نازایی،بارداری و جنسی

درمان نازایی و افزایش سلامتی غدد جنسی و هورمونی زنان و مردان با طب سوزنی

طب سوزنی روش درمانی باستانی چینی است که برای کاهش درد و استرس و همچنین درمان نازایی مورداستفاده قرار می‌گیرد. طب سوزنی برنامه کامل مراقبت از سلامتی بوده که شامل مصرف هیچ‌گونه داروهای خطرناک نمی‌شود.

درمان نازایی با استفاده از طب سوزنی

در واقع طریقه درمان در این روش از طریق فروکردن سوزن‌هایی نازک در نقاط خاصی از بدن به نام نقاط طب سوزنی انجام می‌گیرد. این نقاط در طول مریدین های داخل بدن که مسیرهای حرکت آرام انرژی مثبت در تمام بدن هستند، موجود می‌باشند.

افسردگی و اضطراب و استرس

آن روش درمانی برای تمام دستگاه‌های داخل بدن مانند سیستم گردش خون، دستگاه تنفس، دستگاه گوارش، دستگاه تولیدمثل و … مفید است. علاوه بر آن طب سوزنی نتایج شگفت‌انگیزی در رابطه با مشکلات مربوط به زنان دارد.

زنان همیشه تحت‌فشار زیادی هستند. از آغاز بلوغ، دردهای قاعدگی، سپس بارداری یا مشکلات عدم باروری، اختلالات قاعدگی و استرس و فشار عصبی مربوط به این مشکلات را تحمل می‌کنند.

این مشکلات برای خانم‌ها غیرقابل پیش‌گیری هستند. در طب شرقی باور بر آن است که زنان نیازی به تحمل این مشکلات را ندارند.

در این باور، تمام این مشکلات مربوط به عدم تعادل موجود در بدن به وجود می‌آیند که از طریق طب سوزنی قابل‌درمان هست.

طب سوزنی برای درمان نازایی زنان و مشکلات مختلف سلامتی از جمله مسائل مربوط به بارداری ، توقف قاعدگی، اندومتروز، سندرم تخم‌دان پلی کیستیک، فیبروکیستیک رحم، فیبر و کیستیک پستان و … هستند، می‌تواند مفید باشد.

همچنین طب سوزنی موجب برطرف شدن گرفتگی عضلات، افزایش جریان خون و لنف، انتقال اکسیژن به بافت‌ها، رفع انسداد جریان‌های انرژی و در نتیجه رفع تمام مشکلات بدن، می‌شود.

افسردگیزمان بارداری برای زنان در واقع مرحله تغییر شکل هست که در آن مرحله مادر باید از انجام درمان‌های شدید خودداری کرده و به روش‌های طبیعی‌تر و ملایم‌تر روی آورد.

ثابت‌شده است که استفاده از طب سوزنی در طول بارداری روشی مفید، مؤثر و ایمن برای درمان حالت تهوع صبح گاهی، درد پایین کمر، یبوست، سوزش معده، اضطراب و افسردگی هست.

درمان نازایی و افزایش سلامتی و تعادل ترشحات غدد زنان و مردان با طب سوزنی

با نزدیک شدن به زمان زایمان، طب سوزنی می‌تواند مادر را برای این اتفاق آماده کند. انجام یک جلسه درمانی در هر هفته از 1 تا 12 هفته پیش از زایمان و سپس مراجعه به‌صورت هرچند وقت یک‌بار، می‌تواند دوره بارداری آرام و بدون دردی را برای خانم‌ها فراهم کند.

طب سوزنی می‌تواند با افزایش توانایی باروری زنان، به بارداری کمک کند. این روش جریان خون را در رحم و تخم‌دان افزایش می‌دهد تا به این طریق مواد غذایی و اکسیژن بیشتری به این بافت‌ها برسد.

درمان استرساین کار ترشح هورمون‌ها را بهبود داده و میزان آن‌ها را تنظیم می‌کند و در نتیجه فولیکول‌ها افزایش‌یافته، احتمال سقط‌جنین کاهش‌یافته، سیستم ایمنی بدن تقویت‌شده و بیمار را ازنظر روحی و احساسی از استرس و اضطراب نجات می‌دهد.

می‌توان گفت در صورتی که طب سوزنی به‌صورت ایمن و با رعایت موارد احتیاطی انجام شود، برای برطرف کردن مشکلات زنان بسیار مناسب و ایده آل است.

این روش می‌تواند برای زنانی که مشکلشان نسبت به روش‌ها و داروهای رایج پاسخ نداده یا کسانی که نمی‌خواند از داروهای شیمیایی استفاده کنند، مناسب باشد.

همچنین هیچ‌گونه عوارض جانبی برای بیمار و نوزاد او (در صورت بارداری) وجود ندارد. مسئله مهمی که باید حتماً رعایت شود آن است که جلسات طب سوزنی حتماً باید به‌طور مرتب و طبق نظر دکتر طب سوزنی انجام گیرد.

طب سوزنی برای سلامت و درمان نازایی مردان

طب سنتی چینی و انرژی چیآیا می‌دانید که مردان بیست‌وچهار درصد کمتر از زنان برای مراقبت‌های روتین و معمول به پزشک مراجعه می‌کنند. مردان به مانند زنان می‌بایست در همه مراحل زندگی‌شان مراقب سلامتی خود باشند.

