بیماری و دردها

کنترل و رفع اختلالات عصبی و مشکلات تنفسی با استفاده از طب سوزنی چینی

تحقيقات و مطالعات انجام شده بسياري نشان از تأثير گذاري بارز طب سوزني بر فراپيام رسان‌هاي عصبي و عملکرد مغز و در نتیجه برطر دارند. در نتيجه اين روش نقش مهمي در بر طرف کردن مشکلات مربوط به مغز و اختلالات عصبی دارد.

تاثیر طب سوزنی بر اختلالات عصبی

بيماري فلج اعصاب

فلج اعصاب مي‌تواند به طرق مختلف و با استفاده از روش‌هاي متنوع طب سوزني مورد درمان قرار گيرد. طب سوزني به مدت طولاني مورد استفاده قرار گيرد.

گاهي انجام روزانه آن به مدت 6 ماه مورد نياز مي‌باشد و نتايج به دست آمده از تحقيقات انجام شده در چين اثر گذار بسيار زياد آن را نشان مي‌دهند.

فلج عصب صورت

درمان فلج صورت با طب سوزنیبيماري ناشي از حمله ناگهاني بوده که موجب مي‌شود يک سمت صورت قدرت عضلاني خود را از دست بدهد. ريشه و علت اين بيماري به‌طور دقيق مشخص نيست.

طب سوزني و موکسي باسشن مي‌توانند براي درمان اين مشکل مورد
استفاده قرار گرفته و تحقيقات انجام شده 75 درصد بازيابي کامل بيماران را نشان مي‌دهد.

پارکینسوندر نتيجه اين بيماري با استفاده از طب سوزني تا حد زيادي قابل درمان مي‌باشد. اين تحقيق که در چين انجام گرفته است

همچنين نشان مي‌دهد از ميان 25 درصد درمان نشده، 20 درصد از آنان با استفاده از طب سوزني بهبود يافته ولي به‌طور کامل بازيابي نشده‌اند.

حتي در مورد فلج عصب به وجود آمده در صورت، بدون دليل مشخص، طب سوزني مي‌تواند مزاياي و فوايد زيادي داشته باشد.

بيماري پارکينسون، صرع، کاهش شنوايي عصبي و … طب سوزني مدعي است که مي‌تواند در درماني بيماري پارکينسون، فلج مغزي، صرع، کم شنوايي عصبي و بسياري ديگر از مشکلات مؤثر باشد.

طبق برخي مطالعات انجام شده، بيماري پارکينسون مي‌تواند همراه با عدم تعادل انرژي در يک يا چند مريدين باشد. سفتي عضلات، درد عضلات، عدم تعادل و …
ناشي از بيماري پارکينسون مي‌تواند توسط يک سري جلسات درماني طب سوزني درمان گردد.

بهتر است هميشه اين نکته را به ياد داشت که طب سوزني روشي بي‌ضرر بوده و مي‌تواند براي درمان بيماري‌هايي که روش‌هاي ديگر از درمان آن عاجز مانده‌اند، به کار گرفته شود.

اوتيسم و فلج مغزي

اوتیسم
طب سوزني در کنار طب گياهي مي‌تواند براي درمان کودکاني که از اختلالات عملکرد مغزي رنج مي‌برند استفاده شده و توانايي‌هاي عملکردي کلي فرد را افزايش دهد.

در بسياري از کشورهاي جهان از جلسات طب سوزني به صورت متناوب و طب گياهي براي درمان اوتيسم و فلج مغز استفاده مي‌شود.

تحقيقات مختلف در اين زمينه صورت گرفته است که تأثير گذاري طب سوزني و طب گياهي در درمان اين بيماري‌ها را نشان مي‌دهند.

طب گیاهی چینی
همچنين در درمان‌ها و مطالعات باليني نيز نتايج بسيار رضايت بخش و مؤثر در رابطه با استفاده از طب سوزني و طب گياهي ثبت شده است.

مشاهده شده است که استفاده از طب سوزني در کنار طب گياهي نتايج بهتري نسبت به استفاده از طب سوزني يا طب گياهي به‌تنهايي دارد.

همانند ديگر بيماري‌ها، اين روش‌ها بر روي بيماران مختلف امتحان شده است و برخي از آنان تنها چند روز پس از درمان بهبود چشم گير را تجربه کردند.

اختلال کمبود توجه

اثر طب سوزني در اختلال کمبود توجه (ADD) يا بيش فعالي ناشي از کمبود توجه (ADHD)

طب سوزني مي‌تواند به بيمار کمک کند تا اختلال کمبود توجه يا بيش فعالي ناشي از کمبود توجه را مديريت کرده و موجب مي‌شود بيماري بهبود يابد.

همچنين طب سوزني شرايطي را به وجود مي‌آورد که بيمار بتواند از ديگر روش‌هاي درماني موجود بهره برد و عوارض جانبي ناشي از آن‌ها را به حداقل برساند.

بهره بري از هر گونه دانش پزشکي موجود در هر دو نيم کره زمين مي‌تواند دريافت بيش‌ترين تأثير گذاري از انجام درمان براي بهبود بيماري و از بين بردن درد و محدوديت‌هاي آن را تضمين کند.

طب سوزني مي‌تواند يک روش درماني مکمل براي درمان اختلال کمبود توجه و بيش فعالي ناشي از کمبود توجه محسوب شود.

حتي در برخي موارد طب سوزني مي‌تواند همانند يک درمان معجزه آسا موجب بهبود چشم گيري اين اختلالات گردد.

يکي از تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد که طب سوزني تأثيري شگفت انگيز بر اختلال بيش فعالي ناشي از کمبود توجه داشته و اثر آن نسبت به روش‌هاي ديگر درماني بيشتر است.

