افسردگی، استرس، اضطراب

درمان مشکلات روحی و احساسی با استفاده از طب سوزنی چینی و انرژی چی

در طب چینی، درمان مشکلات روحی بسیار پیچیده است چرا که بدن و فیزیکی ما کاملاً با احساسات ما در هم پیچیده شده است. این احساسات می‌توانند باعث بیماری‌های فیزیکی و ایجاد عدم تعادل در داخل بدن گردند.

با توجه به شرایط و درجه سختی آن، تمام احساسات مجاز هستند.

زمانی که این احساسات بسیار شدید می‌شوند و یا به مدت طولانی بر ما غالب می‌شوند می‌توانند باعث ایجاد عدم تعادل در بدن گردند.

به خصوص احساسات منفی در گردش نیروی چی در بدن، توزیع نیرو و جهت جریان آن، تأثیر به سزایی دارند.

چی یا همان نیروی حیاتی یا نیروی محرکه‌ای که ما را به حرکت وامی‌دارد،

باید به میزان زیاد در بدن موجود بوده و به‌آرامی و به‌طور مداوم جریان داشته باشد تا همه اعضا و قسمت‌های بدن را تغذیه کند.

احساسات مختلف در این جریان اخلال ایجاد کرده و اعضای داخلی مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

درمان مشکلات روحی با طب سوزنی

طب سوزنی برای درمان سر درد و درمان مشکلات روحیاز آنجا که قلب جایگاه روح و مسئول آگاهی انسان است، در نتیجه در شرایط مختلف قلب تحت تأثیر این جریان قرار می‌گیرد.

عصبانیت باعث اختلال در نیروی چی می‌شود

عصبانیت باعث ایجاد علائمی در بدن مانند سر درد، گیجی یا سرخ شدن صورت می‌شود.

غلیان احساسات درونی حتی ممکن است باعث بالا رفتن صدا و دمای داخلی بدن نیز گردد.

از طرف دیگر، اگر عصبانیت به مدت طولانی سرکوب گردد می‌تواند باعث رکود، و ایجاد احساس افسردگی و درماندگی در زندگی شود.

این رکود انرژی در حالت فیزیکی به صورت گرفتگی و درد عضلات

به خصوص در ناحیه گردن و شانه‌ها شده و حتی باعث انعطاف ناپذیری عقاید و باورهایمان گردد.

در طب سنتی چینی، عصبانیت تعریفی بسیار وسیع داشته و شامل بسیاری از حالت احساسی مانند:

رنجش، بد خلقی، خستگی، خشم، نفرت، خصومت و تلخی می‌شود.

درمان مشکلات روحی از طریق شاد شدن و افزایش انرژی چی

طب سوزنیمنظور از شادی در این جا بیشتر یک حالت دائم شور و شعف و هیجان است که مردم بتوانند در آن زندگی کنند.

مانند افراد ماجرا جو یا کسانی که زمان زیادی را به انجام ورزش یا خوش گذرانی اختصاص می‌دهند.

این احساس جریان چی را، به خصوص در قلب، کند می‌کند و باعث می‌شود این عضو شاد و گشاد شده و تندتر کار کند.

این کار باعث هیجان فراوان و بی‌قراری و حتی گاهی بی‌خوابی می‌شود.

در طب چینی، شادی ناگهانی مانند برنده شدن در یک قرعه کشی، می‌تواند سیستم بدن را آن‌چنان درگیر کند که

باعث شوک شود و حتی در مواقعی می‌تواند باعث حمله قلبی هم بشود.

درمان مشکلات روحی و ارتباط این مشکلات با نگرانی

این مسئله به خصوص در افرادی که همیشه حتی در مورد مسائل کوچک نیز احساس نگرانی می‌کنند یا کسانی که در مورد فعالیت‌های روزانه خود بسیار حساس هستند دیده می‌شود.

این افراد همیشه در حال فکر کردن و غصه خوردن در مورد چیزهای مختلف هستند و همیشه دچار کمبود وقت بوده و عجله طب سوزنی یین و یانگدارند.

نگرانی تأثیر مستقیم بر دستگاه گوارش دارد که باعث ایجاد علائمی مانند ایجاد نفخ (که در آن نیروی چی در شکم گیر می‌کند) می‌شوند.

این حالت همچنین می‌تواند بر ریه‌ها تأثیر گذارد و جریان چی در آن اندام را دچار اخلال کند که باعث نفس‌های عمیق و آه کشیدن‌های مکرر می‌گردد.

این علائم به دلیل آن است که بدن تلاش می‌کند با این کار نیروی چی در بدن را باز کرده و جریان آن را دوباره برقرار سازد.

ترس باعث کاهش نیروی چی می‌گردد

به دلیل آنکه جهت انرژی این احساس به سمت پایین است، معمولاً ترس می‌تواند باعث علائم فیزیکی مانند اسهال و عدم کنترل ادرار گردد.

ترس شدید می‌تواند باعث ادرار یا مدفوع در آن لحظه گردد.

در کودکان، این احساسات در قالب شب ادراری و خیس کردن جا، قابل مشاهده است.

فشار روانی ویکی پدیا