افسردگی، استرس، اضطراب
موضوعات داغ

درمان افسردگی مزمن و افزایش انرژی مثبت با استفاده از طب سوزنی

طب سوزنی می‌تواند آسیب‌ها، دردهای مزمن و یا مشکلات و بیماری‌های فیزیکی را درمان کرده و به این طریق بر افسردگی فائق آید. در نتیجه طب سوزنی برای درمان افسردگی مزمن ،ذهن، بدن و روح فرد را آرام می‌کند.

بر اساس اعلام سازمان سلامت روانی ملی آمریکا، افسردگی در حدود 6.7 درصد از جمعیت 18 سال به بالا را تحت تأثیر قرار داده و به‌طور تقریبی 14.8 میلیون نفر در این کشور مبتلا به افسردگی هستند که می توانند با طب سوزنی به درمان افسردگی مزمن خود بپردازند.

علائم این بیماری شامل ناراحتی، ناامیدی، احساس بی‌ارزش بودن، مشکل در تصمیم گیری و از دست دادن انگیزه برای فعالیت و علاقه به کارهای مختلف می‌باشد.

درمان افسردگی مزمن با طب سوزنی

درمان افسردگی مزمن ، غم و ناراحتی شدیدافسردگی بیماری است که میزان شیوع آن در میان زنان دو برابر مردان است.

طب سوزنی و طب چینی موفقیت‌های زیادی در کمک به کاهش و از بین بردن علائم افسردگی و بازیابی تعادل را در زندگی افراد مبتلا داشته‌اند.

در طب چینی و طب سوزنی، معمولاً برای درمان افسردگی مزمن بر روی شن (Shen) یا همان روح تمرکز می‌شود.

روح مرکز تفکرات، ذهن و شخصیت فرد است. زمانی که روح از حالت تعادل خارج شود، فرد ممکن است علائم مربوط به افسردگی را تجربه کند.

علل افسردگی و عدم تعادل روحی

ایجاد عدم تعادل در روح ممکن است عوامل مختلفی داشته باشد که تمام آن‌ها با کمک طب سوزنی و طب چینی قابل درمان هستند

شوک فیزیکی، احساسی یا هر دو

سکته مغزی دیابتاگر در گذشته سانحه رانندگی، طلاق، سکته مغزی، سکته قلب یا هر گونه شوک دیگری را تجربه کرده‌اید، طب سوزنی می‌تواند به شما کمک کند.

گاهی تنها صحبت کردن با یک روان درمان، برای برطرف شدن مشکل کفایت نمی‌کند.

طب سوزنی می‌تواند به فرد کمک کند به عمیق‌ترین احساسات و خاطراتی که

ممکن است در ذهن وجد داشته و موجب بر هم خوردن تعادل روح شود، دسترسی پیدا کند.

طب سوزنی در رژیم غذایی و تشویق جهت کاهش وزن تأثیر دارد که به سلامت روحانی کمک می‌کند

سیستم گوارش معمولاً به عنوان مغز دوم بدن در نظر گرفته می‌شود چرا که این بخش از بدن تأثیر به سزایی بر طبع و خلق و خود دارد.

تمام غذاهایی که می‌خوریم بر ترشحات هورمونی بدن، گردش خون، خون سازی و دیگر فرآیندهایی که در بدن انجام می‌شوند تأثیر می‌گذارد.

داشتن سبک زندگی کم تحرک

در نتیجه طب سوزنی ذهن، بدن و روح فرد را درمان می‌کند.

در صورتی که هر چون علائم دیگر مربوط به افسردگی مانند بی‌خوابی، مشکلات دستگاه گوارش، سر درد، درد مزمن و … را تجربه می‌کنید،

باید بدانید که طب سوزنی می‌تواند این علائم را برطرف کرده و بهبود افسردگی‌تان کمک کند.

طب سوزنی در واقع مکملی برای اثراتی است که از دیگر روش‌های درمان افسردگی مزمن دریافت می‌کنید و قادر است اثر آن‌ها را تقویت کند.

به‌طور مثال طب سوزنی می‌تواند به بیمار کمک کند به آرامش رسیده و آنچه بیمار و درمان گر به دنبال آن هستند را به‌آرامی به دست آورد.

طب سوزنی درمانی ایمن و بدون خطر برای تمام کسانی است که هم اکنون از قرص‌ها و داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کنند.

همچنین انجام طب سوزنی در کنار دیگر روش‌ها هیچ گونه عوارض جانبی در پی نخواهد داشت.

استفاده از طب سوزنی در کنار درمان‌های گیاهی به‌واقع می‌تواند تفاوت زیادی را در میزان درمان و بهبود بیماری ایجاد کند.

این روش‌های درمانی در کنار یکدیگر می‌توانند خلق و خود را بهبود دهند.

از مزایای آن‌ها نداشتن عوارض جانبی بوده و مهم‌تر از همه آن که چنین روش‌هایی نه تنها علائم ظاهری بیماری را از بین برده

و شادی و راحتی را به زندگی فرد باز می‌گردانند، بلکه عامل اصلی بروز این مشکل و ریشه آن را نیز تشخیص داده و به‌طور دائم از بین می‌برند.

