افسردگی، استرس، اضطراب

مقابله با افسردگی به صورت طبیعی و بدون نیاز به قرص های مختلف

آیا شما هم دچار افسردگی خفیف یا شدید هستید و برای مقابله با افسردگی و درمان به طب سوزنی امیدوارید؟ طبق مطالعات انجام‌شده، طب سوزنی شن من یا روانپزشکی چین در درمان افسردگی مؤثر است.

ولی آیا می‌دانستید روش‌هایی برای درمان افسردگی بدون نیاز به استفاده از سوزن نیز وجود دارند؟

مقابله با افسردگی بدون استفاده از دارو و سوزن

به نظر می‌رسد که بهترین و مؤثرترین روش برای درمان افسردگی استفاده از داروهای شیمیایی هست. هر چه که باشد، این روش مؤثر است.
من خودم به‌شخصه از دارو و قرص برای درمان افسردگی و اضطراب استفاده کرده‌ام و در هر دو مورد موفقیت چشم‌گیری را تجربه کرده‌ام.

انرژی چیبااین‌حال خود من استفاده از روش‌های طبیعی را به‌جای استفاده از قرص و دارو ترجیح می‌دهم چرا که استفاده از دارو عوارض جانبی خاص خود را دارد و همچنین مواد شیمیایی وارد بدن می‌کند.

تئوری مطرح در طب سوزنی برای درمان افسردگی به‌این‌ترتیب است.

طب سوزنی چنین بیان می‌کند که مسیرهای انرژی در بدن به نام مریدین وجود دارد و زمانی که این مریدین ها دچار انسداد شوند، بیماری و ناخوشی در بدن به وجود می‌آید.

دکتر طب سوزنی تلاش می‌کند از طریق فرو کردن سوزن‌ها در نقاطی در طول مریدین ها، این مسیرهای انرژی را باز کند.

زمانی که انرژی حیاتی در بدن دوباره امکان جریان یابد، بیماری و علائم آن از بین می‌روند در نتیجه طب سوزنی به این طریق بر کاهش افسردگی اثر می‌گذارد.

درمان و مقابله با افسردگی و اضطراب و نگرانی با طب سوزنی چین

افسردگی و اضطراببیماری افسردگی گریبان گیر بسیاری از مردم جهان شده است و تنها در آمریکا در حدود 8 میلیون نفر تحت تأثیر افسردگی هستند که موجب اقدام به خودکشی می‌شود.

و به همین علت است که تبلیغات زیادی در رسانه‌ها در مورد داروهای ضد افسردگی وجود دارد.

آیا روان‌درمانی تنها راه موجود برای مقابله با افسردگی است؟

خیر. اخیراً مطالعات وجود ارتباط میان افسردگی و طب سوزنی را کشف کرده‌اند.بسیاری از مردم برای متعادل کردن سطح سروترین در بدن خود هرروز بیشتر به داروهای خطرناک، مضر و اعتیادآور وابسته می‌شوند.

درنتیجه علائم بیماری‌های مختلف سرکوب‌شده ولی به‌محض آنکه مصرف دارو قطع شود، افسردگی دوباره بازخواهد گشت.

انجام طب سوزنی روی کمرحال طب سوزنی چین برای درمان افسردگی که درمانی 100 درصد قطعی و ایمن و مؤثر است، در میان مردم محبوب‌تر شده است.

طب سوزنی به جای آنکه تنها شما را به‌طور موقت از شر علائم خلاص کند، مشکل اصلی عدم تعادل که باعث افسردگی می‌شود را مورد هدف قرار می‌دهد.
برخلاف داروهای شیمیایی، استفاده از طب سوزنی هیچ‌گونه عوارض جانبی در برندارد و شما می‌توانید آن را برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده کنید.

طب سوزنی برای درمان درد به دلیل تأثیرگذاری آن، هرروز محبوب‌تر می‌شود ولی طب سوزنی برای اختلالات رفتاری و احساسی به دلیل قطعیت و تضمین تأثیرگذاری و موفقیت آن، به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به روشی شناخته‌شده است.

