درد اسکلتی و مفاصل

درمان آسیب ورزشی ، رفع مشکلات و صدمات در ورزش به کمک طب سوزنی

تحقیقات ثابت کرده‌اند که استفاده از طب سوزنی، فرآیند بهبود و درمان آسیب ورزشی و صدمات ناشی از ورزش را تسریع می‌بخشد.

منظور از درمان آسیب ورزشی یعنی رفع دردهای عضلانی و التهاب و درد مفاصل و گرفتگی عضلانی در حین ورزش.

درمان آسیب ورزشی با طب سوزنی

یک پارچه سازی و استفاده ترکیبی از درمان‌های غربی و شرقی بهترین نتیجه را دارد و می‌تواند به‌طور کامل آسیب دیدگی‌های مزمن و شدید را در بسیاری از موارد بهبود دهد.

با استفاده از ترکیب روش‌ها، آسیب دیدگی خیلی سریع و به‌طور کامل بهبود یافته و عملکرد بدن به سرعت به حالت اول باز می‌گردد.

معمولاً طب سوزنی برای درمان آسیب ورزشی در موراد زیر استفاده می‌شود:

پارگی تاندونکشیدگی، پارگی و رگ به رگ شدن

یکی از رایج‌ترین آسیب دیدگی‌های ورزشی گرفتگی عضلات و کشیدگی آن‌ها می‌باشد. گرفتگی در واقع سفت شدگی بیش از حد یک عضله است.

در گرفتگی، عضلات دچار آسیب می‌شوند و در کشیدگی، تاندون‌ها صدمه می‌بینند.

معمولاً در پی آسیب دیدگی، به غیر از درد شدید، التهاب و تورم نیز در محل ایجاد شده و سرخی و کبودی پوست یا کاهش محدوده حرکتی مفاصل ممکن است بوجود آید.

باقی ماندن التهاب به مدت طولانی در یک محل ممکن است

باعث ایجاد بافت‌های اضافی و اثر زخم شده و بدن را از داشتن حرکت معمولی خود، محروم کند.

دردهای مزمن

در بیشتر موارد، بیماری که درد مزمنی را تجربه می‌کند، محدودیت در حرکت و عملکرد خود را می‌پذیرد که خود باعث نوعی افسردگی می‌گردد.

این در حالی است که بیمار می‌تواند به کمک طب سوزنی کیفیت زندگی خود را بهبود دهد.

طب سوزنی معمولاً به از بین رفتن دردها و مشکلات کمک بسیار می‌تواند بکند.

تقویت و بازیابی بدن پس از یک جراحت

آیا شما هم برای کاهش درد و تسکین آن به صورت روزانه از تایلنول (Tylenol) و ادویل (Advil) استفاده می‌کنید؟

باید بدانید که این داروها در طولانی مدت اثرات چندان خوبی بر بدن ندارند. بیشتر داروهای کاهش درد و ضد التهاب،

در کوتاه مدت با مسدود کردن و جلوگیری از تولید مواد ایجاد کننده درد در بدن، بر بدن تأثیرات مثبتی می‌گذارند.

دستگاه گردش خون بدن انسان و درمان آسیب ورزشیاین مواد با افزایش گردش خون و کاهش حساسیت بدن نسبت به آن موجب کاهش درد در بدن می‌شوند.

با آن که این مواد و داروها در کوتاه مدت تأثیر فوق‌العاده‌ای دارند،

ولی متأسفانه در طولانی مدت به علت کاهش فرآیند خون رسانی و تأمین مواد مورد نیاز به عضلات و مفاصل،

باعث بروز مشکلات مختلف در عضلات، تاندون‌ها و مفاصل می‌شوند و از بازیابی کامل جلوگیری می‌کنند.

عضلات منقبض شده با جریان ضعیف خون در آن‌ها باعث ایجاد خستگی و آسیب پذیر شدن آن‌ها نسبت به آسیب دیدگی‌ها می‌شود.

همچنین فشار و استرس طولانی مدت بر بدن خود یک مشکل است که

باعث زوال و تضعیف عضلات می‌گردد و بر روی کبد و کلیه‌ها فشار وارد می‌کند.

طب سوزنی و استفاده از فرمول‌های داروهای گیاهی طبیعی به برطرف کردن ریشه مشکل می‌پردازند و در عین حال بسیار ایمن هستند.

بیماری‌های مفاصل و آرتریت

این نوع بیماری‌ها به‌طور ویژه بر زندگی و فعالیت‌های روزمره تأثیر منفی می‌گذارند.

آرتریت روماتیسمی یک بیماری خود ایمن بوده که معمولاً به علت آسیب دیدگی‌های مکرر و مزمن در مفصل ایجاد می‌گردد.

در این بیماری، فرد احساس درد کرده و حرکات برای او دشوار می‌شود.

در نتیجه ورزش و حرکت، نوشتن، دوختن، بستن دکمه‌های لباس، لباس پوشیدن، راه رفتن،

بالا و پایین رفتن و از پله‌ها و بسیاری از حرکات معمولی و روزمره دیگر بسیار دشوار می‌گردد.

درد مفاصل آرتریتدر این بیماری معمولاً برخی روزها درد و مشکل کمتری نسبت به‌روزهای دیگر حس می‌شود

و در واقع شدت بیماری در هر روز متفاوت است. گاهی اوقات زندگی کردن بدون توانایی انجام کار و حرکت سخت‌تر از درد آرتریت است.