طب سوزنی برای اضطراب و افسردگی

اضطراباضطراب و افسردگی دو بیماری هستند که از رایج‌ترین مشکلات روانی در سراسر جهان محسوب می‌شوند

و افراد بسیاری را با مشکل مواجه کرده‌اند. این بیماری به‌شدت بستگی به نحوه و سبک زندگی فرد دارد.

با پیشرفت روز افزون فناوری و پیشرفت‌های صورت گرفته، ساعات کار روز مره برای کسب موفقیت هر چه بیشتر و رقابت با دیگران، افزایش یافته

که منجر به بروز استرس، اضطراب، افسردگی و دیگر مشکلات روحی و روانی در افراد جامعه می‌شود.

جالب است که بیشتر مردم ترجیح می‌دهند به این مشکلات بی‌توجهی کنند تا آن که بخواهند برای رفع آن‌ها اقدامی کنند.

به این شکل است که نهایتاً در نقطه‌ای در زندگی، فرد احساس می‌کند دیگر بدون استفاده از داروهای ضد افسردگی قادر به ادامه زندگی نیست

با تام این وجود تا زمانی که مشکل اصلی و عامل افسردگی و بیماری‌های روانی هم چنان در جای خود باقی مانده است،

ساده‌انگارانه است اگر با استفاده از قرص‌های مختلف انتظار بر طرف شدن دائمی بیماری را انتظار داشته باشیم.

کاهش استرس و اضطراب با طب سوزنیطب سوزنی می‌تواند به برطرف کردن مشکل اضطراب و افسردگی کمک کند. در اینجا طریقه عملکرد طب سوزنی از نظر علمی و تئوری بیان شده است.

طب سوزنی برای درمان افسردگی مزمن چگونه عمل می‌کند؟

طب سوزنی شکلی از طب سوزنی چینی است که شامل تحریک نیروی چی موجود در مریدین ها می‌باشد.

طب سنتی چینی معتقد است برهم‌کنش فیزیکی بدن با عناصر طبیعی تأثیرات عمیقی و مهمی بر عملکرد اعضای داخلی بدن دارد و بر سلامت روانی فرد تأثیر می‌گذارد.

در نتیجه طب سوزنی با تحریک درست عصب‌ها و بافت‌ها، اصلاح عدم تعادل بوجود آمده در داخل بدن که عامل اصلی بوجود آمدن مشکلات در بدن است را مورد هدف قرار می‌دهد.

قرار دادن سوزن‌های نازک در نقاط خاص استراتژیک فشار در دبن می‌تواند منجر به دست آوردن نتایج مورد نظر شود.

بسته به محل قرار گیری سوزن، تأثیرات درمانی مختلفی می‌تواند در بدن مشاهده شود.

طب سوزنی می‌تواند به تحریک سیستم ایمنی بدن، تولید مواد شیمیایی مسکن درد، درمان بیماری‌های مختلف در بدن و تحریک سلامت روانی در بدن کمک کند.

فواید طب سوزنی برای درمان افسردگی مزمن

طب سوزنی به عنوان روشی برای کاهش اضطراب و افسردگی فواید و مزایای زیادی دارد.

در این جا برخی از فواید طب سوزنی آورده شده است تا متوجه برتری طب سوزنی نسبت به بسیاری از روش‌های درمانی و داروهای به کار گرفته شده در این زمینه، شوید.

بدون عوارض جانبی:

اگر چه در برخی موارد طب سوزنی باعث بوجود آمدن التهاب، جوش و گیجی می‌شود، ولی وقوع این عوارض جانبی بسیار نادر است.

با آن که این روش درمانی گاهی نتایج موفقیت آمیزی از خود نشان نمی‌دهد

ولی درصد شکست طب سوزنی (با فرض آن که به متخصص طب سوزنی باتجربه و مناسبی مراجعه کرده‌اید) بسیار کم است.

بدون وابستگی: یشتر داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب دارای ویژگی ناخوشایند وابستگی هستند.

به این معنی که فرد مصرف کننده در صورت قطع مصرف این داروها باید انتظار بروز برخی علائم و عوارض جانبی را داشته باشد.

به علاوه در دراز مدت نیز استفاده از داروهای ضد افسردگی ممکن است خود باعث بوجود آمدن عوارض جانبی دیگری شود که به بروز مشکلات مختلف بینجامد.

طب سوزنی برای کاهش وزنطب سوزنی یک روش درمانی آزموده شده و مطمئن است. این طب تا کنون به افراد زیادی کمک کرده است تا به سلامت جامع و تعادل متناسب بدنشان برسند.

بیمار همچنین برای بهبود و افزایش تأثیر آن می‌تواند طب سوزنی را در کنار روش‌های رایج درمانی به کار گیرد.

طب سوزنی اکنون در حال تبدیل شدن به یک روش درمانی ارجح برای افسردگی و اضطراب می‌باشد.

این روش به کاهش استرس، و در نتیجه کمک به تزکیه ذهن و خالی کردن آن از افکار منفی، می‌پردازد.

این روش همچنین به فرد کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشد که نهایتاً به از بین برد عامل و اساس مشکلات سلامتی می‌انجامد.

بدن انسان نیز به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند هنگام عدم وجود استرس و تنش به صورت خود کار به تریم خود بپردازد.

فشار روانی ویکی پدیا