درد اسکلتی و مفاصل

دردهای استخوانی و مشکلات عضلانی بدن با استفاده از طب سوزنی قابل درمان هستند

این روش طب چینی برای موفقیتش در درمان دردهای استخوانی و عضلانی که درد در ناحیه پشت، باسن، شانه‌ها و آرنج است شهرت فراوانی دارد.

درمان دردهای استخوانی و عضلانی با استفاده از طب سوزنی

در ابتدای شروع به کارم در زمینه طب سوزنی فهمیدم که بیشتر از 90 درصد بیمارانم با درد مزمن دارای عیوب ساختاری بودند که معمولاً شامل لگن می‌شود.

ممکن است یک بخش از باسن بالاتر یا جلوتر از قسمت دیگر باسن باشد. به هنگام درمان فهمیدم که اگر قادر به رفع این عیوب ساختاری نباشم پس درمانهایم چندان نتایج ماندگاری نخواهند داشت.

پس از کشف این موضوع، به مطالعه کتاب (رگهای فوق‌العاده) اثر ماتسوموتو و بیرچ را خواندم و از پزشک طب سوزنی ژاپنی، آقای ایتو چیزهایی یاد گرفتم که در ابتدا با اصلاح عیوب ساختاری طیفی از این گونه شرایط را درمان کرد.

زمانی که استفاده از فن‌های آقای ایتو را شروع کردم دریافتم که در درمان دردهای استخوانی و عضلانی موفقیت بیشتری داشتم.

دردهای استخوانیاولین بیماری که بدین سبک درمان کردم زنی بود که سالیان زیادی از درد پشت رنج می‌برد. بالغ بر یک سال به یک کایروپراکت (متخصص در درمان با روش دستی و ماساژ در ستون فقرات) مراجعه کرده بود

و من چند دفعه‌ای او را درمان کرده بودم. دست‌کاری‌های انجام شده توسط کایروپراکت لگنش را اصلاح کرد اما این اصلاح تنها چند روز دوام داشت.

روش درمانی من هم بر ساختار وی اثری نداشت اما برای چندین روز درد وی را تسکین می‌داد. پس از اولین جلسه درمانی که با استفاده از تکنیکهای آقای ایتو انجام شد،

کایروپراکت از فهمیدن این مطلب که لگن وی در جای صحیح خود قرار گرفته است متعجب شد. تنها پس از دریافت چند جلسه درمانی بیشتر بهبودی‌های قابل توجه و ماندگاری را نشان می‌داد و خیلی زود فقط به دو بار درمان در سال نیاز داشت.

رویکردی جدید به طب سوزنی برای سبک زندگی مدرن ما

نقاط مختلف طب سوزنی در بدناکثر پزشکان طب سوزنی آمریکای شمالی ابتدا به مطالعه طب چین باستان می‌پردازند. کلمه سنتی اندکی نام بی‌مسمایی است چرا که یک رویکرد نسبتاً مدرن به طب سوزنی است.

در حقیقت، نظریه گیاه شناسی سنتی است که بر طب سوزنی تحمیل شد. تمرکزش بیشتر بر اندام‌های داخلی وکمتر بر مریدین ها و سیستم های عضلانی اسکلتی است

و استفاده‌اش از مریدین ها تقریباً منحصر به دوازده مریدین اولیه است. بسیاری از سبک‌های قدیمی چین و هم چنین سبک‌های دیگر کشورها دارای تمرکز بیشتر بر 12 مریدین اولیه و هم چنین 8 مریدین فوق‌العاده و مریدین های ثانویه است.

طب چین باستان در درمان مشکلات داخلی بسیار مؤثر است علی‌الخصوص هنگامی که گیاهان چینی با طب سوزنی ترکیب می‌شود.

سبک زندگی کم تحرکاگر به دنبال درمان درد علی‌الخصوص دردهای استخوانی عضلانی هستید ممکن است با سبکی که رویکرد مریدینی به طب سوزنی دارد نتایج ماندگارتری خواهید داشت.

یکی از شرایط در جامعه مدرن ما که اپیدمیک به نظر می‌رسد درد مزمن است. مطالعه جدیدی که چندین مطالعه دیگر از کشورهای توسعه یافته را خلاصه کرده است دریافت که بین 10-15 درصد از جمعیت برای یک دوره 3 ماهه یا بیشتر از درد مزمن رنج می‌برند.

