خانه کلینیک ها / بیماری و دردها / سردردها و میگرن / درمان سردردها و فشارهای عصبی با طب سوزنی و طب چینی بدون عوارض

درمان سردردها و فشارهای عصبی با طب سوزنی و طب چینی بدون عوارض

درمان سردردها با استفاده از طب سوزنی امروزه در بین بیشتر افراد جوامع مختلف رواج دارد.هر کسی که سردردی داشته است به سهولت می داند که سر درد چگونه می تواند اثر عمده ای بر زندگی اتان داشته باشد. این سردردها می توانند برای مدت کوتاه یا در مورد بعضی مبتلایان تا چند روز ادامه داشته باشد.

برخی از افراد به اندازه کافی این شانس را ندارند که برای علت بروز این شرایط پاسخی بیابند. در طب سوزنی و طب چینی چندین الگوی متفاوت تعریف شده که  می توانند تسکین دائمی را برای درمان سردردها فراهم کرده و به جلوگیری از مصرف طولانی مدت دارو کمک کند.

علائم و راه های درمان سردردها چیست ؟درمان سردردها

• ممکن است در یک طرف سر رخ دهند.
  • ممکن است در هر دو طرف سر رخ دهند.
  • ممکن است چیزی شبیه فشار در داخل سر احساس شود.
  • ممکن است شامل گرفتگی گردن و سرشانه باشد.
  • ممکن است همراه با تهوع و استفراغ باشد.
  • ممکن است موجب حساسیت به نور شود.
  • ممکن است بر اثراستنشاق یک بوی خاص ایجاد شوند .
  • ممکن است موجب بی خوابی شوند.
  • ممکن است تمرکز کردن بر روی دیگر کارها و امور را مشکل سازد.

درمان سردردها

در طب چینی ممکن است سردردها چندین دلیل مختلف داشته باشند :

رژیم غذایی فقیر :  خوردن انوع غذاهای نادرست
کمبود خواب : ممکن است بدن نتواند بطور درست خود را بازیابی نماید.
کم آبی بدن : مصرف کم آب در رژیم غذایی
فعالیت جنسی بسیار زیاد ممکن است باعث عوارض جبران ناپذیری برای بدن گردد.
استرس : یک عامل بسیار معمولی استرس
تروما : ناشی از آسیب سر یا گردن

همه دلایل فوق الذکر می بایست با مکانیسمی انجام شوند که حرکت رو به بالا و رو به پایین چی خود( انرژی) را کنترل می کند .

برخی از سردردها ممکن است بر اثر هجوم مقدار زیادی انرژی به ناحیه سر ایجاد شوند مثل زمانی که یک دانشجو برای مدت طولانی برای مطالعه امتحانات پایان ترم وقت صرف کرده و تمرکز می کند یا بر اثر کمبود چی در ناحیه سر باشد.

بیشتر بخوانید:  طب سوزنی برای تسکین درد سردردهای سینوسی با استفاده از تکنیکهای مختلف

اینکه دلیل سردرد از چه نوعی باشد مهم نیست، طب سوزنی به دنبال متعادل کردن جریان چی( انرژی) وارده به ناحیه سر می باشد.

درمان سردردها

در طب غربی برای درمان سردردها از چه روشی استفاده می کنند؟

طب غربی برای تسکین درد به تجویز دارو می پردازد. متاسفانه این داروها می توانند اعتیاد آور بوده و در طول زمان عوارضی را برای بدن به همراه داشته باشند.

هم چنین ممکن است پس از مدتی اثر خود را از دست داده و نیاز به افزایش دوز مصرفی نیاز داشته باشید. این داروهای مسکن تنها درد را مخفی کرده و به ریشه بروز مشکل توجهی نمی کنند.

طب سوزنی در درمان سردردها هیچ گونه عوارض ناخواسته ای ندارد و در کوتاه مدت می توانند موجبات تسکین درد را فراهم سازد. مضافاً بر این اگر با انجام آزمایشات پزشکی به علت سردردتان پی نبرده اید طب سوزنی قادر به کشف علت و درمان سردردها شما خواهد بود.

هدف درمان طب سوزنی یافتن ریشه مشکل بوجود آمده و درمان آن است نه فقط رفع علائم ایجاد شده بنابراین قادر به تسکین دائمی است. هم چنین طب سوزنی می تواند مانع از بروز سردردها و هم چنین علائم وابسه به آنها در آینده شود.

سردرد ویکی پدیا فارسی