درد اسکلتی و مفاصل

درد زانو را با کمک گرفتن از طب سوزنی درمان کرده و درد آن را تخفیف دهید

گاهی درد زانو ممکن است در اثر گیر انرژی چی بدن باشد که مدت های زیاد فرد را با زانو درد یک یا دوتا درگیر می کند اما این درد با چند جلسه از بین می رود

طب سوزنی در زمینه تسکین و از بین بردن درد، کاملاً روشی اثبات شده و مطمئن است. هر روزه هزاران نفر در سراسر کشور آمریکا برای درمان دردهایشان و به خصوص درد زانو از طب سوزنی بهره می‌برند.

سازمان سلامت ملی آمریکادر مطالعه‌ای که اخیراً توسط موسسه ملی سلامت آمریکا انجام گشته، مشخص شده است که طب سوزنی برای درد زانو ناشی از استئوآرتریت مؤثر است.

در واقع طب سوزنی توانست در تحقیقات انجام شده نیاز به استفاده از دارو را تا 40 درصد کاهش داده

و در عین حال عملکرد و تأثیر گذاری آن‌ها را تا 40 درصد افزایش دهد.

همچنین مطالعات دیگر انجام شده نیز نشان می‌دهند که

استفاده از طب سوزنی به کاهش نیاز به انجام جراحی بر روی زانو نیز تأثیر گذار است.

طب سوزنی همچنین می‌تواند درد و التهاب را در تاندون‌ها، شانه، آسیب دیدگی‌ها و آرتریت روماتیسمی نیز کاهش دهد.

کسانی که به این بیماری‌ها مبتلا هستند و درد ناشی از آن را تجربه کرده‌اند می‌دانند که 40 درصد کاهش درد زانو با طب سوزنی بسیار زیاد است.

التهاب مفاصل و درد زانو را با طب سوزنی به خوبی درمان کنیداگر چه افراد در مقابل انجام درمان‌های مختلف، واکنش‌های مختلفی از خود نشان می‌دهند

ولی به‌طور کلی پس از انجام 8 جلسه درمانی، درد حاصل از بیماری تا حدود 80 درصد کاهش می‌یابد.

همچنین توانایی کاهش در مصرف داروهای مسکن می‌تواند به معنی کاهش خطر ابتلا به عوارض جانبی دراز مدت آن‌ها باشد.

همچنین باید متذکر شد که طب سوزنی روشی بسیار ایمن است و احتمال بروز عوارض جانبی در آن بسیار پایین می‌باشد.

در واقع بیشتر مردم به جای تجربه عوارض جانبی، احساس سلامت و آرامش خاصی را پس از انجام طب سوزنی پیدا خواهند کرد.

به همین دلیل است که طب سوزنی یکی از روشی بسیار محبوب شناخته شده است.

تنظیم غدد

عملکرد طب سوزنی برای درمان درد زانو

ما به درستی نمی‌دانیم که طب سوزنی به چه طریق عمل می‌کند. دو فرضیه کلی علمی در مورد طریقه عملکرد طب سوزنی وجود دارد.

فرضیه دروازه و فرضیه اندورفین. فرضیه دروازه چنین می‌گوید که تحریک ایجاد شده بر اثر فرو کردن سوزن‌های طب سوزنی،

از ارسال پیام درد در برخی از قطر سوزن مورد استفاده در طب سوزنیرشته‌های عصبی جلوگیری می‌کند.

در حالی که فرضیه دیگر می‌گوید طب سوزنی با تحریک بدن موجب ترشح اندورفین،

ماده‌ای تسکین دهنده و بسیار قوی، به‌طور طبیعی در مغز می‌شود.

هر دو نظریه باارزش هستند ولی ما همچنان از نظر علمی نمی‌دانیم که طب سوزنی دقیقاً به چه طریق عمل می‌کند.

البته جای نگرانی هم وجود ندارد چرا که ما در مورد عملکرد برخی از داروها مانند تایلنول هم اطلاعات دقیق و کافی نداریم

سوزن‌های به کار گرفته شده در طب سوزنی نسبت به سوزن‌های معمولی بسیار نازک‌تر هستند.

