خانه کلینیک ها / بیماری و دردها / سردردها و میگرن / رفع میگرن به صورت طبیعی و کاملا علمی و تأثیر گذار به کمک طب سوزنی

رفع میگرن به صورت طبیعی و کاملا علمی و تأثیر گذار به کمک طب سوزنی

میگرن یک سردرد شدید و تپشی در نواحی سر است که به علت گشادشدن رگ‌های خونی در آن ناحیه به وجود می‌آید و نتیجه آن پیچیده و کشیده شدن رگ‌های خونی در مغز است. رفع میگرن با روش های مختلف امکان پذیر است.

رگ‌هایی که در طی این فرایند کشیده شده‌اند، مواد شیمیایی در سر ترشح می‌کنند که باعث بروز حمله میگرن می‌گردد. داشتن دید تار، حالت تهوع که ممکن است

به استفراغ منجر شود یا نشود، سردرد شدید و ضربه‌ای، گردن درد و اضطراب ازجمله علائم میگرن بسیار بارز در کسانی هستند که این بیماری را تجربه می‌کنند.

علت ایجاد میگرن و طریقه رفع این مشکل

شایع‌ترین علت سردرد میگرن، افزایش حرارت در ارگان کبد است که این انرژی حرارتی که معمولاً به دنبال عصبانیت، مصرف مواد غذایی با طبع گرم و یا قبل از پریود خانم‌ها ایجاد شده و به ناحیه سر منتقل می‌شود

و باعث ایجاد یک سردرد شدید و ضربان دار می‌گردد که در طب چینی با آرام کردن هجوم حرکت انرژی چی در ناحیه سر و بازگرداندن حرکت طبیعی این انرژی در بدن و حرارت در ناحیه سر، می‌توان حملات سردرد میگرن را درمان نمود.

امروزه روش‌های مختلفی برای رفع میگرن وجود دارد.

مصرف داروهای تسکین دهنده یا درمان کننده حملات درد میگرن یا به‌کارگیری روش‌های طبیعی مالش روغن و ماساژ و غیره برای مقابله با آن، ازجمله روش‌های رایج برای رفع میگرن می‌باشند.

برای کاهش وزن از دارو و قرص استفاده نکنید بسیاری از مردم با عملکرد فیزیکی طب سوزنی آشنا هستند که همان فرو کردن سوزن در بدن تنظیم عملکرد اعضای بدن و درمان طبیعی بدن است.

ولی طب سوزنی چیزی بیشتر از صرفاً فرو کردن سوزن در پوست می‌باشد. چینی‌ها از طب سونی برای تنظیم نیروی چی بدن، یا همان انرژی زندگی که در مسیرهایی به نام مریدین در بدن همه انسان‌ها جریان دارد، استفاده می‌کنند.

زمانی که انرژی چی در قسمتی از بدن مسدود شده یا جریان آزادانه آن دچار اختلال گردد، سلامت بدن نیز متعاقباً دچار مشکل می‌شود.

اکنون محققان در مورد نقش طب سوزنی در کاهش و رفع میگرن و حملات ضربه‌ای و سردرد میگرنی مطالعاتی انجام داده‌اند. در ادامه در مورد چگونگی عملکرد طب سوزنی جهت درمان این بیماری توضیح خواهیم داد.

مطالعات انجام شده برای رفع میگرن

اثر دارو نماییدو مطالعه در این زمینه منتشر شده است که نتایج آن‌ها از تأثیر طب سوزنی در کاهش میگرن به‌شدت حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:  سردرد شدید عصبی به چه علت به وجود می آید و چطور با طب سوزنی قابل درمان است؟

مجله انجمن پزشکی آمریکایی یا (JAMA The Journal of the American Medical Association) مقاله طب سوزنی برای بیماران مبتلا به میگرن را منتشر کرده است.

در این مطالعه، دانشمندان 302 بیمار را مورد مطالعه قرار دادند. بیشتر افراد مطالعه را زنانی تشکیل می‌دادند که از سردرد میگرنی رنج می‌بردند. این بیماران به سه دسته تقسیم شدند.

بر روی یک گروه طب سوزنی انجام شده، گروه دوم تحت درمان طب سوزنی غیرواقعی (دارو نما) قرار گرفتند و گروه سوم نیز به عنوان گروه کنترل انتخاب شده و در لیست انتظار قرار گرفتند.