بنابراین پیدا کردن راه حلی برای درمان این بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

کمک به عملکرد بهتر در ورزش با طب سوزنی

طب سوزنی عملکرد بدن را تقویت کرده و تعادل و هماهنگی در درون بدن را بازسازی می‌کند،

به این صورت به بدن اجازه می‌دهد به صورت بهینه عمل کرده و استرس و فشار کمتری را تجربه کند.

افزایش و بهبود گردش خون به فرد اجازه می‌دهد بهتر و سخت کار کند و در کنار آن فرسایش کمتری نیز در عضلات، مفاصل و تاندون‌ها ایجاد گردد.

بنابراین طب سوزنی از نظر روحی و فیزیکی بدن را متعادل می‌کند.

درد کمر، سیاتیک، گردن و شانه

طب سوزنی درمانی بسیار مؤثر برای برطرف کردن مشکلات گردن و کمر می‌باشد. گرفتگی و سختی عضلات کمر، گردن و شانه مشکلاتی بسیار رایج هستند.

استفاده از طب سوزنی برای درمان کمر درد

نشستن‌های طولانی پشت رایانه یا سپری کردن زمان زیاد در حال صحبت با تلفن،

باعث ضعیف شدن و کاهش گردش خون در برخی عضلات شده و خستگی را به دنبال دارد.

آسیب دیدگی در این نواحی چه به صورت موضعی باشد و چه به صورت حاد،

در هر صورت با استفاده از طب سوزنی به‌طور کامل قابل برطرف شدن می‌باشد.

بیرون زدگی دیسک و بیماری زوال دیسک

بهتر است کسانی که به این بیماری دچار هستند، بیش از انجام عمل جراحی، روش‌های دیگر را امتحان کنند. طب سوزنی به کاهش درد و التهاب کمک می‌کند.

درمان نورالژی با طب سوزنیبازیابی پس از آسیب دیدگی در بافت‌های نرم، چه به صورت حاد و چه به صورت مزمن

نوروپاتی، نورالژی

دردهای عصبی بسیار آزار دهنده هستند. این دردها معمولاً در بخش‌های مختلف بدن ایجاد می‌گردند.

می‌توانند تیز و عمقی باشند که باعث ایجاد بی‌حسی یا مورمور شدن در بدن می‌شود.

آسیب دیدگی زانو، آرنج و قوزک پا

اگر دچار آسیب دیدگی زانو شده‌اید که مشکل آن آسیب دیدگی استخوان است، طب سوزنی به شما کمکی نمی‌تواند بکند

ولی اگر مشکل زانوی شما ناشی از اشکال در عملکرد غضروف باشد.، طب سوزنی می‌تواند با کاهش التهاب، افزایش قابلیت تحرک و تقویت رباط‌ها و تاندون‌ها به شما کمک کند.

پارگی زردپی، عضله دوقلوی پا، عضله دو سر بازو

آسیب دیدگی‌های شانه

شانه‌های یخ زده، ماهیچه گردنده، مشکلات استخوان کتف

التهاب تاندون

آمادگی پیش از عمل و بازیابی پس از آن طب سوزنی به فرد کمک می‌کند بدنش را برای جراحی آمده کرده و با بازیابی سریع‌تر کمک می‌کند.

بازگشت به شرایط و قابلیت‌های معمول چیزی است که هر کسی پس از آسیب دیدگی می‌خواهد زودتر به آن دست یابد.

ولی طب سوزنی به چه طریق می تواند به بهبود و درمان آسیب ورزشی کمک کند؟

طب سوزنی به افزایش گردش خون در نواحی مختلف بدن که دچار درد و ناراحتی هستند، کمک می‌کند.

درمان اختلالات عصبی با طب سوزنیاین عمل می‌تواند به متعادل کردن عملکرد سیستم عصبی

(که مسئول عملکرد سیستم درونی بدن، تنظیم گردش خون و ایجاد احساس آرامش در بدن است) کمک کند.

زمانی که گردش خون در بافت‌ها بهبود پیدا کند، عضلات شل شده و در بسیاری از موارد به سرعت پس از آن، درد در بدن کاهش می‌یابد.

گردش مناسب و درست خون در عضلات بسیار حائز اهمیت است چرا که

نه تنها وظیفه تغذیه بافت‌ها را بر عهده دارد، بلکه همچنین می‌تواند باعث از بین رفتن خستگی عضلات و مواد بوجود آورنده درد در بدن گردد

که به بهبود سلامت بافت‌ها کمک می‌کند. بنابراین به این صورت است که

با گردش بهتر خون در بدن، فرد از نظر جسمانی و از نظر ذهنی احساس بهتری خواهد داشت.

چرا از داروهای گیاهی باید برای درمان آسیب ورزشی استفاده کرد؟

طب گیاهی چینیفرمول‌های گیاهی به‌طور ویژه و خاص برای درمان بیماری فرد تهیه می‌شوند.

با استفاده از این روش درمانی، چندین علائم و بیماری به صورت هم زمان درمان گشته

و این فرمول‌های گیاهی هر مشکل سلامتی که در بدن وجود داشته باشند را برطرف خواهند کرد.

این شیوه درمانی گردش خون را بهبود داده، به جریان بهتر آن کمک می‌کند، التهاب را کاهش داده و عضلات را تقویت می‌کند،

به ارتقای سطح سلامت تاندون‌ها و روبات‌ها کمک کرده و در کنار طب سوزنی قادر است به‌طور کلی سلامتی را سریع‌تر به بدن باز گرداند.

پزشکی ورزشی ویکی پدیا