گاهی پزشک بر حسب نیاز از روش طب سوزنی الکتریکی،

طب سوزنی گوش و امبدینگ کت گوت برای درمان ریشه درد استفاده می کند.

بعضی از افراد همیشه فکر می کنند علت زانو درد حتما از آسیب دیدن مفصل زانو یا تاندون ها و یا ساییدگی غضروف زانو یا آرتروز است

اما همیشه این به این علت ها نیست حتی در سن جوانی،

در طب چینی علت های بیماری یا درد در قسمتی از بدن مثل زانو،

کمر و مچ دست و غیره مربوط به مشکل در اعضای داخلی بدن است که

بخشی از انرژی چی آن از زانو رد می شود و با سلامت اعضای مربوطه درد برطرف می شود.

معمولاً یک پزشک طب چینی باتجربه قادر خواهد بود بدون ایجاد هیچ‌گونه درد در بدن بیمار،

سوزن‌ها را در مکان‌های مخصوص مسیر حرکت انرزی چی بدن قرار دهد.

به هنگام فرو رفتن سوزن در بدن، فرد احساس آرامش بسیار عمیقی پیدا کرده

و به‌طور هم زمان نقاط طب سوزنی درمانی مورد نظر هم تحریک می‌شوند.

به‌طور معمول، 6 تا 12 سوزن کوچک در نقاط مختلف بدن یا دیگر محل‌های بدن، قرار داده می‌شوند.

گاهی اصلا هیچ سوزنی به خود زانو اصلا زده نمی شود.

برخی از بیماران حتی توانسته‌اند تنها با قرار دادن یک سوزن هم تسکین در درد خود را تجربه کنند

هر چند که به‌طور معمول، فرو کردن چند سوزن برای تأثیر گذاری مناسب مورد نیاز است.

طب سوزنی مي‌تواند بسياري از بيماري‌ها را درمان کنداثر طب سوزنی و درمان درد زانو

بیماران معمولاً درست هم زمانی که سوزن‌ها در بدن آن‌ها فرو کرده می‌شوند، احساس آرامش را تجربه می‌کنند.

البته نحوه واکنش بدن هر فرد متفاوت است و برخی بیماران تا پیش از جلسه ششم نیز حتی

آن تسکین دردی که به دنبالش هستند، را دریافت نمی‌کنند.

برای تأثیر گذاری طولانی مدت نیز معمولاً چندین جلسه درمانی نیاز دارد.

برای این کار انجام دو جلسه درمانی در هفته، به مدت 3 هفته پیشنهاد می‌شود.

پس از این دوره انجام یک جلسه در هفته به مدت 2 هفته باید انجام گیرد.

بعد از آن هم باید شرایط بیمار سنجیده شده و متخصص تشخیص دهد که

آیا انجام درمان‌های بیشتر مورد نیاز است یا خیر. بسیاری از بیماران پس از اتمام دوره درمانی دیگر نیازی به مراجعه ندارند

در حالی که بیمارانی که دردهای مزمن را تجربه می‌کند ممکن است نیاز داشته باشند

جلسات طب سوزنی را به صورت مرتب انجام دهند تا درد زانویشان آن‌ها را آزار ندهد.

البته مواردی هم هست که طب سوزنی برای درمان درد چندان تأثیر گذار ظاهر نمی‌شود ولی این موارد بسیار نادر هستند.

طب سوزنی به احتمال زیاد تنها درمان مورد نیاز برای تسکین درد زانو می‌باشد.

ولی باید بدانید که این روش درمانی در کنار دیگر روش‌های درمانی

و داروهای ضد التهاب و مسکن، ورزش، فیزیوتراپی و ماساژ درمانی، می‌تواند به کار گرفته شود.

بسیاری از پزشکان طب سوزنی از این که در کنار دیگر پزشکان برای گرفتن بهترین نتیجه،

به درمان بیماران بپردازند، خوشحال می‌شوند.

زانو در ویکی پدیا