از دارو درمان کند.

در نتیجه طب سوزنی به ویژه برای خانم های باردار که از مریضی صبح گاهی و حالت تهوع رنج می برند، بسیار مفید است.

همچنین طب سوزنی برای درمان مشکلاتی مانند درد های عضلانی

یا آسیب دیدگی های مکرر بخشی از بدن مانند سندرم مجرای مچ دستی یا آرنج تنیس بازان موثر است.

بیماران معمولا می خواهند درد های مزمن و آسیب دیدگی های خود را

بدون داشتن عوارض جانبی که ممکن است به همراه استفاده از دارو ها ایجاد شود، درمان کنند.

فواید و مزایای طب سوزنی پزشکیطب سوزنی پزشکی

همچنین یکی دیگر از مزایای طب سوزنی آن است که این روش می تواند نیاز به استفاده از دارو برای درمان بیماری

و آسیب دیدگی را کاهش داده یا به طور کلی بیمار را از آن بی نیاز کند.

به علاوه برخی از بیماران پس از مدتی به دارو های مسکن پاسخ مناسب نمی دهند.

بنابراین زمانی که طب سوزنی در کنار روش های دیگر درمانی مورد استفاده قرار گیرد،

ارزش و تاثیر گذاری آن بهتر مشخص خواهد شد.

اگر از درد یا ناراحتی خاصی رنج می برید، بهتر است با پزشک متخصص طب سوزنی خود مشورت کنید

تا امکان استفاده از طب سوزنی برای درمان علائم و خود بیماری و مشکل را برای شما مشخص کند.

طب سوزنی پزشکی گاهی می تواند در کنار دارو ها و درمان های تجویز شده

و حتی گاهی نیز به تنهایی برای درمان بیماری و مشکل به کار گرفته شود.

طب سوزنی پزشکی دارای عوارض جانبی بسیار کمی بوده که آن را

به یک روش درمانی بسیار جذاب برای بیماران تبدیل کرده است.

مشاوره برای درمان با انواع طب سوزنی

تماس با دکتربرای معاینه و مشاوره جهت درمان و زیبایی بدن با طب سوزنی لیزری سرد بدون سوزن کلیک کنید.

تماس و پاسخگویی

طب سنتی چین ویکی پدیا

وب سایت کلینیک ها

رفع مسولیت: این محتوا برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است و به دلیلی جایگزین مشاوره های پزشکی، تشخیص یا ارائه درمان نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ شما همواره باید با پزشک خود یا یک متخصص مراقبت بهداشتی مشاوره نمایید تا پرسش های خود را مطرح نمایید./ وب سایت کلینیک ها هیچ گونه پشتیبانی در مورد محتوای پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک خاص یا هر گونه مواد یا اطلاعاتی در این راهنما یا هر جای دیگری در این وبسایت ارائه نمی دهد.