خانه کلینیک ها / بیماری و دردها / سردردها و میگرن / انواع سردردها چیست ؟ طب سوزنی برای درمان سردرد بهتر یا طب غربی؟
سردردها

انواع سردردها چیست ؟ طب سوزنی برای درمان سردرد بهتر یا طب غربی؟

یکی از شایع ترین شکایات در میان بیماران سردردها هستند.انواع مختلف سردرد مثل سردرد میگرنی ، سردرد خوشه ای (یک‌ نوع‌ سردرد بسیار شدید که‌ به‌طور معمول‌ شامل‌ درد در یک‌ طرف‌ سر، در پشت‌ سر، یا اطراف‌ یک‌ چشم می‌شود) و سردرد عصبی وجود دارد.

سردردها به روشهای مختلف بر سلامت فرد اثر می گذارند.یکی از فرمهای درمانی که در 200 سال اخیر به درمان سردرد پرداخته است طب چینی و طب سوزنی است.

نگاه طب سوزنی و طب غربی به سردردها با هم فرق دارد. از نظر طب غربی سردردها یک علامت ذهنی یک بیماری است.

برخی بیماریها که ممکن است موجب بروز سردرد شوند عبارتند از نورالژی عصب سه قلو، سینوس، اختلالات چشمی، آسیب دیدگی سر و مننژیت. هم چنین انواع مختلف سردرد با مشخصه های مختلف وجود دارد.

در طب غربی روش درمان سردردها  به نوع سردرد بستگی دارد اما معمولا شامل تجویز برخی مسکن ها مثل مخدرها می باشد. هم چنین برای تشخیص انواع سردرد از تکنیکهای تشخیصی مختلف مثل اشعه ایکس و ام آر آی استفاده می شود.

سردرداز نظر طب چینی سردردها نشانه چیست؟

از منظر طب چینی سردردها نه تنها علامت ذهنی یک بیماری بلکه خود یک نوع بیماری هستند.  هم چنین طب چینی بر طبق انواع مختلف پاتالوژی انواع مختلف سردرد دارد.به عنوان مثال سردرد می تواند بر اثر اختلال یک اندام داخلی ایجاد شود.

زمانی که کبد ، طحال  و کلیه ها از تعادل خارج می شوند  و مواد حیاتی در بدن مثل خون ، انرژی و جوهره  در حال تغذیه مغز نیستند سردرد رخ می دهد. از منظر طب چینی دلایل مختلفی برای انواع مختلف سردرد وجود دارد.

یک پزشک طب چینی می بایست شما را ویزت کند ، سوالاتی از شما بپرسد، به زبان شما نگاه کند ، نبض شما را احساس کند تا بفهمد شما چه نوع سردردی دارید.

همچنین ببینید:  سردرد عصبی و میگرن و درمان آنها به کمک طب سوزنی در کمترین زمان

پس از تشخیص نوع سردردتان درمان مناسب که می تواند طب سوزنی، مصرف گیانان دارویی چینی ، تویینا یا ترکیبی از این ها باشد.

طب سوزنی برای درمان سردردها بسیار موثر واقع شده است. طب سوزنی اجازه می دهد که خون و انرژی بهتر جریان یافته و مکانیسم های خود شفابخشی بدن را ارتقا می دهد.

متخصص طب سوزنی بر طبق تشخیص نوع سردرد و نوع ناهماهنگی موجود در بدن عمدتاً از نقاط طب سوزنی استفاده می کند. هم چنین فرمولهای گیاهی مختلفی هستند که می توانند به درمان سردرد ها کمک کنند.

همه اینها به تشخیصی که پزشک طب چینی انجام می دهد بستگی دارد که  چه فرمول گیاهی را تعیین کند. تویینا ماساژ طب چینی است . از تویینا به همراه طب سوزنی برای افزایش تاثیرات شفا بخشی استفاده می شود.بطور کلی طب چینی یک گزینه درمانی مناسب برای سردردهاست.

سردرد خوشه ای ویکی پدیا فارسی

همچنین بررسی کنید

رفع میگرن به صورت طبیعی و کاملا علمی و تأثیر گذار به کمک طب سوزنی

میگرن یک سردرد شدید و تپشی در نواحی سر است که به علت گشادشدن رگ‌های …