افسردگی، استرس، اضطراب

رفع افسردگی ، ناراحتی و بد خلقی به کمک طب سوزنی چینی و روش های طبیعی

افسردگی یک اختلال خلق است که توسط علائم جسمی و روان‌شناختی مشخص می‌شود که می‌توانند برای کارکرد روزانه معمول فرد تعیین‌کننده باشد. رفع افسردگی با روش های طبیعی ممکن است

رفع افسردگی با طب سوزنی

بی خوابیافراد افسرده اغلب از بدخوابی، گریه‌های بیهوده و بی‌دلیل، اضطراب، نگرانی، ضعف حافظه، عدم تمرکز، دردهای بدن،

اختلالات شکمی و عدم علاقه به انجام فعالیت‌هایی که قبلاً از انجام آنها لذت می‌بردند رنج می‌برند.

در بیشتر موارد روش درمان شامل مصرف داروهای ضدافسردگی و یا مشاوره است.

آیا طب سوزنی می‌تواند برای بد خلقی، مودی نبودن و رفع افسردگی به شما کمک کند؟

مطالعه جدید در خصوص طب سوزنی در درمان اختلالات افسردگی ماژور نشان از آن دارد که

طب سوزنی می‌تواند یک روش درمانی مؤثر و ایمن برای درمان افسردگی باشد

نقاط مختلف طب سوزنی در بدنو حتی زمان‌هایی که داروهای ضدافسردگی استاندارد مناسب نیستند برای هزاران نفری که هرساله از افسردگی رنج می‌برند امیدبخش باشد.

در ابتدا شایان‌ذکر است که طب چینی افسردگی را دقیقاً به‌عنوان بیماری نمی‌شناسد.

هدف طب چینی درمان علائم ویژه‌ای است که منحصر به هر فرد است تا با توجه همزمان به جسم، ذهن و احساسات توازن در درون فرد برقرار شود.

به‌عنوان یک قانون کلی، طب چینی افسردگی را در ارتباط با کمبود انرژی چی در مسیر مریدین دو اندام داخلی می‌داند. یکی از اندام‌ها قلب (اندام مرتبط با خوشی و شادی)

و دیگری طحال (اندام مرتبط با راضی بودن و حالت عکس آن نگران بودن) است.

غالباً کبد هم درگیر می‌شود (اندام مرتبط با استرس) بنابراین افراد نه تنها احساس بدی دارند بلکه می‌توانند استرس بیشتری را تجربه نمایند.

درمان و رفع افسردگی و دپرس بودن با طب سوزنی

زمانی که الگوها (تشخیص) تعیین می‌شوند، دکتر طب سوزنی ترکیبی از نقاط در مسیر انرژی چی در بدن را انتخاب می‌کند که مختص هر فرد است.

هم‌چنین پزشک می‌تواند تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی را توصیه نماید.

طب سوزنی یک روش روانپزشکی به نام شن منِ دارد که برای بیماری های روحی و روانی بسیار موثر است.

این تغییرات می‌تواند شامل پرداختن به ورزشی تنفسی یوگا، چی کونگ در جهت به حرکت درآوردن انرژی چی در بدن باشد

یا یافتن فعالیتی در جهت غذا دادن به قلب که فرد از انجام آن احساس رضایت می‌کند باشد

و اطمینان از اینکه فرد برای حمایت از طحال از یک رژیم غذایی ساده و سبک پیروی کند.

البته همه افراد نیاز به این ورزش های تنفسی طب چینی ندارند و طب سوزن شن و سنتی و الکتریکی می تواند برای درمان کافی باشد.

طب سوزنی یک روش درمان قدیمی در طب چینی است که دامنه کاربرد گسترده‌ای دارد. هزاران سال است که در سرتاسر دنیا استفاده شده است

درد ناحیه تحتانی کمرو برای افرادی که از کمر درد و دیگر فرم‌های درد رنج می‌برند، برای بهبود نازایی، برای تسکین استرس و برای دیگر اهداف استفاده شده است.

طب سوزنی با وارد کردن سوزن‌های کوچک استریل در نقاطی از مریدین یا مسیر نیروی چی از بدن کار می‌کند که

متخصصین و پزشکان معتقدند که این سوزن‌ها به انتشار انرژی مثبت کمک می‌کند

که در طی فرآیند درمان انرژی منفی را بیرون می‌راند. پزشکان بر این باورند که نیروی زندگی که

چی نامیده می‌شود ممکن است به دلایل مختلفی چون صدمه روحی، استرس،

رژیم غذایی فقیر و عدم ورزش و تحرک جسمی مسدود شود

و هم‌چنین ممکن است به روش‌های مختلفی بروز کند. با برطرف کردن این انسداد بیماران احساس آسودگی و آرامش می‌نمایند.

