کاربرد طب سوزنی چیست و چرا باید از این روش برای درمان مشکلات سلامت استفاده کرد؟

در طی هزاران سال این روش درمانی تنها به یک دلیل همچنان باقی مانده است به دلیل آنکه تأثیر گذار و کاربرد طب سوزنی و اثر آن در بخش های مختلف لمس شد است.

طب سوزنی درمانی یکی از قدیمی‌ترین اشکال درمان‌های شناخته شده برای انسان است.

این مقاله توضیحی در مورد اطلاعات پایه در رابطه با  کاربرد طب سوزنی و چگونگی تأثیر گذاری آن ارائه می‌دهد.

5 مورد از مهم‌ترین دلایلی که اثبات می‌کند همه باید از طب سوزنی استفاده کنند، بدین قرار است

کاربرد طب سوزنی برای از بین بردن درد

مقایسه سوزن های طب سوزنی با سوزن های دیگربیشتر مردم زمانی که در مورد طب سوزنی فکر می‌کنند، در واقع خاصیت و ویژگی کاهش درد آن را در نظر می‌گیرند.

این ویژگی طب سوزنی مشهورترین خصیصه آن در ایالات متحده آمریکا می‌باشد. در مواردی که

آسیب‌های دردناک، به خصوص به بافت‌های نرم بدن وارد می‌شود، به عنوان گزینه اول برای درمان، در نظر گرفته می‌شود.

در طب سوزنی از سوزن‌های بسیار نازک،

یک بار مصرف و فولادی به منظور تحریک مکانیسم درمان در بافت‌های آسیب دیده و دردناک استفاده می‌شود.

غدد درون ریز عصبی و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن تحریک شده

و در نتیجه حساسیت عصب‌های فعال کم می‌شود. در همین حال تعمیر و بازیابی بافت‌های آسیب دیده نیز سرعت می‌گیرد.

کاربرد ضد درد طب سوزنی چیست ؟

مقایسه قطر سوزن طب سوزنی با دیگر سوزن هابرخی از مردم از سوزن زدن در بدن متنفر هستند یا آنکه به سوزن کاری عادت ندارند. این مسئله کاملاً قابل درک است.

زمانی که بیشتر مردم سوزن را می‌بینند، آن را همانند سوزن‌های بزرگ زیرپوستی که به هنگام کودکی امتحان کرده‌اند، می‌بینند.

معمولاً این خاطرات دردناک بوده و شکلات و یا جایزه‌ای که

در انتها به کودک داده می‌شود، تنها تسلی کوچک برای این درد است.

کاربرد الکترو آکوپانکچرطب سوزنی به‌طور کلی از سوزن‌های بسیار کوچک استفاده کرده و ضخامت آن‌ها حتی به‌اندازه قطر یک مو هم نمی‌رسد.

سوزن‌ها تحت نظر و توسط یک پزشک طب سوزنی در بدن قرار گرفته می‌شوند و این فرآیند کاملاً بدون درد است

و برای بعضی افراد جهت درمان سریع‌تر در جلسه درمانی از سبک دیچی گرفتن

یا برق لحظه‌ای توسط قرار گرفتن دقیق سوزن در کانال مریدین استفاده می‌شود تا اثر درمانی کامل شود.

کاربرد طب سوزنی و قدمت آن به هزاران سال می رسد

تاریخچه طب سوزنی چینتخمین‌ها در مورد میزان قدمت طب سوزنی متفاوت هستند

ولی بیشتر منابع توافق نظر دارند که کاربرد طب سوزنی قدمتی 4 الی 5 هزار ساله دارد.

در طول این دوره 4 تا 5 هزار ساله، پزشکان و ورزکاران طب سوزنی زمان زیادی

برای کشف روش‌های استفاده و کاربردهای این روش و سبک درمانی داشتند.

امروزه و در عصر مدرن، کاربرد طب سوزنی همچنان به پیشرفت و اصلاح شدن توسط دانشمندان ادامه می‌دهد

تا ساز و کار دقیق فیزیولوژیکی آن مشخص شده و توضیحی علمی برای چگونگی کارکرد آن ارائه گردد.

کاربرد طب سوزنی برای متعادل کردن احساسات

طب سوزنی مدت‌های بسیار به عنوان یک روش درمانی برای کمک به متعادل کردن شرایط روحی و احساسی مردم به کار می‌رفته است.

در تئوری طب سنتی چین، کاربرد طب سوزنی راهی برای متعادل کردن و توزیع متناسب انرژی چی در بدن فرد است

و ما امروزه با کمک تکنولوژی‌های مدرن و تحقیقات که شامل انجام ام آر آی

(تصویربرداری رزونانس مغناطیسی) و پی ای تی (عکس برداری با مواد رادیو اکتیو پوزیترون دهنده) هستند

می‌دانیم که در واقع طب سوزنی بخش‌هایی از مغز را تحریک کرده و بر آزاد سازی اندورفین و هورمون‌های عصبی تأثیر می‌گذارد.

طب سنتی چینی و انرژی چی
این روش درمانی کاملاً ایمن است!

زمانی که طب سوزنی توسط یک فرد یا پزشک آموزش دیده و دارای گواهی نامه انجام شود،

روشی بسیار ایمن خواهد بود.رایج‌ترین عوارض جانبی طب سوزنی شامل

ایجاد یک پارگی مویرگ یا همان کبودی می‌باشد که در اکثر افراد اتفاق نمی‌افتد و اگر هم ایجاد شود،

خود به خود برطرف می‌شود البته ویتامین سی کافی در بدن نیز برای جلوگیری از هر نوع کبودی نیاز می‌باشد.

طب سنتی چین ویکی پدیا