درباره طب سوزنی
موضوعات داغ

فواید طب سوزنی لیزری چیست و از این روش در چه مواردی می‌توان استفاده کرد؟

روش طب سوزنی با لیزر به‌هیچ‌وجه دردی را در بدن ایجاد نمی‌کند. فقط گاهی ممکن است فرد احساس گرما در پوست خود را تجربه کند.

شما می توانید از طب سوزنی لیزری بدون سوزن برای درمان و زیبایی استفاده کنید.یکی از روش‌های رایج برای رفع بسیاری از مشکلات استفاده از طب سوزنی هست.

بااینکه این روش دوای درد بسیاری از مشکلات جسمی و روحی به‌حساب می‌آید

ولی مشکل اینجاست که خیلی از افراد از سوزن ترس دارند،

به‌خصوص بسیاری از کودکان از سوزن به‌شدت می‌ترسند

و به‌هیچ‌وجه تن به روشی مثل طب سوزنی که در آن از ده‌ها سوزن استفاده می‌شود، نمی‌دهند.

خوشبختانه برای این‌گونه مواقع می‌توان از روشی مشابه طب سوزنی استفاده کرد.

روش طب سوزنی لیزری شیوه‌ای است که به ما امکان می‌دهد

از فواید طب سوزنی سنتی چین استفاده کنیم ولی نیازی به استفاده از سوزن‌های آن نمی باشد.

درواقع فواید طب سوزنی لیزری دقیقاً مشابه طب سوزنی معمولی است

با این تفاوت که به‌جای سوزن از لیزر سرد استفاده می‌شود.

تماس با دکتربرای پاسخ به سوالات جهت درمان دردها، بیماری و زیبایی بدن و کنترل وزن با طب سوزنی لیزری LLLT کلیک کنید.

تماس و پاسخگویی

فواید طب سوزنی لیزری چیست و این روش چطور عمل می‌کند؟

طب سوزنی برای بسیاری از مردم روشی شناخته‌شده است.

بااین‌حال افراد زیادی هستند که از طریقه انجام طب سوزنی و اثرگذاری آن بر بدن خبر ندارند.

با این شرایط تصور سطح پایین آگاهی مردم نسبت به فواید طب سوزنی لیزری نباید چندان سخت باشد.

طب سوزنی لیزری برای درمان بیماری و زیبایی بدون بدون کاربرد سوزن

شاید در ابتدا طب سوزنی لیزری یک روش پیچیده و یا حتی خطرناک به نظر برسد. ولی در حقیقت این روش کاملاً برعکس است.

طب سوزنی لیزری بسیار ساده است.

لیزر درواقع همان نور معمولی است که با یک فرکانس مشخص از دستگاه به بیرون تابیده می‌شود.

در روش طب سوزنی لیزری، نور لیزر به پوست و در نواحی مشخص و استراتژیک تابانده می‌شود.

فوتون‌های نور که اجزای تشکیل‌دهنده نور هستند، در پوست و بافت‌ها جذب می‌شوند

بخوانید:  تاریخ طب سوزنی و درمان با استفاده از این روش طب سنتی باستانی چین

و به این صورت سلول‌هایی که در زیر سطح پوست قرار دارند را تحریک می‌کنند.

این عمل باعث فعال کردن نقاط طب سوزنی می‌شود، درست همان‌طور که طب سوزنی معمولی این نقاط را تحریک می‌کند.

درواقع این عمل را می‌توان مشابه عمل فتوسنتز در گیاهان دانست.

گیاهان با دریافت نور خورشید در برگ‌هایشان و انجام فتوسنتز، نیروی لازم و موردنیازشان را به دست می‌آورند.

فواید طب سوزنی لیزری برای برطرف کردن بیماری‌ها و زیبایی بدن

بیماری‌ها و مشکلات بسیاری وجود دارد که می‌تواند با استفاده از لیزر LLLT سرد طب سوزنی درمان شود.

مطالعات اخیری که در مورد فواید طب سوزنی لیزری انجام‌گرفته‌اند مشخص کرده‌اند که این روش برای درمان:

عوارض بعد از سکته مغزی، فلج، سندرم تونل مچ‌دستی، التهاب تاندون، فاسئیت پلانتار (plantar facitis)،

آلوپیشیا آرتا (alopecia areata)، سینوزیت، ترک سیگار، کاهش وزن، آسم، انواع آلرژی‌ها،

آسیب‌ بافت‌های نرم، درد و اختلالات مفاصل می‌تواند مفید باشد.

همچنین بیماری‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند که با استفاده از طب سوزن قابل‌درمان هستند

و درمانگرها برای کمک به درمان و بهبود آن‌ها از طب سوزنی لیزری بهره‌ گیرند.

فواید طب سوزنی لیزری برای کودکان

از فواید طب سوزنی لیزری به‌کارگیری آن برای کودکان است.

این روش به‌طور خاص برای مشکلات:

شب‌ادراری، تکرر ادرار، مشکلات هاضمه، اسهال، فلج صورت و آسیب‌دیدگی‌های دیگر می‌تواند به کار گرفته شود.

استفاده از لیزر برای درمانی بیماری‌ها برای این طیف از بیماران می‌تواند بسیار مؤثر باشد چراکه کودکان معمولاً از سوزن می‌ترسند

و این مشکلی شایع است که درمانگران هنگام استفاده از سوزن در روش‌هایی مانند طب سوزنی با آن مواجه می‌شوند.

لیزر باعث می‌شود کودکان به روش‌های درمانی اطمینان پیدا کنند و با از محیط درمانی و درمان گر نترسند.

این در حالی است که فرآیند بهبود مشکل بسیار در این روش سریع و مؤثر است.

آیا طب سوزنی لیزری درد دارد

آیا طب سوزنی لیزری درد دارد و باعث سوزش پوست می شود

روش طب سوزنی با لیزر به‌هیچ‌وجه دردی را در بدن ایجاد نمی‌کند.

فقط گاهی ممکن است فرد احساس گرما در پوست خود را تجربه کند.

هر چه پوست تیره رنگ‌تر باشد احتمال احساس کردن این گرما بیشتر خواهد بود.

این به‌این‌علت است که پوست‌های تیره رنگ‌تر سریع‌تر و مؤثرتر نور لیزر را به خود جذب کرده و گرما ایجاد می‌کنند.

بخوانید:  درمان درد با طب سوزنی چین و اینکه چطور به رفع بیماری های بدن کمک می کند؟

اگر بیمار هنگام انجام درمان در پوست خود گرما احساس کرد باید این مسئله را با درمانگر و پزشک خود اطلاع دهد.

درمان گر نیز با بررسی شرایط قدرت لیزر یا محل تابش آن را تغییر می‌دهد.

اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که مدت زیادی است می‌خواهید طب سوزنی را امتحان کنید

ولی از فرو رفتن سوزن در بدنتان می‌ترسید، می‌توانید به‌راحتی اثرات طب سوزنی را بدون تحمل ترس ناشی از سوزن امتحان کنید.

فواید طب سوزنی لیزری می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و کیفیت زندگی را افزایش دهد تا سلامت و تعادل به بدن بازگردد.

لیزر مورداستفاده در این روش طب مدرن چین

فرکانس نوری که برای لیزر مورداستفاده در طب سوزنی لیزری انتخاب می‌شود متغیر است

ولی معمولاً فرکانس نور رنگی قرمز و گاهی نور متمایل به مادون‌قرمز برای این منظور در نظر گرفته می‌شوند.

هر دوی این نورها برای درمان مورداستفاده قرار می‌گیرند. انتخاب نور بسته به محلی که قرار است تحت درمان قرار بگیرد انتخاب می‌شود.

مثلاً اگر ناحیه گوش قرار باشد تحت لیزر درمانی قرار بگیرد، احتمالاً لیزر قرمزرنگ دیودی در نظر گرفته می‌شود.

این در حالی است که کار بر روی بافت‌های عضلات به‌احتمال‌زیاد با استفاده از اشعه مادون بنفش بهترین نتیجه را خواهد داشت.

لیزر همچنین می‌تواند در توان‌های مختلف تنظیم شود.

بیشتر درمانگرها از لیزرهای نسبتاً ضعیف و ارزان‌تر 5 مگاواتی استفاده می‌کنند.

این لیزرها زمان بیشتری لازم دارند تا انرژی یکسانی را به نقطه طب سوزنی موردنظر منتقل کنند.

بااین‌حال استفاده از لیزرهای گران قمت تر و قدرتمندتر هم نسبتاً رایج است.

این دستگاه‌های لیزر باید توسط مراجع رسمی مورد تأیید قرارگرفته باشند.

به‌طور مثال لیزر 500 مگاواتی ازجمله لیزرهای رایجی است که

به درمانگر اجازه می‌دهد بیمار را 100 برابر سریع‌تر از لیزرهای قدرت پایین درمان کند.

تماس و پاسخگویی

طب سنتی چین ویکی پدیا

وب سایت کلینیک ها

رفع مسولیت: این محتوا برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است و به دلیلی جایگزین مشاوره های پزشکی، تشخیص یا ارائه درمان نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ شما همواره باید با پزشک خود یا یک متخصص مراقبت بهداشتی مشاوره نمایید تا پرسش های خود را مطرح نمایید./ وب سایت کلینیک ها هیچ گونه پشتیبانی در مورد محتوای پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک خاص یا هر گونه مواد یا اطلاعاتی در این راهنما یا هر جای دیگری در این وبسایت ارائه نمی دهد.