چندین دلیل احتمالی برای این شیوع گسترده درد وجود دارد. از نظر من یکی از مهم‌ترین دلایل عدم تحرک کافی است که با زیاد نشستن و عادت‌های غلط در زمینه نحوه ایستادن و نشستن همراه است.

نبود تحرک کافی و عادت‌های غلط نشستن منجر به تضعیف عضلات و ماهیچه‌های نشستن می‌شود. در صورت بروز این اتفاق دیگر ماهیچه‌ها که برای این کار مناسب نیستند در جهت جبران این ضعف تلاش می‌کنند

که این کار به نوبه خود منجر به بیرون زدگی ساختاری و هم چنین کشش بیش از حد عضلات جبران کننده می‌شود. در درمان، سیستم مریدین های بدنمی‌بایست عضلاتی را درمان کنیم که باعث بیرون زدگی اسکلتی (بیرون آمدن اسکلت از جای خود) می‌شود.

در زمانی که تنها عیوب اسکلتی درمان می‌شود خیلی زود عضلات موجب بر هم ریختن نظم و چینش اسکلتی می‌شوند.

به عنوان یک پزشک طب سوزنی ابتدا با دقت تمام عضلات و مریدین ها را مشاهده و معاینه می‌کنم تا الگوهای عدم تعادل را تعیین کنم. عضلات کجا ضعیف یا قوی هستند؟

کدام مریدین ها مسدودند که منجر به ضعیف یا قوی شدن عضلات می‌شود.

پس از معاینه کامل برای رفع کشیدگی عضلات از طب سوزنی استفاده می‌کنم و اجازه می‌دهم انرژی به آن نواحی ضعیف جریان یابد و بدان وسیله بدن را تشویق می‌کنم که به نظم و چینش درست باز گردد.

وقتی به دنبال یک پزشک طب سوزنی برای رفع دردهای استخوانی هستید و با پزشکان مختلفی صحبت می‌کنید مهم است که از آن‌ها درباره سبکی که مطالعه کرده‌اند و پروسه تشخیصی با طب چینی سؤال کنید.

تشخیص‌ها می‌بایست شامل معاینه بدن، نبض، مشاهده زبان، احساس کردن مریدین ها و نقاط طب سوزنی باشد. بعضی از پزشکان تنها به معاینه بدن می‌پردازند.

به نظر من پزشکی که به عنوان بخشی از پروسه تشخیصی کار معاینه بدن را انجام نمی‌دهند در حال بررسی نظریه است نه درمان شخص.

طب سوزنی گردنزمانی که تحت درمان یک پزشک طب سوزنی قرار دارید، در طی پروسه تشخیص و معاینه طب چینی با آن‌ها حرف بزنید. آیا احساس می‌کنید آن‌ها واقعاً از مشکل شما مطلع هستند

و یا اینکه هر دوی شما در حال کشف عدم تعادل هاییی هستید که از شما می‌فهمد؟

و در نهایت آیا از این درمان نتایج رضایت بخشی به دست می‌آورید؟ در این روش درمان، بیمار از طریق معاینه با کسب آگاهی از وجود یک یا چند الگوی عدم تعادل در بدنش درگیر می‌شود.

فرآیند پویای بهبودی ذاتی فعال می‌شود که در آن بیمار و دکتر طب سوزنی مشارکتی می‌سازند که موجب بهبودی سریع‌تر می‌شود.

درد عضله ویکی پدیا فارسی

وب‌سایت کلینیک‌ها

رفع مسئولیت: این محتوا برای آگاهی بیشتر شما است که از منابع کلینیکی و پزشکان معتبری تهیه شذه است ولی جایگزین مشاوره‌ و تشخیص پزشکی، دندانپزشکی یا کلینیکی نیست/ اعتماد شما بر تمامی اطلاعات یا محتوای ارائه شده در این راهنما منحصرا برعهده خودتان است/ و هیچ‌گونه پشتیبانی در مورد خدمات پزشکی، روش، محصول، عقیده، متخصص یا پزشک در این وب‌سایت ارائه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 14 =