طب سوزنی برای مقابله با افسردگی چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از طب چینی برای کاهش وزندر طب سنتی چینی تصور می‌شود که استرس و اضطراب دلیل اصلی افسردگی می‌باشند. انرژی حیاتی در بدن نیز به دلیل همین استرس راکد و مسیر آن مسدود می‌شود باعث به وجود آمدن علائمی مانند افسردگی در فرد می‌شود.

در اینجا نقش طب سوزنی برای حمایت از جریان آزادانه انرژی و آرامش مشخص می‌شود.

بیمارانی که طب سوزنی را برای درمان افسردگی در 3 تا 6 جلسه دریافت می‌کنند، پس از آن احساسی متفاوت خواهند داشت.

معمولاً افسردگی همراه علائمی دیگر مانند اضطراب، بی‌خوابی و خستگی تنظیم غدداست و مسئولیت و وظیفه طب سوزنی از بین بردن این علائم است.

طب سوزنی برای افسردگی بر روی هر فرد تأثیرات متفاوتی دارد ولی مطالعات اثبات کرده‌اند که هر فردی می‌تواند با استفاده از طب سوزنی گرفتن نتایج و تأثیرات قطعی را انتظار داشته باشد.

با آزاد شدن اندورفین در مرکز دستگاه عصبی، طب سوزنی می‌تواند افسردگی را درمان کند. اندورفین هورمونی در بدن است که با نام هورمون احساس خوب شناخته می‌شود.

نقش این هورمون افزایش سطح انرژی و متعادل کردن حالات و احساسات است.

طب سوزنی زمانی که همراه با رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی سالم همراه باشد بسیار تأثیرگذار است چرا که قرص ضد افسردگیدرمان افسردگی شاید در مواردی با استفاده از طب سوزنی به‌تنهایی دیر بازده باشد.

طب سوزنی معمولاً به‌عنوان یک روش درمانی در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید به‌تدریج میزان دز داروهای مصرفی خود را کاهش دهید.

چرا که استفاده از طب سوزنی در ترکیب با روش‌های درمانی رایج مانند مصرف داروهای شیمایی، به از بین بردن علائمی که تجربه می‌کنید کمک می‌کند.

حالا شما از این اطلاعات ارزشمند آگاه هستید وظیفه و مسئولیت شماست که بر اساس این اطلاعات اقدام کنید. طب سوزنی کاملاً ایمن بوده و به‌طور تضمینی در درمان علائم افسردگی بسیار مؤثر است.

برخلاف داروها، طب سوزنی می‌تواند تعادل بدن را به‌طور کامل برای همیشه بازیابی کرده و علت اصلی و ریشه مشکل را برطرف کند.

تفاوت روش درمانی طب سوزنی و داروها برای مقابله با افسردگی

برای کاهش وزن از دارو و قرص استفاده نکنیدبا توجه به شیوع بیماری دپرسیون و افسردگی در جهان، متأسفانه درمان و داروی این بیماری، آن چنانکه بیماران انتظار دارند مؤثر و قطعی نیست و نیز در مواردی از افراد که مدت زیاد تحت مصرف دارو هستند عوارضی مانند:

اعتیاد،مشکلات چاقی، گوارشی و غیره ایجاد می کند. در واقع تنها نیمی از کسانی که از این مشکل رنج می‌برند با استفاده از داروها و روان‌درمانی بهبود می‌یابند.
به مدت 3 هزار سال طب سنتی چینی توانسته است تمام مشکلات از سردرد گرفته تا مشکلات قاعدگی را با استفاده از طب سوزنی درمان کند.

مقابله با افسردگی با طب سوزنیبنابراین می‌توان گفت که طب سوزنی برای درمان افسردگی نیز می‌تواند به کار رود، مطالعات اخیر نشان داده‌اند که طب سوزنی می‌تواند با درمان افسردگی مرتبط باشد و هزینه و عوارض جانبی کم آن ازجمله مزایای آن هستند.