همچنين ميزان تغييرات غيرعادي در نوار مغز کاهش يافته و به‌طور کلي اثر درماني بهتري داشته است.

تأثير عملکرد طب سوزني در بيماري‌هاي دستگاه گوارش و هضم غذا

يبوست

دستگاه گوارش
تعداد زيادي از مطالعات انجام شده براي درمان يبوست، بهبود و درمان قطعي بيماري را نشان مي‌دهند. اين مطالعات مشخص کرده‌اند که طب چيني مي‌تواند به‌طور مؤثر و بدون استفاده از دارو، يبوست را درمان کند.

سوء هاضمه

آمار و ارقام دقيق در مورد ميزان موفقيت طب سوزني در اين زمينه در دست نمي‌باشد ولي مطالعات کلينيکي انجام شده توسط تعدادي از پزشکان متخصص طب سوزني نشان مي‌دهد

حدود 60 درصد از بيماران با استفاده از اين شيوه درماني علائم مربوط به سوء هاضمه را به‌طور طولاني مدت را تجربه نکرده‌اند.

بيماري‌هاي دستگاه تنفس و کنترل و درمان با طب سوزني چين

بيماري آسم

آسمطب سوزني مي‌تواند ديواره‌هاي عضلاني را گشاد کند. طريقه انجام اين کار هنوز به‌طور کامل مشخص نشده است ولي داده‌هاي مطالعات غربي انجام شده از اين ادعا حمايت مي‌کنند.

آزمون اخير انجام شده در يک کلينيک چيني بر روي آسم نشان مي‌دهد حدود 70 درصد از بيماران بهبود قابل ملاحظه در بيماري‌شان را پس از انجام طب سوزني و موکسي باسشن تجربه کرده‌اند.

مشاهده شد طب سوزني قادر به کاهش تکرر و شدت حملات آسم در يک دوره يک ساله يا بيشتر است.

اين نتايج بسيار رضايت بخش بوده و نشان مي‌دهد طب سوزني و موکسي باسشن مي‌توانند بر پاسخ بدن به محرک‌هاي محيطي که موجب حملات آسم مي‌شوند، تأثير بگذارد. تجارب باليني نيز از اثر گذاري طب سوزني و موکسي باسشن حمايت مي‌کنند.

برونشيت

برونشیتطب سوزني نمي‌تواند بافت‌هاي ريه را بازسازي کند ولي باز کردن لوله‌هاي تنفسي مي‌تواند به حفظ کارکرد مؤثر بافت‌هاي ريه کمک کند.

به احتمال زياد ساز و کار تأثير گذاري طب سوزني در بهبود بيماري برونشيت مشابه عملکرد آن در آسم است و به بدن اجازه مي‌دهد هواي بيشتري در ريه‌ها وارد شود.

تحقيقات اخير طب چيني مشخص کرده‌اند که 50 درصد از مبتلايان به برونشيت تحت آزمون، از مزاياي طب سوزني بهره برده‌اند.

اين روش درماني بايد به صورت مکرر و مرتب انجام شده تا تأثير آن براي طولاني مدت باقي بماند. از طرف ديگر، طب سوزني مي‌تواند به‌طور مؤثر عفونت و آلودگي ناشي از اين بيماري در بدن را کنترل کند.

بيماري‌هاي قلبي و عروقي

در چين استفاده از طب سوزني براي درمان چنين بيماري‌هايي بسيار رايج مي‌باشد. آزمايش‌هاي بسياري در کشورهاي غربي انجام شده است که از تأثير گذاري طب سوزني بر دستگاه گردش خون حمايت مي‌کنند.

آنژين قلبي و کاربرد روش طب سوزني

آنژینبا استفاده از تجهيزات اندازه گيري بسيار حساس محققان چيني آزمايش‌ها و مطالعات بسياري در مورد تأثير گذاري طب سوزني بر قلب انجام شده

که افزايش چشم گير قابليت‌هاي عملکردي و کارايي عضلات قلب پس از انجام طب سوزني را نشان مي‌دهند.

همچنين مطالعات باليني نيز نشان مي‌دهند 80 درصد از بيماران مبتلا به آنژين با انجام طب سوزني بهبود يافته‌اند.

براي درمان آنژين به يک دوره جلسات طب سوزني نياز است که پس از آن از روش‌هاي درماني ديگر جهت افزايش تأثير گذاري استفاده مي‌شود.

ضربان قلب

تصحيح ضربان غيرطبيعي قلب

بيماري‌هاي قلبي مي‌تواند موجب ضربان غيرطبيعي قلب شود. اين مشکلات ممکن است خود را به شکل ضربان غيرطبيعي قلب يا جا افتادگي ضربان قلب (dropped beat) نشان دهند.

طب سوزني مي‌تواند برخي از انواع ضربان غيرطبيعي قلب را تصحيح کند. در فيبريلاسيون دهليزي طب سوزني در تعداد کمي از موارد، در حدود 1.5 درصد، تأثير گذاري داشته ولي در آريتيمي هاي (اختلال ضربان قلب) ارثي مي‌تواند در حدود 70 درصد تأثير گذار باشد.

وب‌سایت کلینیک‌ها

رفع مسئولیت: این محتوا برای آگاهی بیشتر شما است که از منابع کلینیکی و پزشکان معتبری تهیه شذه است ولی جایگزین مشاوره‌ و تشخیص پزشکی، دندانپزشکی یا کلینیکی نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ و هیچ‌گونه پشتیبانی در مورد خدمات پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک در این وب‌سایت ارائه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + پنج =