بیماری و دردها

درمان سندرم خستگی مزمن با طب سوزنی الکتریکی

خستگی مزمن که گاهی سندرم خستگی مزمن (CFS) نیز به آن گفته می‌شود حالتی است که در اثر زندگی مدرن در افراد به وجود می‌آید و در چین و کشورهای غربی نیز شایع است. ماکسی باستیشن یکی از روش‌هایی است که توسط متخصصان طب سوزنی استفاده‌شده و تأثیر آن در بهبود این حالت اثبات‌شده است.

تحقیقات جدید نشان داده که طب سوزنی الکتریکی نیز در درمان خستگی مزمن سودمند است. محققان فن‌های طب سوزنی سنتی را با پزشکی مدرن درهم‌آمیخته تا روشی را برای درمان اثربخش این حالت ابداع کنند.

نظریه دیوید اس بل در مورد سندرم خستگی مزمن

جدول مقایسه‌ای دیوید اس بل که در کتابش به نام راهنمای پزشکان در درمان سندرم خستگی مزمن وجود دارد به‌عنوان راهنمای سنجش به کار می‌رفته است. بیماران به‌طور متوسط به مدت 4 سال دچار خستگی مزمن بوده و علائم زیر را داشته‌اند:

  • از دست دادن حافظه
  • گلودرد
  • تورم غدد
  • درد ماهیچه
  • درد مفاصل
  • سردرد
  • خستگی

سندرم خستگی مزمن
نقاط اصلی استفاده‌شده برای طب سوزنی در این مورد نقاط هوآ تو (HUA TUO) عضلات پاراورتبرال کمر بودند. این نقاط در درمان بسیاری از صدمات ورزشی کاربرد زیادی داشته و توسط پزشک تیم ورزشی و متخصص طب سوزنی مت کالیسون زیاد توصیه می‌شود.

به جهت اینکه این نقاط در مجاورت ستون فقرات هستند روی سیستم عصبی مرکزی تأثیر داشته و این تأثیر با ضربات ناشی از طب سوزنی الکتریکی تقویت می‌شوند.

پزشکان بر این باورند که سندرم خستگی مزمن یک بیماری ویروسی است که سیستم عصبی مرکزی را درگیر می‌کند. هدف این تحقیق درمان سیستم عصبی مرکزی با استفاده از قوانین متخصصان طب سوزنی و تجزیه‌وتحلیل نتایج حاصله است.

بهبود بیش از 50% از بیماران ثبت‌شده است. نقاط طب سوزنی هوآ تو در قدیم برای درمان بیماری‌های مغزی مثل افسردگی و مشکلات حافظه استفاده می‌شده‌اند و تأثیر زیادی در درمان افراد مبتلابه خستگی مزمن دارد.در طب غربی هیچ داروی مؤثری برای درمان این بیماری وجود ندارد.

سیستم عصبی ویکی پدیا فارسی

وب‌سایت کلینیک‌ها

رفع مسئولیت: این محتوا برای آگاهی بیشتر شما است که از منابع کلینیکی و پزشکان معتبری تهیه شذه است ولی جایگزین مشاوره‌ و تشخیص پزشکی، دندانپزشکی یا کلینیکی نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ و هیچ‌گونه پشتیبانی در مورد خدمات پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک در این وب‌سایت ارائه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 1 =