برخلاف دارو و جلسات پرهزینه روان‌درمانی که از نظر زمان و هزینه بسیاری می‌طلبند، طب سوزنی تنها یک ساعت طول کشیده و هزینه‌ای بسیار کم دارد.

به‌علاوه عوارض جانبی طب سوزنی با توجه به آنکه از سوزن‌های ضدعفونی شده در آن استفاده می‌شود، محدود به‌احتمال ایجاد کمی کبودی در برخی قسمت‌های بدن است.

مطالعه انجام‌شده در زمینه اثر درمانی طب سوزنی در مقابله با افسردگی

در سال 1998 محققان دانشگاه آریزونا آزمایشی دوسویه کور (Double Blind) در مورد میزان اثرگذاری طب سوزنی بر افسردگی انجام دادند.

نتایج کاهش چشم‌گیر علائم افسردگی را در نیمی از زنان مورد آزمایش نشان می‌دادند. به‌طور دقیق‌تر 70 درصد از زنانی که تحت آزمایش قرار گرفتند 50 درصد کاهش میزان علائم افسردگی را گزارش کردند.

طول مدت این مطالعه 2 ماه بود. در طول این مدت، هر بیمار 12 جلسه طب سوزنی دریافت کرد. بیشتر آن‌ها در ماه اول تحت درمان قرار گرفتند. سپس بیماران به سه گروه تقسیم شدند.

گروه اول تحت درمان طب سوزنی برای درمان افسردگی قرار گرفت. گروه دوم طب سوزنی غیرواقعی دریافت کردند و گروه سوم نیز 8 هفته در فهرست انتظار برای دریافت طب سوزنی قرار گرفتند.

جامعه آماری مورد مطالعه در این آزمایش نسبتاً کوچک بود و نمی‌توان آن را شروع یک عصر جدید در علم پزشکی نامید ولی قطعاً کسانی که از افسردگی رنج می‌برند بهتر است آن را به‌عنوان یک گزینه در ذهن داشته باشند.

طب سوزنی و افسردگی برای برخی از مردم می‌تواند کلیدی برای باز کردن قفلی باشد که آن‌ها را به داروهای تجویزشده برای همه مشکلات روحی و روانی، زنجیر کرده است.

استفاده از طب سوزنی برای مقابله با افسردگی چطور است؟

در واقع تحقیقاتی علمی در مورد طب سوزنی انجام‌شده‌اند که از تأثیرگذاری این روش برای کاهش شدت افسردگی در بیماران حمایت می‌کنند.

سازمان سلامت ملی آمریکاالبته باید به یاد داشته باشید که تحقیقات علمی چیزی را ثابت نمی‌کنند. این تحقیق علمی تنها از ادعای مطرح‌شده حمایت می‌کند. اثبات همه‌جانبه و گسترده یک ادعا کاری بسیار دشوار هست.

این مطالعه در سال 1998 توسط موسسه ملی سلامت آمریکا انجام شد. به علت پیچیدگی طرح مطالعه، بخش‌های مختلف و چگونگی انجام آن در اینجا مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

در صورت علاقه می‌توانید خودتان در مورد این تحقیق بیشتر مطالعه کنید؛ بنابراین ما فقط در اینجا نتایج این تحقیق را به اطلاع می‌رسانیم.

در این مطالعه گروه مورد آزمایش که تحت درمان طب سوزنی قرار گرفتند، به‌طورکلی 43 درصد بهبود در میزان علائم افسردگی‌شان را تجربه کردند،

درحالی‌که گروه کنترل تنها 21 درصد کاهش افسردگی را گزارش کرد. همین آمار نشان از تأثیر طب سوزنی بر کاهش علائم افسردگی دارد.

فشار روانی ویکی پدیا فارسی