اضطراب و افسردگی مردمان سرتاسر دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بسیاری از افراد به دنبال روش‌های درمانی مختلف از جمله صحبت با یک درمانگر یا استفاده از داروهای تجویز شده هستند.

طب سوزنی در توجه به افسردگی و اضطراب مفید است و هم‌چنین می‌تواند به‌عنوان تسکین دهنده خوب استرس استفاده شود.

هدف طب سوزنی آرام نمودن افراد از طریق درمان است که می‌تواند بر افرادی که از اضطراب و افسردگی رنج می‌برند اثر مثبتی داشته باشد.

درمان دردهای  مختلف علاوه بر رفع افسردگی

طب سوزنی برای افراد مبتلا به کمر درد و افرادی که عضلات کشیده دارند هم استفاده‌ شده است.

طب سوزنی افراد با بیماری‌هایی چون آرتریت، سردرد، میگرن، جابجایی مهره‌های گردن، سیاتیک، آسیب‌دیدگی عضلات و کوفتگی‌ها را درمان کرده است.

ترشح اندورفین در مغزقبل از صحبت با یک دکتر طب سوزنی در خصوص هر نوع آسیب یا اختلال عاطفی مثل اضطراب، افسردگی پس از حادثه و غیره با دکترتان صحبت کنید.

ممکن است افراد از درجات مختلف موفقیت با طب سوزنی لذت ببرند اما بسیاری موفقیت با دامنه‌ای از شرایط شامل نازایی را گزارش داده‌اند.

دلایل دقیق موفقیت طب سوزنی به‌طور کامل درک نمی‌شوند اما مطالعات نشان داده‌اند که

فروکردن سوزن‌های نازک طب سوزنی در نقاط خاصی از بدن به انتشار هورمون اندورفین کمک می‌کند.

زیرا مطالعاتی که هدایت شدند از سطوح پلاسما اندورفین استفاده می‌کنند

و ممکن است این مسئله تصویر واضحی از سطوح پلاسما اندورفین موجود در سیستم عصبی مرکزی نباشد.

با این وجود این درمان قدیمی توسط افراد بسیاری که یک‌بار طب سوزنی را امتحان کردند موفقیت‌آمیز گزارش‌شده است.

استفاده از طب سوزنی توسط ورزشکاران و هم‌چنین بسیاری از عامه مردم که

از آسیب‌های فیزیکی و مسائل عاطفی مثل استرس و اضطراب رنج می‌برند برای درمان آسیب‌دیدگی و درد ادامه دارد.

یافتن راه‌هایی برای مدیریت و فرونشاندن استرس اثر مثبتی بر چندین وجه از زندگی فرد دارد

و طب سوزنی چنین روش درمانی است که توسط آن بسیاری از افراد به چنین هدفی دست می‌یابند.

به‌عنوان یک قانون کلی بهتر است که به رژیم غذایی پایبند باشند که میزان میوه‌ها و سبزی‌ها خام تعبیه‌شده در آن کم باشد چرا که میوه‌ها و سبزی‌ها خام فشار بیشتری را بر دستگاه هاضمه وارد می‌کنند.

و مطمئن شوید که 20 الی 30 درصد از رژیم غذایی آنها از مواد پروتئینی باشد.

همچنین کاهش مصرف مقدار نان جو و مواد غذایی لبنی گاو هم می‌تواند مفید باشد.خوردن میوه و سبزیجاتاز آنجایی‌ که افسردگی معمولاً در ارتباط یک نوع کمبود است و بنابراین از پیاده‌روی هم باید خودداری کرد؛

بنابراین تمرین‌های ورزشی بسیار جدی و طاقت‌فرسا و خوابیدن و رفت به رختخواب بعد از نیمه‌شب هم ممنوع است.

از مصرف مشروبات الکل نیز باید خودداری کرد.

رفع افسردگیدر نهایت نقاط طب سوزنی خاصی نشان داده‌ شده‌اند که بر نواحی از مغز اثر می‌گذارند که

حساسیت به درد و استرس را کاهش داده و هم‌چنین موجب بهبود ریلکسی و کاهش استرس و نگرانی فرد می‌گردد.

این مسئله احتمالاً چرایی این مسئله را توضیح می‌دهد که

چرا بسیاری از بیماران روش طب سوزنی را آن قدر آرامش‌ بخش می‌یابند (بسیاری از افراد در طول جلسات درمان واقعاً به خواب می‌روند)

اما توضیح اینکه طب سوزنی چگونه می‌تواند در برابر افسردگی از فرد حمایت کند راه طولانی زیادی در پیش دارد.

فشار روانی ویکی پدیا