محققان نتیجه گرفتند که طب سوزنی غیرواقعی تأثیری تقریباً برابر با طب سوزنی معمولی (واقعی) داشته و انجام طب سوزنی بر روی این دو گروه تأثیر زیادی بر روی رفع میگرن بیماران به نسبت گروه کنترل، داشته است.

طب سوزنی برای رفع میگرن و تحقیقات علمی انجام شده

مطالعه‌ای دیگر نیز در مجله Blackwell Synergy، انجام شده است که در آن 160 زن جهت بررسی اثر طب سوزنی بر روی رفع میگرن در مقایسه با استفاده از فلورانایزین (Fluranizine)، تحت مطالعه قرار گرفتند.

گروه اول تحت به مدت 2 ماه به صورت هفتگی تحت درمان طب سوزنی قرار گرفته و پس از آن تا 4 ماه به صورت ماهانه (یک جلسه در ماه) درمان بر روی آن‌ها ادامه یافت.

به گروه دوم نیز داروی فلورانایزین به صورت روزانه به مدت 2 ماه داده شده و سپس به مدت 4 ماه، تنها 20 روز از ماه به آن‌ها دارو داده می‌شد. نتایج این مطالعه بسیار شگفت انگیز بود

طب سوزنی در رقابت با داروی فلورانایزین بهتر ظاهر شد و تأثیر بیشتری در رفع میگرن از خود نشان داد.

با کمک طب سوزنی به رفع سردرد میگرن خود کمک کنید

طب سوزنی و طب گیاهی برای بزرگ کردن سینه هادر طب سنتی چینی روشی منحصربه‌فرد طب سوزنی پیش از وقوع حمله میگرن و حتی هنگام آن می‌تواند به بهبود مشکل کمک کند.

در این روش از سوزن‌های مخصوصی برای درمان سردرد بیمار استفاده می‌کنند. در حال حاضر بسیاری از متخصصین از همین روش یعنی طب سوزنی برای رفع میگرن استفاده می‌کنند.

زمان‌های بسیار قدیم در کشور چین، مردم تنها به استفاده از گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌ها بسنده نمی‌کردند.

آن‌ها علاوه بهره‌گیری از گیاهان، سوزن‌هایی را استفاده می‌کردند و آن‌ها را در نقاط مرتبط با اعضای داخلی بدن در محل‌های خاصی از بدن قرار می‌دادند.

بیشتر بخوانید:  درمان با طب سوزنی برای کاهش درد و افزایش میزان سطح سلامتی چیست؟

انرژی چیبدن انسان دارای نقاط یا مسیرهایی از حرکت انرژی چی است. هر نقطه یا نقاطی از این مسیر یا مریدین در اصل مربوط به بخش خاصی از ارگان‌های داخلی بدن مثل کبد یا روده، کلیه و غیره است و بر روی آن تأثیر می‌گذارد؛

بنابراین می‌توان گفت که میگرن نیز در هر بخشی از بدن می‌تواند از طریق سوزن‌کاری و استفاده از طب سوزنی، درمان گردد.

در دنیای امروز، طب سوزنی دیگر مخصوص مردم چین نیست و بسیاری از مردم در سراسر جهان از مزایای این طب ارزشمند بهره‌مند هستند.

پزشک یا هر فرد دیگری که در استفاده از طب سوزنی و به‌کارگیری آن جهت درمان بیماری‌ها آموزش دیده است، دکتر طب سوزنی نامیده می‌شود.

گاهی تصور می‌شود که دکتر طب سوزنی تنها قادر به برطرف کردن دردهای خاصی مانند درد کمر یا زانو و سر هستند درصورتی‌که چنین نیست.

دکتر طب سوزنی علاوه برداشتن توانایی جهت تسهیل و رفع و کاهش حملات میگرن، می‌تواند مهارت خود را برای درمان و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های مختلف به کار گیرد.

یکی از شگفت‌انگیزترین قابلیت‌های طب سوزنی آن است که این روش می‌تواند حافظه از دست رفته به علت تصادف یا شوک را بازگرداند.

میگرنیکی از تفاوت‌های بارز طب سوزنی با دیگر روش‌های درمانی که برای بسیاری از بیماری‌ها به کار گرفته می‌شود آن است که طب سوزنی شامل جراحی یا اقدامات تهاجمی دیگر نیست.

از دیگر مزایای این طب هزینه مناسب در مقابل داشتن دردهای میگرنی و عوارض مصرف داروها و عدم نیاز به انجام مدت طولانی آن است. کسب اطلاعات بیشتر در مورد طب سوزنی می‌تواند به بهبود زندگی افراد کمک کند.