ممکن است صحبت کردن در خصوص ناتوانی، اختلال در نعوظ یا مسائل ناباروری با پزشک برایتان راحت نباشد. اگرچه بهترین صلاح در آن است که صادق باشید.

این شرایط بر وضعیت کلی سلامت شما اثر می‌گذارد و زندگی جنسی، روابط و سلامت عاطفی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.طب سوزنی و طب سنتی چین می‌تواند به شما کمک کند تا به بهترین وضعیت سلامتی دست‌یابید.

شرایط مربوط به مردان که طب سوزنی می‌تواند به رفع یا درمان آن‌ها کمک کند

بیماری پروستات التهاب غده پروستات است که موجب درد لگن و علائم ادراری می‌شود. این بیماری دلایل ناشناخته‌ای دارد و بنابراین درمان آن می‌تواند سخت باشد.

علائم آن می‌تواند شامل درد و سوزش به هنگام ادرار کردن، وجود خون در ادرار یا منی و مشکلات ادراری هست. طب سوزنی می‌تواند عوارض جانبی را کم کرده و سلامت مردان با سرطان پروستات را بالا ببرد.

هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات زمانی رخ می‌دهد که پروستات مجاری ادراری را فشرده می‌کند. ین مسئله یک نگرانی معمولی است و در حدود 50 درصد مردان بالای 60 سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ضربان قلبممکن است علائم شامل مشکل در شروع به ادرار کردن، کندی سیستم ادراری، تکرر ادراری و نیاز به ادرار کردن در نیمه‌های شب باشد. روش‌های درمانی معمول درمان دارویی، فن‌های خود مراقبتی و جراحی باشد.

طب سوزنی از سلامت کلی سیستم ادراری حمایت کرده و می‌تواند به بازگشت به حالت اولیه و برقراری تعادل مجدد کمک کند.

اختلال نعوظ شرایطی است که در اکثر مردان در بعضی از نقاط زندگی‌شان رخ می‌دهد. اگرچه ممکن است مشکلات موجود مسئله جدی‌تری را نشان دهد.

دلایل بروز این اختلال دیابت، بیماری قلبی، عروق خونی مسدود و هم‌چنین مصرف بعضی از داروها، اضطراب، افسردگی و استرس می‌باشند.

درمان این بیماری شامل درمان دارویی، استفاده از تجهیزات پزشکی و جراحی
هست. مزیت طب سوزنی آن است که می‌تواند توان جنسی یک مرد را بالا ببرد.

ناباروری در مردان معمولاً به دلیل کیفیت ضعیف یا حرکت و یا غلظت کم اسپرم رخ می‌دهد. طب سوزنی نشان داده است که در پیوند با طب غربی می‌تواند کیفیت اسپرم و تولید اسپرم را بهبود بخشد و شانس موفقیت را بالا ببرد.

هم‌چنین ممکن است طب سوزنی و طب سنتی چین هم به مردان و زنان کمک کند تا استرس عاطفی به هنگام داشتن مشکل در بارداری را مدیریت نمایند.

بی خوابی شبانه

افسردگی مردان می‌تواند خود را از طریق احساسات تحریک‌پذیری، خستگی، کوفتگی، از دست دادن علاقه به کار و زندگی اجتماعی و اختلال در خواب نمایان سازد. از طریق طب سوزنی استرس و اضطراب می‌تواند کاهش داده شود و ذهن و بدن آرام شود.

طب گیاهی چینی درمان نازایییائسگی مردان یا MM که به‌عنوان کاهش اندروژن هم شناخته می‌شود شامل علائمی چون تغییرات خلق، افسردگی، مشکلات جنسی و خستگی هست.

درمان با گیاهان دارویی و طب سوزنی می‌تواند به مردان کمک کند چرا که آن‌ها پا به سن می‌گذارند و علائم MM را برطرف کند.

در طول روند درمان نازایی با طب سوزنی چه انتظاری می‌توانید داشته باشید؟

پزشکتان به تاریخچه سلامتی شما توجه خواهند کرد و برای تعیین دلیل نگرانی‌هایتان آزمایشی را انجام خواهد داد. یک طرح درمانی برایتان طراحی خواهد شد تا بدنتان را به تعادل طبیعی‌اش بازگرداند.

در طول درمان برای بازگرداندن تعادل انرژی سوزن‌های ظریف و استریلی در نقاط خاصی از بدن فرو برده خواهد شد. علاوه بر طب سوزنی پزشک در طرح درمانی خود از درمان‌های گیاهی و تغذیه‌ای هم استفاده کند.

تعریف ناباروری در ویکی پدیا

وب‌سایت کلینیک‌ها

رفع مسئولیت: این محتوا برای آگاهی بیشتر شما است که از منابع کلینیکی و پزشکان معتبری تهیه شذه است ولی جایگزین مشاوره‌ و تشخیص پزشکی، دندانپزشکی یا کلینیکی نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ و هیچ‌گونه پشتیبانی در مورد خدمات پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک در این وب‌سایت ارائه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =