درد اسکلتی و مفاصل

رفع کمر درد با طب سوزنی و طب سنتی چین چطور انجام می‌شود؟

در واقع اين تحقيقات ثابت کرده‌اند که طب سوزنی می‌تواند اثری بسيار بيشتر از روش‌های درمانی مدرن در درمان درد کمر داشته باشد. هم انجمن دردشناسي آمريکایی (American Pain Society) و هم دانشکده پزشکان آمريکایی (American College of Physicians) برای مواقعی که روش‌های معمول ديگر پاسخ گو نيستند، استفاده از آن را پيشنهاد می کنند.

تعجبی نخواهد داشت که بدانیم رفع کمر درد با استفاده از طب سوزنی بسیار محبوبیت یافته است.

با توجه به اینکه بسیاری از مردم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

رفع کمر درد با طب سوزنی به خوبی امکان پذیر است

خوشبختانه مطالعات انجام شده در این زمینه نیز تأثیر گذاری طب سوزنی در درمان انواع دردها و مشکلات کمر را ثابت می‌کنند.

بازنگری و بررسی مطالعات پزشکی نشان می‌دهند که

طب سوزنی یک گزینه درمانی بسیار مناسب برای درمان درد انتهای کمر است و می‌تواند درد سیاتیک را نیز برطرف کند.

در واقع این تحقیقات ثابت کرده‌اند که طب سوزنی می‌تواند

اثری بسیار بیشتر از روش‌های درمانی مدرن در درمان درد کمر داشته باشد.

هم انجمن دردشناسی آمریکایی (American Pain Society) و هم دانشکده پزشکان آمریکایی (American College of Physicians)

برای مواقعی که روش‌های معمول دیگر پاسخ گو نیستند، استفاده از طب سوزنی را پیشنهاد می‌کنند.

طب سوزنی چطور به رفع کمر درد و مقابله با درد تحتانی کمر کمک می‌کند؟

طب چینی برای کاهش دردتخمین زده می‌شود حدود 90 درصد از مردم با مشکل درد کمر در زندگی خود مواجه می‌شوند.

با توجه به اینکه بسیاری از مردم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند،

تعجبی نخواهد داشت که بدانیم درمان درد قسمت تحتانی کمر با استفاده از طب سوزنی بسیار محبوبیت یافته است.

چرا از طب سوزنی برای درمان درد کمر استفاده کنیم؟

کمر درد مزمن یکی از رایج‌ترین دردهایی است که مردم آمریکا و بسیاری از مردم در جهان به آن مبتلا هستند.

شاید بتوان گفت تقریباً همه کمر درد را در مقطعی از زندگی

خود تجربه کرده‌اند ولی درد مزمن کمر مشکلی کاملاً متفاوت است.

درد مزمن یک درد مداوم بوده که معمولاً بیش از 3 ماه ادامه می‌یابد

و مرتباً بدتر می‌شود. گاهی از بین بردن عامل آن نیز بسیار مشکل است.

تنها آن افرادی که از دردهای مزمن را تجربه کرده باشند

می‌توانند میزان مخرب بودن آن را درک کرده و اثر آن بر روی روح و روان را تصور کنند.

این دردها گاهی تا حدی شدید می‌شوند که فرد مبتلا به آن درد به هر روش و راه حلی برای برطرف کردن آن چنگ می‌زند.

با آنکه برای بیشتر مردم طب سوزنی به عنوان یک روش درمانی معمول محسوب نمی‌شود

ولی روی آوردن به طب سوزنی پس از 3 ماه درد مداوم و نیافتن هیچ راه حلی

برای تسکین آن و غیر مؤثر بودن روش‌های رایج درمانی، برای خلاص شدن از این درد، کاملاً قابل درک می‌باشد.

طب سوزنی برای رفع کمر درد در سازمان سلامت

طب سوزنی توسط سازمان ملی سلامت آمریکا در دسته روش‌های درمانی مکمل و جایگزین قرار گرفته است.

دیگر سازمان‌های بهداشتی مانند سازمان غذا و دارو آمریکا تجهیزات مورد استفاده در طب سوزنی را

برای اطمینان از حفظ سلامت و ایمنی در این روش، تحت نظر گرفته و برای آن‌ها استانداردهایی تعریف کرده است.

طب سوزنی توسط جامعه مراقبت از سلامت به‌طور عمده به عنوان یکم روش مؤثر در درمان کمر درد

و بسیاری از بیماری‌های دیگر که از طریق روش‌های معمول درمانی قابل درمان نیستند، مورد پذیرش قرار گرفته است.

در واقع بسیاری از پزشکان که بر اساس روش‌های رایج درمانی امروزی آموزش دیده‌اند،

انجام طب سوزنی را نیز به فهرست سرویس‌های خود اضافه می‌کنند.

طب سوزنی چیزی بیش از درمان برای رفع کمر درد است

طب سوزنی برای درمان درد مزمن کمر به طرق مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد،

ولی در عین حال این روش درمانی قادر است بیماری‌های رایج دیگری را نیز درمان کند

و در بسیاری از موارد تأثیر گذاری طب سوزنی نسبت به روش‌های رایج درمانی بسیار بیشتر است.

مطالعات بسیاری در سال‌های اخیر در مورد طب سوزنی انجام گرفته است

و سازمان سلامت جهانی و انجمن ملی سلامت در میان سازمان‌هایی هستند که داده‌ها و نتیجه گیری‌های مربوط به این تحقیقات را تهیه کرده‌اند.

در وب‌سایت سازمان انجمن طب سوزنی بریتانیا بیان می‌کند

شواهد زیادی از تحقیقات علمی غربی نشان از تأثیر گذاری طب سوزنی در درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها دارد.

درمان اختلالات عصبی با طب سوزنیاگرچه هنوز بحث و گفتگوی علمی در مورد چگونگی عملکرد طب سوزنی پیش نیامده ولی باید به خاطر داشت

که این روش هزاران سال پیش در چین به وجود آمده و سال‌ها پیش

از به وجود آمدن علم مدرن غربی از آن استفاده می‌شده است.

از نقطه نظر علم غربی، طب سوزنی سیستم عصبی را تحریک کرده و به این طریق می‌تواند

بر تولید و ترشح مواد طبیعی در داخل بدن مانند هورمون‌ها، پیام‌رسان‌های عصبی و … تأثیر بگذارد.

این مواد نیز می‌توانند سیستم بدن را برای شروع فرایند خود درمانی طبیعی، تحریک کنند.

توضیح و طریقه عملکرد طب سوزنی به هر گونه که باشد، تأثیر گذاری آن سریع و قطعی است.

طب سوزنی چطور به رفع کمر درد کمر کمک می کند؟

استفاده از طب چینی برای کاهش وزنریشه طب سوزنی به 2500 سال پیش در چین باستان بر می‌گردد.

این روش شامل فرو کردن سوزن‌هایی به نازکی تار مو در نقاط پر انرژی در قسمت‌های مختلف بدن است.

طبق نظریه طب سنتی چینی، بیش از 365 نقطه طب سوزنی در بدن انسان وجود دارد.

نوعی از انرژی که با نام انرژی چی شناخته می‌شود

در مسیرهای خاصی به نام مریدین که به نقاط طب سوزنی متصل هستند جریان دارد.

فرو کرده سوزن در نقاط مناسب در طول مریدین ها می‌تواند به تصحیح عدم تعادل یا انسداد به وجود آمده

در مسیر جریان انرژی کمک کرده و موجب از بین نقاط مختلف طب سوزنی برای رفع کمر دردرفتن درد و بهبود سلامت کلی بدن گردد.

از نقطه نظر علمی، برخی از متخصصین احساس می‌کنند از بین رفتن درد ناشی از تحریک مرکز سیستم عصبی بدن،

تحریک مواد شیمیایی و آزاد سازی آن‌ها در مغز، عضلات و نخاع می‌باشد.

برخی بر این باورند که این مواد شیمیایی احساس سلامت کلی در بدن به وجود آورده

یا آنکه شیوه تحلیل سیگنال‌های درد توسط مغز و در نتیجه احساسی که تجربه می‌کنیم را تغییر می‌دهند.

تصور می‌شود طب سوزنی سیگنال‌های الکترومغناطیس در بدن را سرعت می‌بخشد.

این سیگنال‌ها می‌توانند مواد شیمایی، مانند اندورفین‌ها را تحریک ترشح اندورفین در مغزکنند

و به این طریق موجب کاهش درد شده یا حتی سلول‌های ایمنی خود بدن را تحت تأثیر قرار دهند.

نظریات دیگری نیز مطرح هستند که می‌گویند طب سوزنی مواد شیمیایی شبه افیونی طبیعی موجود در خود بدن را در مغز آزاد کرده

یا آنکه از طریق آزاد سازی هورمون‌های عصبی و پیام‌رسان‌های عصبی در مغز ماهیت درد را تغییر می‌دهد.

تمام این‌ها روش‌هایی هستند که می‌توانند درد را کاهش دهند.

در استفاده از طب سوزنی برای رفع کمر درد به چه نکاتی باید توجه کرد؟

طب سوزنی به سرعت به یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی برای درمان درد انتهای کمر تبدیل شده

و جالب است بدانید که سازمان غذا و دارو آمریکا سوزن‌های مورد استفاده

در طب سوزنی را از گروه ابزارهای روش‌های درمانی آزمایش حذف کرده

و اکنون بر استفاده از طب سوزنی در تمام کشور آمریکا نظارت می‌کند.

رفع کمر درددرد کمر چه به علت سیاتیک بوده و چه آنکه به عوامل و مشکلات دیگر به وجود آمده مرتبط باشد،

در هر صورت باید این نکته را در ذهن داشت که پیش از انجام هر گونه درمان برای رفع کمر درد،

باید در مورد آن به‌طور کامل تحقیق و بررسی کرده و با هشیاری کامل به دکتر طب سوزنی برای معاینه و مشاوره طب چینی مراجعه کنید.

بهتر است به یک پزشک دارای گواهی نامه طب سوزنی مراجعه شود.

نتیجه گیری برای انتخاب طب سوزنی جهت درمان کمر درد

بسیاری از مردم از بیماری‌ها و دردهای مختلف رنج می‌برند

و همین عوامل کیفیت زندگی آن‌ها را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. این مسئله جای تأسف دارد.

ولی چه ما طریقه عملکرد طب سوزنی و دلایل علمی مرتبط با نتایج و تأثیرات مشاهده شده از آن را متوجه شویم یا خیر،

به هر حال می‌توانیم از قابلیت‌های اثبات شده طب سوزنی برای درمان مشکلات و دردهای خود بهره ببریم.

درمان انواع کمردرد مزمن با علت‌های مختلف با انواع طب سوزنی

تماس با دکتر

برای معاینه و پاسخ به سوالات جهت رفع درد کمر با علت های مختلف با طب سوزنی سنتی،  طب سوزنی لیزری بدون سوزن و طب سوزنی همراه با کاشت نخ قابل جذب

توسط دکتر طب سوزنی تخصصی در تهران با 8 سال تجربه عملی روی دکمه زیر کلیک کنید.

⊗ تماس و پاسخگویی

ستون مهره ها ویکی پدیا