طب سوزنی برای درمان میگرندرمان درد و حمله میگرن با استفاده از طب سوزنی چه فواید و مزایایی دارد؟

هیچ محدودیتی در مورداستفاده از طب سوزنی وجود ندارد. حتی کسانی که در حال تجربه حمله میگرن هستند نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند.

همچنین درصورتی‌که فردی به دنبال یافتن راه‌حلی جهت جلوگیری از وقوع دوباره حملات و دردهای ناراحت‌کننده در آینده می‌گردد، می‌تواند به کمک طب سوزنی به خواسته خود برسد.

طب سوزنی از طریق فروکردن سوزن‌های بسیار نازک استریل در نقاط انرژی چی موجود در بدن بیمار انجام می‌گیرد که پس از آن دکتر طب سوزنی به‌طور ویژه سوزن‌ها را برای تأثیرگذاری بیشتر حرکت می‌دهد.

با فروکردن سوزن‌ها در بدن، رگ‌های خونی موجود در منطقه اطراف سوزن گشاد می‌شود. این گشادشدن به علت آن انجام می‌شود که به‌طور ناگهانی در بافت‌های اطراف نیاز به جریان زیادی از خون احساس می‌گردد.
بیشتر بخوانید:  دردهای استخوانی و مشکلات عضلانی بدن با استفاده از طب سوزنی قابل درمان هستند

در طب سوزنی، برای آن‌که تأثیرگذاری درمان برای میگرن بیشتر باشد، بهتر است بیمار در طول درمان به‌صورت نشسته یا دراز کشیده و تا پایان درمان به همان صورت باقی بماند.

بسیاری از مردم معتقدند که در این حالت کنترل بر روی رگ‌های خونی بهتر انجام می‌گیرد. اگرچه طب سوزنی به کاهش درد و برطرف کردن بیماری میگرن کمک بسیاری می‌کند

استرس می تواند باعث بر هم خوردن انرژی چی در بدن شودولی بسیاری از مطالعات مشخص کرده‌اند که انجام طب سوزنی پیش از وقوع و ابتلا به سردرد میگرن بهترین راه‌کار برای مقابله با این بیماری است.

ازآنجاکه درد میگرن در ناحیه سر ایجاد می‌شود، نقاط فشاری که باید مورد تحریک قرار گیرند نیز در همان بخش خواهند بود.

پزشکان طب سوزنی برای برطرف کردن حمله سردرد میگرن و جلوگیری از بروز آن همچنان ترجیح می‌دهند از این روش استفاده کنند. همان‌طور که گفته می‌شود، پیش‌گیری بهتر از درمان است.

اجتناب از احساسات شدید و استرس و فشار فیزیکی و روانی می‌تواند تأثیر به سزایی بر سلامتی داشته و از به وجود آمدن عوارض و بیماری‌های بعدی مانند میگرن جلوگیری کند.

ازآنجاکه سردرد میگرن یکی از بدترین دردها و غیرقابل‌تحمل‌ترین انواع درد است و هیچ‌کسی دوست ندارد آن را تجربه کند، بهتر است پیش از وقوع و بروز میگرن، به پزشک مراجعه شود. پزشکان کسانی هستند که می‌دانند پیش و پس از وقوع میگرن چه‌کار باید انجام داد.

بیشتر پزشکان طب سوزنی، بیمار را با فرآیند استفاده و عملکرد سوزن‌ها آشنا کرده و بیشتر آن‌ها از سوزن‌های استریل طب گیاهی چینی برای رفع میگرناستفاده می‌کنند.

در صورتی که بیمار نتواند بر ترس خود از سوزن‌های مورد استفاده در طب سوزنی غلبه کند، ممکن است پزشک طب سوزنی بتواند روشی جایگزین برای او در نظر بگیرد.

این روش‌ها شامل استفاده از طب گیاهی، سوزن‌های مغناطیسی و امبدینگ طب چینی در نقاط طب سوزنی می‌باشد که تأثیری مشابه طب سوزنی بر روی بدن دارند.

پیش از آن که به پزشک طب سوزنی مراجعه کنید، بهتر است در مورد روش‌های مختلف اطلاع داشت باشید و بدانید که دقیقاً برای درمان چه مشکلی می‌خواهید به او مراجعه کنید.

این کار به پزشک طب سوزنی اجازه می‌دهد بهترین روش ممکن جهت درمان را راحت‌تر انتخاب کند.

سردرد ویکی پدیا فارسی